  • 11. Data: 2007-01-22 21:30:13
    Temat: Re: Który bank wybrać???
    Od: "Olo" <a...@w...pl>

    Mają chociażby z Expanderem i Money Expert...

  • 12. Data: 2007-01-22 21:34:12
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 22:12:52 +0100, Marcin Nowakowski
    <m...@...sygnaturce.pl> wklepał(-a):

    >Ale tak jest prawie wszędzie. Kredyt został Ci przeliczony po jakimś
    >kursie X (z PLN na CHF) i tą wartość masz na umowie.
    >Transze wypłacane są po aktualnym kursie Y, który maleje (i wtedy
    >płacisz z kieszeni) albo rośnie, wtedy masz na piwo ;)
    >Osobiście nie znam banku (co nie oznacza, że takiego nie ma), co to by
    >Ci wypłacił wszystkie transze po kursie z umowy.

    Coś nakombinowałeś i jakoś mało to zrozumiałe. :)
    Są 2 opcje:
    a) kredyt indeksowany walutą obcą
    b) kredyt wypłacany jako równowartość waluty obcej.

    W a) masz zwykle kurs z dnia wypłaty kredytu/transzy - dzięki temu masz kwotę w
    PLN taką, jaką oczekujesz i nic nie musisz dopłacać w razie jak kurs waluty
    spadnie. Kwota do spłacenia w walucie jest znana dopiero w momencie zakończenia
    wypłat kredytu. IMHO jest to korzystne dla większości klientów, nie wliczając
    spekulantów. ;)

    W b) masz określoną kwotę w walucie i jesteś zależny od kursu wskazanego w
    umowie. Jak spadnie, to dopłacasz ze swoich pieniędzy, jak wzrośnie to... zależy
    co umowa przewiduje, może nie być wcale zysku.

  • 13. Data: 2007-01-22 21:35:40
    Od: "Olo" <a...@w...pl>

    Kredyt waltowy może być :
    Kredytem denominowanym - wypłata z ryzykiem wypłaty kwoty innej niż by się
    chciało ze względu na zmiany kursów. Na umowie widnieje kwota w walucie. (
    m.inn. PKO, Nordea, BGŻ )
    Kredytem indeksowanym - złotówki przeliczane są w dniu wypłaty - dostaniesz
    ile chciałeś. Na umowie kwota w PLN (większość banków)

    Pozdrawiam

    Użytkownik "Marcin Nowakowski" <m...@...sygnaturce.pl> napisał w
    wiadomości news:ep39ds$ao4$1@news.dialog.net.pl...

  • 14. Data: 2007-01-22 21:38:27
    Od: Jarek Dukat <n...@f...news>

    Marcin Nowakowski wrote:
    > Dnia 2007-01-22 21:19, dareko stwierdził, że:
    >
    > Ale tak jest prawie wszędzie.

    Dokladnie.

> [...]
    > Osobiście nie znam banku (co nie oznacza, że takiego nie ma), co to by
    > Ci wypłacił wszystkie transze po kursie z umowy.

    Podobno w Dombanku jest tak ze umowa jest na X PLN i ostatecznie
    bedziesz mial zadluzenie tyle CHF, ile wyjdzie z transz. Ale juz mowilem
    co sadze o Dombanku :)

    Jarek

  • 15. Data: 2007-01-22 21:40:29
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-22 22:34, Sławomir Szyszło stwierdził, że:
    > Coś nakombinowałeś i jakoś mało to zrozumiałe. :)

    E, prosta sprawa ;)

    > Są 2 opcje:
    > a) kredyt indeksowany walutą obcą

    Dokładnie.

    > b) kredyt wypłacany jako równowartość waluty obcej.

    I to miałem na myśli (o tym pisał mój przedpiśca).

    > jak wzrośnie to... zależy
    > co umowa przewiduje, może nie być wcale zysku.

    No raczej nie jest tak. Wypłacają Ci transzę, przykładowo, 20 000 CHF,
    jeśli kurs z dnia wypłaty jest wyższy, niż z umowy, nadwyżkę dostajesz
    jako bonus na ROR, jeśli jest niższy, to dopłacasz z kieszonki, ot cała
    filozofia :)
    Dość dziwne by to było, jakby zysku nie było. Co się dzieje z nadwyżką w
    takim przypadku? Premia dla doradcy?;-)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 16. Data: 2007-01-22 21:42:09
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-22 22:35, Olo stwierdził, że:
    > Kredytem indeksowanym - złotówki przeliczane są w dniu wypłaty - dostaniesz
    > ile chciałeś. Na umowie kwota w PLN (większość banków)

    Przyznam bez bicia, że nie wnikałem tak bardzo w ofertę banków (nie
    interesują mnie CHFy), ale ta większość, to jakie banki? Do tej pory
    wydawało mi się (z naciskiem na wydawało), że większość właśnie udziela
    kredytów denominowanych.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 17. Data: 2007-01-22 21:50:24
    Od: Zeto <z...@z...pl>

    Witam

    Jestem w podobnej sytuacji, rozwazam tylko CHF (przewalutowanie jako
    opcja). Odwiedzilem kilka bankow, expandera i OF. Roznice w
    "obietnicach" sa niewielkie marza od 1.1-1.3 (3,36-3,5), prowizja 0-1.5%
    ubezpiecznie niskiego wkladu na poziomie 0,25%, +1% do czasu wpisu w
    ksiedze.

    Expander sugeruje mBank i Nordea, OF: Nordea, Fortis, BGZ.

    Czescia wspolna jest nordea, zastanawiam sie do ktorego jeszcze zlozyc
    wniosek. Chyba padnie na mBank podobno rozpatruja teraz wniosek w 4 dni,
    maja 0 prowizji. Dla mnie wazne sa jak najmniejsze oplaty wstepne -
    wliczenie prowizji itp do kredytu, gotowki przy zakupie mieszkania/domu
    nigdy za malo.

    Nordea ma kredyt walutowy tzn przelicza kredyt jeszcze raz przy wyplacie
    ale mozna negocjowac kurs pierwszego przeliczenia.

    Ciekawe tez jest milenium ale podobno przy obliczeniach przy umowie
    biora jakis wew wskaznik L3 ktory nie jest wcale zgodnym z LIBOR3, na
    ktory przechodzi sie po jakims czasie (chyba 3m) i wtedy kredy staje sie
    nieco drozszy.

    W OF niepodzianka byl dla mnie BGZ nie wiem co sie po nim faktycznie
    spodziewac, Fortis podobno chetnie udziela wysokich kredytow ale dosc
    dokladnie przy tym sprawdzaja.

    Napewno nalezy skladac do wiecej niz jednego banku, warto tez
    przygotowac sie wczesniej do spotkan z posrednikami chociazby czytajac
    grupy i forum GW, zwracajac uwage na date opinii bo sytacja w
    poszczegonch bankach dosc szybko sie zmienia. Z posrednikami trzeba
    umawiac sie dosc wczesniej troche czeka sie na spotkanie. Rzadko gdzie
    dostaje sie kalkulacje ktora uwzglednia spread walutowy.

    Pzdr

  • 18. Data: 2007-01-22 22:06:04
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 22:40:29 +0100, Marcin Nowakowski
    <m...@...sygnaturce.pl> wklepał(-a):

    >Dnia 2007-01-22 22:34, Sławomir Szyszło stwierdził, że:
    >
    >E, prosta sprawa ;)

    >Dokładnie.

    No i tak raczej jest "prawie wszędzie".

> [...]
    >filozofia :)
    >Dość dziwne by to było, jakby zysku nie było. Co się dzieje z nadwyżką w

    Coś mi przemknęło koło uszu, że bank się zabezpiecza przed taką opcją i wypłaca
    nie więcej niż wnioskowana kwota w PLN. Ale konkretów nie potrafię podać.

  • 19. Data: 2007-01-22 22:14:46
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-22 23:06, Sławomir Szyszło stwierdził, że:

    > No i tak raczej jest "prawie wszędzie".

    No ale gdzie dokładnie? Ja się spotykałem częściej z drugą opcją.

    > Coś mi przemknęło koło uszu, że bank się zabezpiecza przed taką opcją i wypłaca
    > nie więcej niż wnioskowana kwota w PLN. Ale konkretów nie potrafię podać.

    Nie może być, bo kredyt został przyznany w wysokości x CHF a nie x PLN.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 20. Data: 2007-01-22 22:15:26
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 22:42:09 +0100, Marcin Nowakowski
    <m...@...sygnaturce.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >interesują mnie CHFy), ale ta większość, to jakie banki? Do tej pory
    >wydawało mi się (z naciskiem na wydawało), że większość właśnie udziela

    Np. Millenium, czyli spora część rynku kredytów walutowych.