  • 1. Data: 2004-01-29 15:43:10
    Temat: Kredyty w CHF w mbanku mniej atrakcyjne
    Od: t...@p...onet.pl

    mbank zwiększa oprocentowanie kredytów w CHF o 0,3%. Będą teraz one
    kształtowały się na poziomie 4,20-5,90%. Jednocześnie jak już wiedzieliśmy
    obniża oprocentowanie kredytów w PLN do poziomu 5,35 - 9,20%.

    Szczegóły:
    http://www.bankier.pl/wiadomosci/article.html?
    article_id=1005373&type_id=1&order=time

    Uważam, że względne zwiększenie oprocentowania kredytów w CHF o 0,3/3.9 = 7,7%
    nie jest kosmetyczną zmianą jak próbuje się nam wmówić. Poza tym, kto dostanie
    te 4,20%. Jednocześnie oferta w PLN dla przeciętnego kredytobiorcy jest jeszcze
    mało atrakcyjna w porównaniu z tego typu kredytami w innych bankach.

    TAK TRZYMAĆ PANOWIE z Mbanku.

    Tensor1

  • 2. Data: 2004-01-30 07:44:24
    Temat: Re: Kredyty w CHF w mbanku mniej atrakcyjne
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana t...@p...onet.pl napisała:

> [...]
    > obniża oprocentowanie kredytów w PLN do poziomu 5,35 - 9,20%.

    > Uważam, że względne zwiększenie oprocentowania kredytów w CHF o 0,3/3.9 = 7,7%

    Możesz mi powiedzieć, skąd Ci się wzieło te 7,7% ?

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 3. Data: 2004-01-30 07:55:40
    Od: t...@p...onet.pl

    > Możesz mi powiedzieć, skąd Ci się wzieło te 7,7% ?

    Przeczytaj dokładnie. WZGLĘDNA zmiana

    100*0,3/3,9 = 7,7

    Względna zmiana to stosunek (w procentach) wzrostu oprocentowania do
    oprocentowania starego. Tylko tak można porównywać wzrosty bezwzględne.
    Tensor1

  • 4. Data: 2004-01-30 08:21:52
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    [ciach]

    > TAK TRZYMAĆ PANOWIE z Mbanku.

    Mógłbyś mi wyjaśnić sens (nie wątpię, że głeboki) i istotę tego zdania?

    Jacek

  • 5. Data: 2004-01-30 09:25:06
    Od: t...@p...onet.pl

    > [ciach]

    > Mógłbyś mi wyjaśnić sens (nie wątpię, że głeboki) i istotę tego zdania?
    > Jacek

    Jak łatwo sie domyśleć jest to "ironia". Pani Ania z mbanku (prawda, że płci
    żeńskiej) twierdzi, że względna zmiana oprocentowania o 7,7% jest zmianą
    kosmetyczną. Jak tak nie uważam. A co Ty o tym sądzisz.
    Pozdrowienia Tensor1

  • 6. Data: 2004-01-30 09:31:22
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > żeńskiej) twierdzi, że względna zmiana oprocentowania o 7,7% jest zmianą
    > kosmetyczną. Jak tak nie uważam. A co Ty o tym sądzisz.

    Pani Ania z mBanku używa drogich kosmetyków, stąd jej twierdzenie :-)

    A mnie się wydawało, że to objaw Twojej małej wojenki z mBankiem, Amrą i bankami
    innymi niż KB. Teraz już wszystko jasne: to nie to, to tylko ironia. Przepraszam
    Cię Tensor za bezpodstawne oskarżenia.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 7. Data: 2004-01-30 10:45:42
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

> [...]
    >
    > Względna zmiana to stosunek (w procentach) wzrostu oprocentowania do
    > oprocentowania starego. Tylko tak można porównywać wzrosty bezwzględne.

    No właśnie - względna zmiana czyli o 0,3% z 3,9% czyli 0,003*3,9%=0,0117%

  • 8. Data: 2004-01-30 13:53:09
    Od: t...@p...onet.pl

    > No właśnie - względna zmiana czyli o 0,3% z 3,9% czyli 0,003*3,9%=0,0117%

    Szanowny Kolego.
    Po pierwsze, w każdej dyskusji o oprocentowaniu jest wymagana znajomość
    matematyki na poziomie Szkoły Podstawowej.

    Po drugie, zapamiętaj, że jeżeli jakaś wielkość przedtem miała wartość A zaś
    teraz ma wartość B, to względna (WZ) zmiana tej wielkości (wyrażona w
    procentach) jest określona następującym WZOREM

    WZ = 100*(B-A)/A

    W naszym przypadku A=3,9, B=4,2 i stąd W= 7,7%.

    Tensor1.

    PS. Gorąco polecam jakikolwiek podręcznik do matematyki IV Klasy Szkoły
    Podstawowej.

  • 9. Data: 2004-01-30 14:23:30
    Od: "Grzegorz Dabrowski" <g...@l...mm.pl>

    >mbank zwiększa oprocentowanie kredytów w CHF o 0,3%. [...]

    jestes pewien, ze podwyzka dotyczy kredytow? - z komunikatu wynika, iz
    zwiekszy sie oprocentowanie pozyczek indeksowanych kursem CHF, a to zasadnicza
    roznica.

    pozdrawiam,
    Grzegorz

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 10. Data: 2004-01-30 15:12:53
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    > Po pierwsze, w każdej dyskusji o oprocentowaniu jest wymagana znajomość
    > matematyki na poziomie Szkoły Podstawowej.
    Wydawało mi się, że szkoła do tego nie jest konieczna, ale skoro tak
    twierdzisz ;-P

    > Po drugie,
    [ciach]

    Po drugie to masz całkowitą rację. Myślałem że czepiasz się czegoś innego
    (tego że oprocentowanie wzrosło o 0,3 punktu procentowego, a nie o 0,3%).
    Grunt to czytanie ze zrozumieniem...