  • 1. Data: 2002-06-27 11:12:23
    Temat: Czy KK jeszcze się opłaca - suplement
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Przedwczoraj rozpocząłem wątek o KK mając nadzieję, że ktoś poda granicę
    opłacalności posiadania tej karty.

    Nikt nie podał tej wartości, więc sam spróbowałem obliczyć.

    Biorąc pod uwagę ofertę Lukasa założyłem, że:
    * koszt karty miesięcznie wynosi 3,25 pln
    * wykonuję transakcje 15-tego dnia okresu rozliczeniowego
    * środki na kartę przelewam ostatniego dnia grace period-u (21 dni)
    * miesiąc ma 30 dni, a rok 360 dni
    * zysk netto z odłożonych środków wynosi 5% (w skali roku)
    * środki na kartę przelewam ostatniego dnia grace period-u (21 dni)

    3,25 * 360 / (15+21) / 0,05 = 650 pln

    Dla porównania w dzisiejszej RP (dodatek Moje pieniądze) określono tę granicę
    na 2k (3 razy więcej). Uważam, że jest to wartość "przesadzona", ale może
    wliczone są tu:
    - dalsza możliwość obniżek stóp procentowych,
    - ryzyko kradzieży karty osobom, które nie kontrolują często swoich transakcji i
    ilości kart w portfelu.

    Piotrek

  • 2. Data: 2002-06-27 13:52:05
    Temat: Re: Czy KK jeszcze się opłaca - suplement
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Mnie też wyszła kwota od 650-770 (dla pierwszego roku)

    R.

  • 3. Data: 2002-06-28 08:47:55
    Od: "Artur O." <a...@n...wp.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    CZy to oznacza ze KK oplaca sie jesli robi sie transakcje do 650 zl czy
    dopiero powyzej tej kwoty ? :-)

    AO

  • 4. Data: 2002-06-28 08:52:29
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Powyżej tej kwoty.

    No ale jesli wydano Ci karte za darmo to nie ma to znaczenia (np. Lukas bank
    daje ja za darmo do konta e-konto Pro).

  • 5. Data: 2002-06-28 09:20:31
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    "Artur O." napisał(a):

    > CZy to oznacza ze KK oplaca sie jesli robi sie transakcje do 650 zl czy
    > dopiero powyzej tej kwoty ? :-)

    oplaca sie dopóki karty nie ukradna
    --
    roberts
    begin 1 wirus.exe

  • 6. Data: 2002-06-28 09:51:19
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Powyżej tej kwoty.
    >
    > No ale jesli wydano Ci karte za darmo to nie ma to znaczenia (np. Lukas bank
    > daje ja za darmo do konta e-konto Pro).

    Tez tak myslalem, ale nie jest to wszystko za darmo.

    Placisz 7 pln za prowadzenie pro lub zakladasz lokate na 5000 nizej
    oprocentowana niz w e-bankach.

    Dodatkowo za kazdy (z wyjatkiem pierwszego) biora Ci 39 pln.

    Piotrek

  • 7. Data: 2002-06-28 12:50:47
    Od: <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > - dalsza możliwość obniżek stóp procentowych,
    > - ryzyko kradzieży karty osobom, które nie kontrolują często swoich

    Wszystko zależy od okoliczności - wybranej KK i posiadanych rachunków.
    Ja robiłem symulacje dla VC BZWBK i VC Silver CITI w polączeniu z deponowaniem
    w VWBanku, mBanku i KB (ROR - !).
    Wyszło:
    BZWBK - 733 VW, 800 mB, 1224 KB;
    CITI - odpowiednio: 1137, 1242, 1900.