  • 41. Data: 2023-06-23 20:28:06
    Temat: Re: Kredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy zagraniczne - promo w citku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Jun 2023 09:48:08 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > O, może to to, chyba platynowa kredytówka - ale złote chyba już nie.

    U mnie zwykla debetowka.

    > "Jak byłem mały to wydawało mi się, że to super brać pieniądze za oglądanie
    > filmów albo czytanie książek. Teraz jestem duży i już mi się tak nie wydaje."
    > "Najgorzej to chyba brać pieniądze za seks."

    Hm, jakby młode fajne laski chcialy placic ...

    J.

  • 42. Data: 2023-06-23 20:30:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 23 czerwca 2023 o 19:33:55 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Możliwe że to był spadek z handlobanku, bo tam też chyba tak robili.
    > Później w sklepie sprzedawcy się dziwili, bo na karcie (Maestro chyba)
    > nie było prawdziwego numeru, tylko jakiś 6-cyfrowy numer czegoś. Nie
    > pamiętam już dokładnie.

    Wypukłe maestro?
    Hmm, może taty spytam, nadal ma maestro z jakimś starym kontem w żubrze, nawet do
    zmiany go nie przekonało chyba 40zł prowizji (bo procentowa) za wypłatę z obcego
    bankomatu - bo żubrowy, z którego zawsze bierze, był popsuty.

    > Skromność to zaleta :-)

    Ja też wolałem szarą platynę od żarówiastej złotej ;>

  • 43. Data: 2023-06-23 23:50:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Wypukłe maestro?

    Ano.

    > Ja też wolałem szarą platynę od żarówiastej złotej ;>

    No właśnie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 44. Data: 2023-06-24 09:28:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 23 czerwca 2023 o 23:50:31 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Ano.

    No to ciekawostka.
    Ale widać mozna i tak.
    Skarbonka miała wypukłą visę z wielkim napisem "electronic use only" ;>

    > No właśnie.

    No i pewnie ten metalowy "lew" nie miał pikacza.
    Choć teraz chyba są metalowe karty z pikaczem?
    Jak jest w skarbonkowej visie infinity?
    A rewolwera metalowego ktoś ma lub testował?

  • 45. Data: 2023-06-27 16:55:15
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    piątek, 23 czerwca 2023 o 20:30:40 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Wypukłe maestro?

    Mam wypukłe Maestro z N26. W grudniu kończy mu się ważność, ciekawe czy wydadzą nowe.

  • 46. Data: 2023-06-27 17:40:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 27 czerwca 2023 o 16:55:17 UTC+2 Marcin Mokrzycki napisał(a):

    > Mam wypukłe Maestro z N26. W grudniu kończy mu się ważność, ciekawe czy wydadzą
    nowe.

    Maestro? To musisz mieć niepolską rezydencję.
    Albo się pomylili - mi dali kartę na bodajże Słowenię.
    Wyszło dopiero jak nie mogłem jej dodać do google pay - Słowenia miała
    wcześniej dostęp do N26 niż PL (ja miałem jako jeden z pierwszych w PL, z waiting
    list),
    ale z kolei google pay zostało przez N26 wcześniej umożliwione w PL niż w Słowenii.

  • 47. Data: 2023-06-27 19:16:59
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    wtorek, 27 czerwca 2023 o 17:40:58 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > Maestro? To musisz mieć niepolską rezydencję.

    Miałem austriacką. Najpierw zamówiłem sobie MC, a pół roku później
    zauważyłem, że mogę domówić Maestro.

    Ostatnio przysłali mi nowego MC (stary ważny do lipca) , ciekawe co będzie
    z Maestro (ważne do grudnia).

  • 48. Data: 2023-06-28 13:01:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    citek doszedł w poniedziałek.
    Słabo im idzie z tymi kartami, blankiet z maja 2021 - być może jeszcze pierwsza seria
    tego nowego wzoru.
    Gdyby człowiek nie był ślepy to można by się przyjrzeć, co też za ludzików narysowali
    na awersie.
    Za to nazwisko, jakiś dziwny numer na wersie pod nazwiskiem oraz numery na rewersie
    wyglądają
    jakby były wydrukowane na przezroczystej taśmie klejącej i naklejone.

    Pisałem już gdzie indziej, ale dodam też do bloga, że nie da się już w citku wymienić
    platyny z powrotem
    na visę.
    No i dodam pytanie, czy komuś też visę na mc wymienili od początku 2021?

    mbąk za to ostro poszedł i od razu wydał 3500 woodstockowych kart...

    Za to we francuzie oczywiście wykrakałem.
    Dzwonię dzisiaj, a tu pani mi mówi, że ma w systemie zwrot z poczty i karta
    zastrzeżona.
    W sumie nie dopytałem, czy już była wcześniej zastrzeżona czy dopiero podczas
    rozmowy,
    szkoda, że wcześniej nie zajrzałem jak to wygląda w ST.
    To się pytam, czy można zamówić do oddziału - tak, ale tylko w oddziale.
    Dobrze, że jest jeden koło piekarni gruzińskiej - tzn. o tyle dobrze, że nie latałem
    nigdzie po próżnicy, bo we francuzie widać podobnie jak w mbąku, i w oddziale
    nic na temat możliwości zamówienia karty do oddziału nie wiedzą.
    Za to okazało się, że kartę zastrzeżono tak skutecznie, że nie ma możliwości
    zamówienia nowej...
    No cóż, pan ma się spróbować dowiedzieć, jaka była przyczyna zwrotu, i w ogóle
    w jaki sposób tą kartę wysłano - bo infolinka zaczęła bredzić o jakimś
    awizo, albo w ogóle o kurierze, a do żony karta przyszła najzwyklejszym listem.
    Podobno można poprosić, żeby przyszło poleconym - ale to też może baśnie z mchu i
    paproci.
    No i też ma spróbować w ogóle zamówić dla mnie nową kartę - ciekawe czy się
    uda bez kolejnej umowy.
    U mnie w ST karta znikła jak sen jaki złoty, w ST żony jest jeszcze po niej
    ślad jako zastrzeżonej.

    O, właśnie się okazało, ze mam jakiś adres z kosmosu wpisany w "kartotece
    indywidualnej".
    Ciekawe, ile oni tam mogą mieć "kartotek" dla jednego klienta - kiedyś było tak,
    że w ST był "profil indywidualny" oraz dodatkowe "profile" dla każdej konfiguracji
    z innym współwłaścicielem.
    No a do tego jeszcze przy zamawianiu karty dodatkowej pani wypytywała mnie znów
    o te wszystkie dane - nawet tak czułem, żeby powiedzieć, czy nie może ich wziąć
    z "kartoteki", to może by ten adres wyszedł.

    Najdziwniejsze jest to, że coś mi się kojarzy, że ten adres z numerem domu "002"
    (licencja na zabijanie ;)
    gdzieś widziałem...
    Przy okazji wyszła ciekawostka - sprawdzałem na tej "umowie o kartę dodatkową",
    co do której tak się dziwiłem, że dostałem - a tu się okazuje, że to wcale nie jest
    umowa o kartę dodatkową, tylko umowa o kartę kredytową żony.
    Przytomni ci w tych oddziałach francuza...
    Choć ja podpisywałem raczej coś innego, bo na tej umowie nie ma nidzie miejsca na
    podpis posiadacza.

    No cóż, póki co muszę się jeszcze raz wybrać do oddziału żeby ten adres zmienić.

    Ciekawe, że mimo wszystko poprzednia platyna jakoś doszła.
    Ale nawet już sam nie pamiętam, czy była zwykłym listem czy kurierem...
    A może wtedy mimo złego adresu trafiła do skrzynki - i właśnie na tym liście
    był ten dziwny adres?
    Cóż, podobno do "świata młodych" doszedł kiedyś list zaadresowany jedynie "Ob.
    Tytus"...
    Albo "po prostu" wtedy wzięli adres z innej "kartoteki"...

  • 49. Data: 2023-06-28 18:07:13
    Temat: Re: Kredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy zagraniczne - promo w citk
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Konta dla dzieci - łatwo nie jest.
    Taki santander - dał mi po tygodniu podgląd, ale mogę se tylko pooglądać - przelewu
    nie zlecisz.
    Na stronie napisane, że w oddziale rodzic może wypłacać oraz zlecać przelewy z konta
    dziecka.
    No to się pytam w poczcie, czy to za darmo.
    Kasa za darmo - ale tylko do 30 czerwca, potem wchodzi opłata 10zł.
    Odpowiedzi o cenie przelewów jeszcze nie dostałem, zapytałem po raz trzeci - w
    międzyczasie
    dostając "odpowiedz", że "pracują nad kartami dla dzieci, żeby można było wypłacać w
    bankomacie".
    No cóż, na 150zł i tak trzeba czekać do końca lipca, więc może do tego czasu się
    dowiem - albo
    nie będzie to 150zł a 140zł.

  • 50. Data: 2023-07-16 08:39:11
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    wyglądają
    > jakby były wydrukowane na przezroczystej taśmie klejącej i naklejone.

    No mnie Citek koncertowo zrobił w ch...

    Na pytanie w jaki sposób wymienić Simply.. na World w promocji uzyskałem
    odp, że wyklikać w ST.

    Po wyklikaniu, brak promocji oczywiście.

    Po pisemnej reklamacji spuścili mnie na drzewo.

    Teraz z kolej podejrzewam, że mnie przytną na parę stówek na różnicach
    kursowych kaucji (1400EUR) w wypożyczalni aut.

    Spłacam i zamykam w cholerę.
    W ramach protestu obywatelskiego.

    --
    Pete