  • 51. Data: 2023-07-16 09:56:00
    Temat: Re: Kredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy zagraniczne - promo w citku
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 16 lipca 2023 o 08:39:14 UTC+2 Pete napisał(a):

    > No mnie Citek koncertowo zrobił w ch...
    >
    > Na pytanie w jaki sposób wymienić Simply.. na World w promocji uzyskałem
    > odp, że wyklikać w ST.
    >
    > Po wyklikaniu, brak promocji oczywiście.
    >
    > Po pisemnej reklamacji spuścili mnie na drzewo.
    >
    > Teraz z kolej podejrzewam, że mnie przytną na parę stówek na różnicach
    > kursowych kaucji (1400EUR) w wypożyczalni aut.
    >
    > Spłacam i zamykam w cholerę.
    > W ramach protestu obywatelskiego.

    Hmm, a co odpowiedzieli na to, że sami tak poradzili?
    Że ukarzą konsultanta?
    W sumie powinni, ale też nie doczytałeś - a ja specjalnie pisałem, że jest warunek
    dostarczenia "dokumentu dochodowego" (żeby nie brać w opcji "bez dokumentów").

    No i że ten okres bez przewalutowania trzeba samemu wyklikać na min. 5 dni przed
    rozpoczęciem tych 30 dni (a przed drugimi/kolejnymi 30 dniami musi być kilka dni - 2?
    5? - przerwy).
    Miałeś możliwość wyklikania?
    Choć może miałeś, mi się udało wyklikać 24.07-31.08.
    Przyszło tego potwierdzenie w mailu i napisane, że jak wyklikałeś na dłużej niż 30
    dni to będzie wg regulaminu - ale w regulaminie nic o takiej sytuacji nie ma - chyba
    że to, że max. 30 dni na raz, ale czy to będzie od daty początkowej czy do daty
    końcowej, a może symetrycznie w środku - zgaduj.
    Na odpowiedź czekam, a że w w wątku dużo maili, to ostatnio znikły wszystkie oprócz
    mojego pierwszego pytania i ich pierwszej odpowiedzi - być może jako odpowiedzi na
    moje ostatnie pytania...
    Po napisaniu, że tak to widzę, korespondencja wróciła - ale następnego dnia znów
    znikła.

    Aha, po kilku dniach (może tylu właśnie, co ta karencja) powrócił baner z możliwością
    wyklikania "drugiego okresu".
    Ciekawe czy to się zmieni po 1 stycznia.

  • 52. Data: 2023-07-16 16:18:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 16 Jul 2023 08:39:11 +0200, Pete wrote:

> [...]
    > odp, że wyklikać w ST.
    >
    > Po wyklikaniu, brak promocji oczywiście.
    >
    > Po pisemnej reklamacji spuścili mnie na drzewo.

    A reklamowałes brak promocji czy co?

    > Teraz z kolej podejrzewam, że mnie przytną na parę stówek na różnicach
    > kursowych kaucji (1400EUR) w wypożyczalni aut.
    >
    > Spłacam i zamykam w cholerę.
    > W ramach protestu obywatelskiego.

    Najpierw reklamacje złóż, tych róznic, w ramach protestu.
    Czy to juz zrobiłes?

    Potem zamknij.
    A potem poczekaj na promocje i otwórz.
    W ramach protestu - muszą zwrocic co zabrali :-)

    J.

  • 53. Data: 2023-07-18 07:29:30
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2023-07-16 o 16:18, J.F pisze:

    > A reklamowałes brak promocji czy co?

    > Najpierw reklamacje złóż, tych róznic, w ramach protestu.
    > Czy to juz zrobiłes?

    Już nie muszę, bo pojawił się zaksięgowany zwrot (wcześniej przez pól
    dnia był jakiś zwrot-widmo, który nie podniósł dostępny środków) i jest
    tylko o ~20zł mniej niż pierwotne obciążenie.

    > Potem zamknij.

    Gdyby nie popierdzielony zapis w regulaminie Impresji, że mimo nadpłaty
    na karcie, pojedyncza operacja może być maksymalnie na kwotę limitu
    kredytowego na karcie, to chyba bym już ją zamknął.

    A że w Milku limit mam malutki, to na kaucję nie wystarczy :/

    > A potem poczekaj na promocje i otwórz.

    Może być ciężko po przejściu na ryczałt PE.

    Chyba Revolut w miarę łaskawym okiem patrzy na ryczałtowców.

    --
    Pete

  • 54. Data: 2023-07-19 18:10:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 18 lipca 2023 o 07:29:34 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Już nie muszę, bo pojawił się zaksięgowany zwrot (wcześniej przez pól
    > dnia był jakiś zwrot-widmo, który nie podniósł dostępny środków) i jest
    > tylko o ~20zł mniej niż pierwotne obciążenie.

    Hmm, to co, masz z tej wypożyczalni 3 transakcje:
    1) kaucja - obciążenie
    2) zwrot kaucji - uznanie
    3) zapłata za wypożyczenie?

    I te 1 i 2 prawie równe?
    Napisz, ile w każdym wypadku te 1400 funtów daje w złotówkach.

    Bo może citek nie tylko do płatności dolicza 6,8%, ale i do zwrotów?

    Zaś ogólnie w tej promo mc world miało być tak, że najpierw obciążenie z prowizją, a
    w następnym miesiącu zwrot prowizji.
    Więc dziwnie.
    Hmm, wciąż też nie jest jasne, czy blokady są z prowizją, ale chyba nie.

> [...]
    > kredytowego na karcie, to chyba bym już ją zamknął.
    >
    > A że w Milku limit mam malutki, to na kaucję nie wystarczy :/

    A nie można kaucji na kilka transakcji rozłożyć?
    Szczególnie jeśli jest to obciążenie, a nie tylko blokada.
    W Portugalii kiałem weekend z pewnym stresem, bo nie chciał pójść fax order na 500
    euro z karty biura podróży - oczywiście w piątek wieczorem.
    W poniedziałek poszło 300 a potem 200 i mogłem dostać z powrotem gotówkę na pobyt,
    jaką dałem jako kaucję...
    A mogło być słabo, bo samolot za tydzień, a trzeba za coś przez ten czas mieszkać i
    jeść...

    W ogóle dziwne, że wypożyczalnia robi obciążenie i zwrot kaucji.
    Nie dość że wkurzają klientów to jeszcze przecież płacą za obie te operacje.
    Chyba że im bez różnicy, bo za autoryzację płacą.

    > Może być ciężko po przejściu na ryczałt PE.
    >
    > Chyba Revolut w miarę łaskawym okiem patrzy na ryczałtowców.

    Kartę z limitem do 4k dostaniesz na piękne oczy.
    W santanderze po pół roku "na klik" dają większe limity, jak masz ruch na koncie.
    W milku niestety przestali.
    Citek też potrafi szaleć z limitami "bez zaświadczeń".
    Spróbuj też bnp i ing.

    W citku wręcz maksymalny (albo po prostu dzienny, bo tam nie można zmienić) dzienny
    (a nie tylko jednej transakcji) limit równy jest limitowi kredytowemu karty.
    A do tego kara za nadpłatę.
    Santi - dziwny.
    Max limit dla platyny to 100k, niezależnie od limitu kredytowego.
    Choć max. limit kredytowy to 150k.
    Dla world 50k CP - ale 100k IO - to dopiero dziwność.
    1-2-3 po 50k.
    Ale są też głupawe limity ilościowe - CP 30 dziennie, IO tylko 10 - i jeszcze wygląda
    na to, że to jest per rachunek, bo transakcje kartami dodatkowymi zmniejszają licznik
    głównej.

    Bnp też dziwnie - dla mc gold CP 100k, ale IO tylko 10k - być mkże jest to limit
    kredytowy karty.
    Dla dodatkowej nie mogę zmienić, ale może dlatego że nieaktywowana.

    Coś pamiętam, że chyba w ING było to dobrze zrobione, do tego ich visa jest bez
    prowizji.

    O, a jeszcze mnie citek uraczył odpowiedzią o braku transakcji offline na
    debetówkach.
    Więc w samolocie kiszka, a niby "global wallet", szmaciarze.

  • 55. Data: 2023-07-20 19:46:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Hmm, to co, masz z tej wypożyczalni 3 transakcje:
    > 1) kaucja - obciążenie
    > 2) zwrot kaucji - uznanie
    > 3) zapłata za wypożyczenie?

    1. Kaucja 1400EUR ~6690
    2. zapłata za wypożyczenie + kaucja za pełen bak + kaucja za beeper
    VieVerde + autostrady ~300EUR

    po zwrocie auta - uznanie ~6660 (wcześniejsz uznanie-widmo było na ok 6250)

    > I te 1 i 2 prawie równe?
    > Napisz, ile w każdym wypadku te 1400 funtów daje w złotówkach.

    j.w.

    > Bo może citek nie tylko do płatności dolicza 6,8%, ale i do zwrotów?

    Jakoś tak to wychodzi, ale może robią te zwroty ręcznie???

> [...]
    > Więc dziwnie.
    > Hmm, wciąż też nie jest jasne, czy blokady są z prowizją, ale chyba nie.

    Nie pamiętam już ile było na blokadzie.

    > A nie można kaucji na kilka transakcji rozłożyć?

    Znając życie, to by mi kazali spadać.
    Obok mnie, był klient z Polski, który zapomniał prawka :/ - chciał
    zmienić kierowcę na żonę - kazali mu spadać - albo nowa rezerwacja albo
    do widzenia. A wypożyczalnia zamykała się za 30 minut.

    Nie ma zmiłuj - klient odszedł z kwitkiem :/

> [...]
    > Nie dość że wkurzają klientów to jeszcze przecież płacą za obie te operacje.
    > Chyba że im bez różnicy, bo za autoryzację płacą.

    powyższe moje przygody to też .pt

> [...]

    debetówkach.
    > Więc w samolocie kiszka, a niby "global wallet", szmaciarze.

    Przy powrocie, żonie w Rajanie nie przeszedł żaden MC (bodajże mBank i
    Revolut). Przeszła tylko Visa Revolut.

    Stewardessa zeznała, że często z MC jest problem.

    --
    Pete

  • 56. Data: 2023-07-20 19:48:06
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Hmm, a co odpowiedzieli na to, że sami tak poradzili?

    Ten szczegół pominęli.

    > Że ukarzą konsultanta?

    :)

    > W sumie powinni, ale też nie doczytałeś - a ja specjalnie pisałem, że jest warunek
    dostarczenia "dokumentu dochodowego" (żeby nie brać w opcji "bez dokumentów").

    Żeby mieć podkładkę, w pierwszej kolejności zapytałem w ST w jaki sposób
    mogę zamienić Simpli na World, żeby skorzystać z promocji wakacynej.

    Dostałem odp, że wyklikać samodzielnie w ST.

    Tak też zrobiłem. W końcu to fachowcy.

> [...]
    rozpoczęciem tych 30 dni (a przed drugimi/kolejnymi 30 dniami musi być kilka dni - 2?

    W sekcji korzyści karty - pusto w tym temacie.
    Są tylko Bezcenne chwile, World i bodajże raty.

    > Choć może miałeś, mi się udało wyklikać 24.07-31.08.

    niestety nie.

> [...]
    możliwością wyklikania "drugiego okresu".
    > Ciekawe czy to się zmieni po 1 stycznia.

    Chociaż tyle dobrego, że pojawiło się już uznanie ze zwrotem kaucji, i
    już lepiej wygląda, bo w plecy "tylko" ~20 zł.

    --
    Pete