  • 1. Data: 2004-06-22 13:39:00
    Temat: Przelew z Polski do Francji
    Od: t...@B...onet.pl (themad1)

    Witam
    We wrzesniu zaczynam studia w Paryzu i chialbym sie dowiedziec, w jaki
    sposob najtaniej przesylac comiesiecznie pieniadze z Polski do
    Francji.
    Co jest najbardziej oplacalne? Zalozenie konta walutowego w Polsce i
    co miesiac przelewy SWIFTem, czy tez moze jest jakas alternatywa? I
    czy polecacie jakies banki gdzie najtaniej mozna takich transferow
    dokonywac?
    Z gory dziekuje za pomoc
    themad1

  • 2. Data: 2004-06-22 14:44:16
    Temat: Re: Przelew z Polski do Francji
    Od: Pawlik <P...@n...poczta.fm>

    On Tue, 22 Jun 2004 13:39:00 GMT, themad1 <t...@B...onet.pl>
    wrote:

    > Witam
    > We wrzesniu zaczynam studia w Paryzu i chialbym sie dowiedziec, w jaki
    > sposob najtaniej przesylac comiesiecznie pieniadze z Polski do
    > Francji.

    Jeśli ma to być gotówka, to chyba najtaniej jest założyć sobie konto w
    dowolnym banku (mBank, Multibank, VWBank...), gdzie masz kartę
    bankomatową. Po czym wpłacać pieniądze w Polsce, a wypłacać z bankomatu we
    Francji (albo jeszcze lepiej płacić tą kartą w sklepach).

    Pozdrawiam,
    --
    Pawlik

  • 3. Data: 2004-06-22 21:22:38
    Od: "Jasiu II" <b...@s...pl>

    dokładnie tak

  • 4. Data: 2004-06-23 15:32:34
    Od: t...@B...onet.pl (themad1)

    Dzieki bardzo za odpowiedzi, ale co byloby najlepsze, jesli to nie ma
    byc gotowka, tylko pieniadze na koncie (trzeba na miejscu zaplacic
    przelewem za akademik itp.)?
    themad1

  • 5. Data: 2004-06-23 18:18:40
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    themad1 <t...@b...onet.pl> wrote:
    > Dzieki bardzo za odpowiedzi, ale co byloby najlepsze, jesli to nie ma
    > byc gotowka, tylko pieniadze na koncie (trzeba na miejscu zaplacic
    > przelewem za akademik itp.)?

    Konto w Nordea w Polsce + konto w Nordea w Finlandii.
    Przelewamy na konto Nordea w Finlandii za darmo (oba konta muszą mieć
    tego samego właściciela) a z tego z Finlandii za jakieś grosze (tyle
    co przelew krajowy).

    Nie sprawdzałem tego jeszcze doświadczalnie, ale pewien człowiek z
    Nordei mi powiedział że tak będzie.

    O tym że przelewy między własnymi kontami są bezpłatne, (między
    różnymi krajami), jest w jakimś starym PDFie Nordei:
    http://www2.nordeabank.pl/download/Tabela_01_02_2003
    .pdf

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 6. Data: 2004-06-23 19:02:14
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "themad1" <t...@B...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dzieki bardzo za odpowiedzi, ale co byloby najlepsze, jesli to nie ma
    > byc gotowka, tylko pieniadze na koncie (trzeba na miejscu zaplacic
    > przelewem za akademik itp.)?

    1. Karta polskiego banku (VE lub Maestro), która:
    - ma duzy limit wyplat w bankomatach (np. 5000 PLN)
    - ma prowizje za wyplaty w obcych bankomatach kwotowa a nie procentowa
    - jest rozliczana w EUR bez dodatkowych prowizji oprocz przewalutowania

    Jesli wyplacasz np. 1000EUR jednorazowo to 10PLN prowizji nie robi zadnej
    roznicy. (0,2%, nie znajdzdziesz banku ktory zrobi przelew miedzynarodowy
    taniej)
    Moze to byc np. VE mBanku.
    Wyplacasz rzadko i duze kwoty a potem wplacasz na rachunek zalozony na
    miejscu w tamtejszym banku.

    2. Karta walutowa BZWBK przypieta do konta walutowego. Wlasciwie koszty
    podobne do p.1 bo wyplata kosztuje 2,5EUR, ale ktos przebywajacy w Polsce
    moze sterowac momentem zakupu waluty (kupuje kiedy jest dobry kurs i wplaca
    ci na konto). IMHO raczej zabawa niewarta zachodu.

    --
    Pozdrowienia

  • 7. Data: 2004-06-23 19:05:02
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > O tym że przelewy między własnymi kontami są bezpłatne, (między
    > różnymi krajami), jest w jakimś starym PDFie Nordei:

    1. Ten PDF jest stary.
    2. Tam jest napisane, ze przelewy pomiedzy kontami NIEREZYDENTA sa
    bezplatne.
    3. ZTCW w aktualnej TOiP nie jest az tak rozowo.
    4. Dodaj koszty wyjazdu do Finlandii w celu zalozenia konta w Nordea.Fi ;-))

    --
    Pozdrowienia