  • 21. Data: 2007-01-22 22:16:04
    Temat: Re: Który bank wybrać???
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-22 23:15, Sławomir Szyszło stwierdził, że:
    > Np. Millenium, czyli spora część rynku kredytów walutowych.

    No chwila, banków w PL mamy więcej niż dwa, a i to by nie dało
    Millennium "większości".

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 22. Data: 2007-01-22 22:25:27
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 23:14:46 +0100, Marcin Nowakowski
    <m...@...sygnaturce.pl> wklepał(-a):

    Papier zniesie wszystko. :)

  • 23. Data: 2007-01-22 22:36:28
    Od: "Olo" <a...@w...pl>

    W BGŻ standardowa marża na CHF to 2% ... chociaż trzeba przyznać że schodzą
    z marżą znacznie.

    Sugeruj się wyłącznie marżą - o to pytaj. Z tym liborem w Millennium to nie
    jest tak, ale jak mówiłem tym wkażnikiem się wcale nie kieruj

  • 24. Data: 2007-01-22 22:48:38
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 23:16:04 +0100, Marcin Nowakowski
    <m...@...sygnaturce.pl> wklepał(-a):

  • 25. Data: 2007-01-22 23:55:19
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Przy tych kwotach to zapomnij ... bedziesz miał pełno długów, spłacał
    > wielkie odsetki, a jak stracisz prace to stracisz wszystko ...

    moze wystarczy byc dobrym w tym co sie robi ? ;)

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 26. Data: 2007-01-23 08:15:17
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > moze wystarczy byc dobrym w tym co sie robi ? ;)

    To pomysl jak było w Makrosyfcie :P

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 27. Data: 2007-01-23 12:46:04
    Od: "Deny" <d...@p...onet.pl>

    Pyles o GE, mi doradca zaproponowal wlasnie ten bank, jakas specjalna
    oferta, 3,15%, przewalutowanie0%, prowizja wliczona w raty, kredyt CHF dla
    rownowartosci 300000 rata miesieczna juz docelowa na 30 lat 1400 pln

    Deny

  • 28. Data: 2007-01-24 10:26:30
    Od: "andzik" <a...@p...fm>

    [...]
    > Coś nakombinowałeś i jakoś mało to zrozumiałe. :)
    > Są 2 opcje:
    > a) kredyt indeksowany walutą obcą
    > b) kredyt wypłacany jako równowartość waluty obcej.
    >
    > W a) masz zwykle kurs z dnia wypłaty kredytu/transzy - dzięki temu masz kwotę w
    > PLN taką, jaką oczekujesz i nic nie musisz dopłacać w razie jak kurs waluty
    > spadnie. Kwota do spłacenia w walucie jest znana dopiero w momencie zakończenia
    > wypłat kredytu. IMHO jest to korzystne dla większości klientów, nie wliczając
    > spekulantów. ;)

    Ale czy tak naprawde to na tym zyskujesz? Rozumiem, ze jezeli kurs
    podczas placenia transz byl dla Ciebie niekorzystny, bedziesz mial
    wiecej CHF do splacenia. Roznica wiec bedzie taka, ze zamiast jednorazowo
    zaplacic roznice, rozlozy sie ona na caly okres kredytowania.
    Chyba ze cos zle rozumie?

    > W b) masz określoną kwotę w walucie i jesteś zależny od kursu wskazanego w
    > umowie. Jak spadnie, to dopłacasz ze swoich pieniędzy, jak wzrośnie to... zależy
    > co umowa przewiduje, może nie być wcale zysku.

    Ja mam na umowie zapis ze kredyt bedzie w kwocie nie wyzszej niz xxx w PLN,
    wiec pewnie ewentualny zysk z roznic kursowych powedruje do banku:(
    Niestety dowiedzialem sie tego dopiero przy podpisywaniu umowy i juz
    wyjscia nie mialem. Pomimo ze dosc dokladnie wszystko sprawdzalem wczesniej,
    to nie skojarzylem, ze taki zapis bedzie to powodowal.

  • 29. Data: 2007-01-24 16:14:11
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 24 Jan 2007 11:26:30 +0100, "andzik" <a...@p...fm> wklepał(-a):

> [...]
    >wiecej CHF do splacenia. Roznica wiec bedzie taka, ze zamiast jednorazowo
    >zaplacic roznice, rozlozy sie ona na caly okres kredytowania.

    Zyskuję to, że nie muszę dokładać na starcie kilku tysięcy złotych *gotówki*.
    Przy kredycie np. 200 tys. spadek kursu o 3 gr to 2500 złotych dopłaty. Przy
    wypłatach w transzach, jeśli brany jest kurs z dnia podpisania umowy i gdy kurs
    będzie ciągle spadał może być jeszcze gorzej.
    Moim zdaniem lepiej jak kwota wynikająca z różnic kursowych między podpisaniem a
    uruchomieniem kredytu jest rozłożona w czasie.

    >Ja mam na umowie zapis ze kredyt bedzie w kwocie nie wyzszej niz xxx w PLN,
    >wiec pewnie ewentualny zysk z roznic kursowych powedruje do banku:(

    No właśnie i tu jest problem - zysk jest wątpliwy (znajomość kursu przed wypłatą
    kredytu), a straty bardzo prawdopodobne.

  • 30. Data: 2007-03-29 02:48:57
    Od: "THX" <p...@p...onet.pl>

    A co zasugerujecie przy parametrach:

    Kredyt 600 000 zl
    Dochody netto 8 000 zl
    Wkład wlasny 400 000 zl

    Tyle, że rzecz w tym, iż z wkładu własnego tylko 100 tys. zl może być wpłacone
    jako pierwsza rata, natomiast pozostałe 300 tys. zl dopiero jako 3 ostatnie
    raty, juz po transzach kredytowych z banku (po prostu trzeba gdzieś mieszkać w
    czasie budowy, a i przez najbliższe półtora roku cena starego mieszkania może
    jeszcze wzrosnąć).
    THX