  • 1. Data: 2004-06-22 14:05:22
    Temat: Kursy Visa i Mastercard - gdzie je znalezc?
    Od: "Marcin" <m...@g...pl>

    Witam,
    Czy ktos wie moze gdzie znalezc oficjalne kursy Visa, czy Mastercard, wedlug,
    ktorych powinny byc przeliczane zagraniczne zakupy kartami?
    Zakladajac, ze placimy karta visa rozliczana w euro, np. w Szwajcarii:
    Kwota przeliczana jest z CHF na EUR w/g kursu Visy (ktorego szukam), a pozniej
    z EUR na PLN w/g kursu banku-wystawcy karty.
    Chcialem porownac i zobaczyc czemu zakupy kartami robia sie z czasem coraz
    mniej korzystne? Czy to banki zdzieraja z nas coraz wiecej, czy tez
    organizacje takie jak visa?
    Pamietam, ze jeszcze kilka lat temu bylo duzo lepiej: zawsze oplacalo sie
    placic karta. Ba, nawet wyplaty z bankomatow byly korzystne. Teraz widze, ze
    jest coraz gorzej i ja wyjezdzajac coraz czesciej kupuje walute w kantorach -
    tak jest po prostu taniej.
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2004-06-22 15:33:16
    Temat: Re: Kursy Visa i Mastercard - gdzie je znalezc?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Marcin wrote:
    > Czy ktos wie moze gdzie znalezc oficjalne kursy Visa, czy Mastercard,
    > wedlug, ktorych powinny byc przeliczane zagraniczne zakupy kartami?

    nigdzie - nie podają takich kursów
    same kursy nie sa złe, tylko banki zgarniają prowizję o której nikomu nie mówią.
    Dllatego też ten sam wydatek kartami kilku banków powoduje że w rozliczeniu (jak
    już się klient tego doprosi) ta sama organizacja (np VISA) podaje lika różnych
    kwot USD (ew. EUR)
    poczytaj np http://www.kartyonline.pl/arty.php?id=88

    Rada jest jedna - wybierać "dobre" karty (małe prowizje ukryte)
    i unikać przeliczeń - np płacić w EUR kartą rozliczaną w EUR, a do płątności w
    USD mieć kartę rozliczaną w USD
    *** blad ***

  • 3. Data: 2004-06-23 07:46:28
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Czy ktos wie moze gdzie znalezc oficjalne kursy Visa, czy Mastercard,
    wedlug,
    > ktorych powinny byc przeliczane zagraniczne zakupy kartami?

    nie podaja.

> [...]
    pozniej
    > z EUR na PLN w/g kursu banku-wystawcy karty.

    mozesz to obliczyc dopiero widzac rozliczenie transakcji

    > Chcialem porownac i zobaczyc czemu zakupy kartami robia sie z czasem coraz
    > mniej korzystne? Czy to banki zdzieraja z nas coraz wiecej, czy tez
    > organizacje takie jak visa?

    raczej banki

> [...]
    ze
    > jest coraz gorzej i ja wyjezdzajac coraz czesciej kupuje walute w

    ja tam nigdy sie z takim przypadkiem nie spotkalem. Zawsze taniej bylo
    placic gotowka zwlaszcza jesli sie wynegocowalo w kantorze dobry kurs.
    Transakcje kartami byly zawsze drozsze bo bank musi z czegos zyc.

    D.

  • 4. Data: 2004-06-23 07:59:39
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >ja tam nigdy sie z takim przypadkiem nie spotkalem. Zawsze taniej bylo
    >placic gotowka zwlaszcza jesli sie wynegocowalo w kantorze dobry kurs.
    >Transakcje kartami byly zawsze drozsze bo bank musi z czegos zyc.

    W takim razie, jak rozumiem, żadne karty nie są potrzebne i wystarczy
    przygarść waluty w woreczku?

    Czy jedzenie też należy zabrać z kraju pod postacią podsuszanej krakowskiej,
    bo to wypada taniej?

    IMHO, kozystanie z kart jest wypadkową poczucia bezpieczeństwa i opłat jakie
    pobiera bank. Jakoś nie wydaje mi się atrakcyjne ganianie po plaży z
    woreczkiem wodoodpornym, zawierającym środki na trzytygodniowy urlop. Ale
    pewnie się nie znam...
    yayco
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2004-06-23 08:20:21
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "yayco" <i...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > pobiera bank. Jakoś nie wydaje mi się atrakcyjne ganianie po plaży z
    > woreczkiem wodoodpornym, zawierającym środki na trzytygodniowy urlop. Ale

    piszesz na inny temat. Mowa byla o tym co jest tansze. Tansze jest uzywanie
    gotowki.
    To ze ktos nie lubi biegac z gotowka albo ceni bezpieczenstwo to zupelnie
    inny temat na inna dyskusje.

    D.

  • 6. Data: 2004-06-23 09:05:25
    Od: "yayco" <i...@s...com>

> [...]
    >gotowki.
    >To ze ktos nie lubi biegac z gotowka albo ceni bezpieczenstwo to zupelnie

    OK, niech będzie że masz rację.
    Pod warunkiem, że się tej gotówki nie straci (co jest daleko łatwiejsze, niż
    w przypadku innych instrumentów i zwykle nieodwracalne).
    Na tej samej zasadzie taniej jest nie ubezpieczać samochodu, a w przypadku
    choroby - przeczekać.

  • 7. Data: 2004-06-23 10:10:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...org>

    Użytkownik Dave napisał:

    > piszesz na inny temat. Mowa byla o tym co jest tansze. Tansze jest uzywanie
    > gotowki.

    W wielu przypadkach nie masz racji.

    Po pierwsze - musisz wiedziec z gory, ile gotowki potrzebujesz.
    Wymienisz wiecej - sprzedajesz ze strata. Nie wymienisz wystarczajaco
    duzo i nie jestes przygotowany na taka ewentualnosc - prowizje
    bankomatowe Cie zzeraja

    Po drugie - niejednokrotnie przekonalem sie, ze kurs "karciany" byl
    korzystniejszy, niz kantorowy, szczegolnie w przypadku mniej popularnych
    walut

    Po trzecie - od kiedy istnieje euro problem zmalal, ale kilka lat temu
    przy N walutach w Europie mozna bylo pier* dostac

    > To ze ktos nie lubi biegac z gotowka albo ceni bezpieczenstwo to zupelnie
    > inny temat na inna dyskusje.

    Po czwarte - problem bezpieczenstwa, otrzymania falszywek itede itepe

    M.

  • 8. Data: 2004-06-23 10:37:23
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...org> napisał w
    wiadomości news:cbbkvh$3082$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > Wymienisz wiecej - sprzedajesz ze strata. Nie wymienisz wystarczajaco
    > duzo i nie jestes przygotowany na taka ewentualnosc - prowizje

    wysokosc kwoty do wymiany mozna dosc dobrze oszacowac. To nie problem. Jesli
    brakuje mozna zaczac placic karta.

    > Po drugie - niejednokrotnie przekonalem sie, ze kurs "karciany" byl
    > korzystniejszy, niz kantorowy, szczegolnie w przypadku mniej popularnych
    > walut

    powiem szcerze ze nigdy sie z tym nie spotkalem. Ale moze dlatego ze operuje
    glownie na "normalnych" walutach: usd, eur, chf, skandynawia. Zawsze kurs
    kantorowy byl korzystniejszy. Przy wiekszej kwocie nawet znacznie
    korzystniejszy ze wzgledu na negocjacje.

    > Po czwarte - problem bezpieczenstwa, otrzymania falszywek itede itepe

    bezpieczenstwo to inny temat. Falszywek w kantorze na pewno nie dostaniesz.

    D.

  • 9. Data: 2004-06-23 11:35:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@U...org>

    Użytkownik Dave napisał:

> [...]
    > kantorowy byl korzystniejszy. Przy wiekszej kwocie nawet znacznie
    > korzystniejszy ze wzgledu na negocjacje.

    Proszę Cię uprzejmie. Sobotnia (19.06) transakcja w Sztokholmie
    rozliczona wczoraj. 1 SEK=0,5142 PLN. Warszawski kantor proponował 1
    SEK = 0,52. Kurs średni NBP 0,5021

    Rzadko mi się zdarza, żeby przy normalnych kwotach płacić więcej. A
    walizek banknotów nie wożę :-)

    M.

  • 10. Data: 2004-06-23 12:02:30
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@U...org> napisał w
    wiadomości news:cbbpuv$2e1$1@news2.ipartners.pl...

    > Proszę Cię uprzejmie. Sobotnia (19.06) transakcja w Sztokholmie
    > rozliczona wczoraj. 1 SEK=0,5142 PLN. Warszawski kantor proponował 1
    > SEK = 0,52. Kurs średni NBP 0,5021

    a co to za kantor ??
    U mnie we wrocku SEK sprzedaje sie po 0,503 i to przy malych ilosciach. Przy
    wiekszych mozesz zejsc z tym kursem jeszcze nizej.

    > Rzadko mi się zdarza, żeby przy normalnych kwotach płacić więcej. A
    > walizek banknotów nie wożę :-)

    widac masz jakies slabe kantory.. U mnie kantory sprzedaja waluty
    korzystniej od wszystkich bankow a przy wiekszej gotowce i negocjacji prawie
    na poziomie kursu sredniego.

    D.