  • 1. Data: 2002-06-27 14:38:45
    Temat: Którą kartą płacić za granicą (Inteligo czy mBank)
    Od: "chris" <krz00@SPAM_PRECZwp.pl>

    Cześć,

    Mam pytanko, którą kartą bardziej się opłaca płacić za granicą (w strefie
    Euro lub też w USA):
    VISA Electron Inteligo czy mBanku ?

    Przekonałem się, że np. Visa Classic CITIBANKU jest przeliczana po zbójeckim
    kursie na złotówki (płaciłem w Euro).

    Z góry dzieki za info

    pozdrawiam
    chris

    PS. W Internecie nigdzie nie znalazłem kursów po jakich jest to przeliczane.
    Dowiedziałem się tylko, że przy płaceniu w Euro jest najpierw przelicznik na
    dolary wg kursu VISA (nie wiem gdzie go można znaleźć) a potem na złotówki
    po kursie kupna danego banku (też nie wiem gdzie go można znaleźć).
    Przy płatnościach w dolarach USA, jest tylko przelicznik na złotówki.

    PS.(2) Ile się traci na takich przelicznikach w stosunku do kursu NBP (albo
    kantorowego) - bo może lepiej kupić walutę w Polsce i płacić gotówką
    zamiasta kartami ???

  • 2. Data: 2002-06-27 14:55:49
    Od: "Robert" <m...@B...pl>

    chris <krz00@SPAM_PRECZwp.pl> wrote:

    > Mam pytanko, którą kartą bardziej się opłaca płacić za granicą (w
    > strefie Euro lub też w USA):
    > VISA Electron Inteligo czy mBanku ?

    Widzę, że tematy wakacyjne dominują (sam się przyczyniłem).
    ZTCP, tych kilka testów wykazało pewną przewagę Inteligo, ale to może
    różnie wyglądać, bo są zaokrąglenia, a i korzystność kursów też nie
    pozostaje w stałym wzajemnym stosunku.

    Natomiast jak już przyjdzie wypłacać gotówkę, to Inteligo ma za granicą
    mniejszą prowizję.

  • 3. Data: 2002-06-27 15:10:25
    Od: <n...@p...onet.pl>

    VE Inteligo

  • 4. Data: 2002-06-27 15:11:31
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > VE Inteligo

    ale NAJLEPIEJ NORMALNĄ VISĄ ZNACZY VC

  • 5. Data: 2002-06-27 15:39:07
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "chris"
    > Przekonałem się, że np. Visa Classic CITIBANKU jest przeliczana po zbójeckim
    > kursie na złotówki (płaciłem w Euro).

    ale np. taki Maestro citi jest w Europie b.dobry, a na dodatek przy podejmowaniu
    gotowki nie ma procentowej prowizji tylko stala kwote.
    Przyznaje to z bólem, bo właśnie niedawno wydałem wreszcie dyspozycję zamknięcia
    rachunku w citi, a inne karty nie były takie praktyczne
    *** blad ***

  • 6. Data: 2002-06-27 15:40:52
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jun 27, 2002 at 05:11:31PM +0200, n...@p...onet.pl wrote:

    > ale NAJLEPIEJ NORMALNĄ VISĄ ZNACZY VC

    <nowy10001000 mode>
    A NAJLEPIEJ DOLAROWA Z PEKAOSA!!!
    </nowy10001000 mode>

    eh ...

    --

    --w

  • 7. Data: 2002-06-27 15:49:14
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > ale NAJLEPIEJ NORMALNĄ VISĄ ZNACZY VC

    Nie spotkałem się ze zróżnicowaniem kursów dla VE i VC
    w ramach jednego banku. Może dlatego, że nie specjalnie
    szukałem?

    Czyżby kolejny pasjonat Visy Classic, najlepiej dolarowej
    i z obsługą dla VIP? ;-)

    --
    Jakub Berent

  • 8. Data: 2002-06-27 16:01:04
    Od: "Robert" <m...@B...pl>

    Jakub Berent <j...@l...com.p1> wrote:

    > Nie spotkałem się ze zróżnicowaniem kursów dla VE i VC
    > w ramach jednego banku. Może dlatego, że nie specjalnie
    > szukałem?

    kurs ten sam, ale spłata odroczona!

  • 9. Data: 2002-06-27 16:03:48
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jun 27, 2002 at 06:01:04PM +0200, Robert wrote:

    > kurs ten sam, ale spłata odroczona!

    Tak? Powaznie? Ilez to mam odroczki za platnosc VC multi w porownaniu
    do platnosci VE multi?

    Przestaniecie mylic VC z KK i charge?

    --

    --w

  • 10. Data: 2002-06-27 16:10:15
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > szukałem?
    >
    > Czyżby kolejny pasjonat Visy Classic, najlepiej dolarowej

    tak