eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy zagraniczne - promo w citku › Re: Kredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy zagraniczne - promo w citku
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 19 Jul 2023 09:10:01 -0700 (PDT)
    <jgMsM.290458$UOK1.22866@fx09.ams1>
    <7tngjl58tlup.19opu77vsh0h5$.dlg@40tude.net>
    <u957re$ldt$1$pisk@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Kredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy
    zagraniczne - promo w citku
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 18 lipca 2023 o 07:29:34 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Już nie muszę, bo pojawił się zaksięgowany zwrot (wcześniej przez pól
    > dnia był jakiś zwrot-widmo, który nie podniósł dostępny środków) i jest
    > tylko o ~20zł mniej niż pierwotne obciążenie.

    Hmm, to co, masz z tej wypożyczalni 3 transakcje:
    1) kaucja - obciążenie
    2) zwrot kaucji - uznanie
    3) zapłata za wypożyczenie?

    I te 1 i 2 prawie równe?
    Napisz, ile w każdym wypadku te 1400 funtów daje w złotówkach.

    Bo może citek nie tylko do płatności dolicza 6,8%, ale i do zwrotów?

    Zaś ogólnie w tej promo mc world miało być tak, że najpierw obciążenie z prowizją, a
    w następnym miesiącu zwrot prowizji.
    Więc dziwnie.
    Hmm, wciąż też nie jest jasne, czy blokady są z prowizją, ale chyba nie.

    > Gdyby nie popierdzielony zapis w regulaminie Impresji, że mimo nadpłaty
    > na karcie, pojedyncza operacja może być maksymalnie na kwotę limitu
    > kredytowego na karcie, to chyba bym już ją zamknął.
    >
    > A że w Milku limit mam malutki, to na kaucję nie wystarczy :/

    A nie można kaucji na kilka transakcji rozłożyć?
    Szczególnie jeśli jest to obciążenie, a nie tylko blokada.
    W Portugalii kiałem weekend z pewnym stresem, bo nie chciał pójść fax order na 500
    euro z karty biura podróży - oczywiście w piątek wieczorem.
    W poniedziałek poszło 300 a potem 200 i mogłem dostać z powrotem gotówkę na pobyt,
    jaką dałem jako kaucję...
    A mogło być słabo, bo samolot za tydzień, a trzeba za coś przez ten czas mieszkać i
    jeść...

    W ogóle dziwne, że wypożyczalnia robi obciążenie i zwrot kaucji.
    Nie dość że wkurzają klientów to jeszcze przecież płacą za obie te operacje.
    Chyba że im bez różnicy, bo za autoryzację płacą.

    > Może być ciężko po przejściu na ryczałt PE.
    >
    > Chyba Revolut w miarę łaskawym okiem patrzy na ryczałtowców.

    Kartę z limitem do 4k dostaniesz na piękne oczy.
    W santanderze po pół roku "na klik" dają większe limity, jak masz ruch na koncie.
    W milku niestety przestali.
    Citek też potrafi szaleć z limitami "bez zaświadczeń".
    Spróbuj też bnp i ing.

    W citku wręcz maksymalny (albo po prostu dzienny, bo tam nie można zmienić) dzienny
    (a nie tylko jednej transakcji) limit równy jest limitowi kredytowemu karty.
    A do tego kara za nadpłatę.
    Santi - dziwny.
    Max limit dla platyny to 100k, niezależnie od limitu kredytowego.
    Choć max. limit kredytowy to 150k.
    Dla world 50k CP - ale 100k IO - to dopiero dziwność.
    1-2-3 po 50k.
    Ale są też głupawe limity ilościowe - CP 30 dziennie, IO tylko 10 - i jeszcze wygląda
    na to, że to jest per rachunek, bo transakcje kartami dodatkowymi zmniejszają licznik
    głównej.

    Bnp też dziwnie - dla mc gold CP 100k, ale IO tylko 10k - być mkże jest to limit
    kredytowy karty.
    Dla dodatkowej nie mogę zmienić, ale może dlatego że nieaktywowana.

    Coś pamiętam, że chyba w ING było to dobrze zrobione, do tego ich visa jest bez
    prowizji.

    O, a jeszcze mnie citek uraczył odpowiedzią o braku transakcji offline na
    debetówkach.
    Więc w samolocie kiszka, a niby "global wallet", szmaciarze.