  • 21. Data: 2023-06-14 17:18:48
    Temat: Re: Kredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy zagraniczne - promo w citku
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > U, twardo, to daj jakiś przykład tej "konieczności", może coś rozjaśni.
    > Bo na pewno nie wchodzi w grę dziedziczenie - odziedziczyć można środki
    > na koncie (a ściślej roszczenie o wypłatę), ale nie sam rachunek.

    Dziadek chce wnukowi zrobić darowiznę bez podatku - musi być na konto.

    Dziecko sprzedaje (za zgodą sądu) rzecz ruchomą lub nieruchomą - zapłata
    powyżej iluśtam musi być przelewem. Zresztą wątpię, by sąd zgodził na
    sprzedaż na gotówkę, która zniknie w kieszeni opiekuna prawnego.

    To samo przy ww. spadku - bank nie wypłaci środków do kieszeni opiekuna
    prawnego.

    MJ

  • 22. Data: 2023-06-14 17:48:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 14 czerwca 2023 o 17:18:51 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):

> [...]
    > sprzedaż na gotówkę, która zniknie w kieszeni opiekuna prawnego.
    >
    > To samo przy ww. spadku - bank nie wypłaci środków do kieszeni opiekuna

    No dobra, to mamy przykłady "konieczności".
    Ale na początek popolemizujmy:
    - Darowizna od dziadka bez podatku - no to nie ma możliwości bez podatku, jeśli
    dziecko <13 lat
    (bo pomijam jakieś hocki typu przelew na konto opiekuna)
    - Hmm, no nieruchomą to pewnie za gotówkę będzie trudno, notariusze się pękają,
    a ruchomą to od ilu między fizolami?
    No i z powodu braku konta w ogóle sąd się może nie zgodzić, póki bachor nie dorośnie
    do 13 lat.
    - Spadek - będzie leżał na koncie technicznym banku póki dziecko nie skończy 13 lat,
    "no bo nie ma gdzie wypłacić" - chyba że opiekun zleci przeleww na swoje "w ramach
    zwykłego zarządu"
    albo sąd pozwoli przelać na konto opiekuna "ponad zwykły zarząd"

    No bo pokaż mi bank, który otworzy nielatowi poniżej 13 lat rachunek, który będzie
    jego własnością.
    Nie ma takiej opcji.

    Jak widać poniżej 13 lat obywatel nie jest jeszcze równy - no bo nie jest, jest
    właściwie ubezwłasnowolniony,
    nie ma zdolności do czynności prawnych. 13-18 - ma ograniczoną zdolność (sam pamiętam
    zaskok, jak
    po 3. klasie liceum nagle dostałem do podpisania arkusz ocen - nawet nie wiedziałem,
    że coś takiego się
    odbywa, bo pewnie rodzice robili to na zebraniach, ale ja siłą rzeczy na nie nie
    chodziłem, a oni nie opowiadali
    takich szczegółów).

    Trzeba jeszcze sprawdzić w KRiO - może za zgodą sądu można.
    Więc i konto da się tak otworzyć.,
    Ale nie "bo tak" czy też "jest mi to niezbędnie konieczne".

  • 23. Data: 2023-06-14 20:59:13
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > No bo pokaż mi bank, który otworzy nielatowi poniżej 13 lat rachunek, który będzie
    jego własnością.

    A mnie się wydaje, że każdy.

    MJ

  • 24. Data: 2023-06-14 22:57:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 14 czerwca 2023 o 20:59:17 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):

    > A mnie się wydaje, że każdy.

    No to rzeczywiście chyba ci się wydaje.
    A prawie na pewno przy opcji "otwieranie po wejściu z ulicy, bo taką akurat mam
    fantazję".
    Z wyrokiem sądu - może.
    Póki co znam 2 banki, które dziecku <13 lat wydadzą kartę.
    W obu konto jest rodzica i tylko rodzica.
    Czyja jest karta i kim jest tu dziecko, które dostaje kartę - nie wiem (i taki mbąk
    też wygląda, że nie wie, a przynajmniej mlinka, którą o to pytałem), ale
    pełnomocnikiem być nie może.

  • 25. Data: 2023-06-14 23:16:04
    Temat: Re: Kredytówka bez przewalutowania (ale doczytać - bo haczyki) na wyjazdy zagraniczne - promo w citk
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    też wygląda, że nie wie, a przynajmniej mlinka, którą o to pytałem), ale

    Nie mówię o KARCIE dla kilkulatka, tylko o KONCIE.

    Pierwszy bank z brzegu:
    https://www.bnpparibas.pl/_fileserver/item/1520701

    § 6a. Rachunek dla Osoby Małoletniej - zasady dotyczące
    prowadzenia Rachunków

    MJ

  • 26. Data: 2023-06-15 00:38:11
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 14 czerwca 2023 o 23:16:07 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):

> [...]
    >
    > Pierwszy bank z brzegu:
    > https://www.bnpparibas.pl/_fileserver/item/1520701
    >
    > § 6a. Rachunek dla Osoby Małoletniej - zasady dotyczące

    OK, francuz rzeczywiście pozwala na zakładanie kont dla nielatów 0-18 i to z ulicy.
    Zmyliło mnie, że karta _dla_dziecka_ do takiego konta dopiero od ukończenia 13 lat
    (bo dorosły jako pełnomocnik pewnie może dostać kartę niezależnie od wieku dziecka).
    W sumie nic dziwnego, bo do <13latek nie może sam nic zrobić na koncie (nawet założyć
    - to też robi przedstawiciel, i to dla <13 sam, dopiero takiego 13-18 trzeba
    przyprowadzić).

    Ale czy francuz jest piewszy z brzegu czy jedyny?

    No i wciąż jest ta druga tajemnica - jak jest zrobione to, że mbąk i francuz wydają
    karty dla <13?

  • 27. Data: 2023-06-19 14:09:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Dalsze "mysteries of the rain" - tym razem milek.
    Pozwala na założenie konta od 0 lat - OK, nihil novi.
    Ale już 7-latkowi chce wydawać kartę do tegoż konta, jak również umożliwia blika.
    Jak oni to wykombinowali?
    Od 13-stki potem już normalnie - choć piszą coś o debetówce "z nową szatą graficzną",
    więc może trzeba wymienić.
    No i już "dorosła" apka, bo dla 7-13 to taka specjalna szczawikowa.

    W santander też można od 0 lat, ale debetówka "normalnie" od 13.
    Dodatkowo obecnie promo 150zł dla nielata (no, musi mieć skończone 7 lat), wystarczy
    założyć mu konto i przelać 50zł
    (z zakładaniem w paribas i milku się wstrzymam, bo obecnie nie mają promocji).
    Ciekawostka - dziecku 0-13 można założyć na postawie dowodu lub paszportu, ale 13-17
    musi mieć dowód (no i trzeba przyprowadzić delikwenta).

    A, i z ciekwostek dopisze do blogu (bo już nie pamiętam, gdzie poprzednio o tym
    wspominałem), że milek wysunął się na czoło w liczbie współwłaścicieli konta - może
    być 5.
    Drugie miejsce citek - 4, trzecie inteligo - 3.

  • 28. Data: 2023-06-19 15:02:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 05:09:16 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > Pozwala na założenie konta od 0 lat - OK, nihil novi.
    > Ale już 7-latkowi chce wydawać kartę do tegoż konta, jak również umożliwia blika.

    Debetówka? Czemu nie.
    Wszak powinien miec tam tylko te pieniądze, które rodzice uważają za
    stosowne.
    No chyba, ze jakis spadek?

    Gorzej, jak sie nauczy hackować system, i debet zrobi :-)

    J,

  • 29. Data: 2023-06-19 15:14:44
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    poniedziałek, 19 czerwca 2023 o 15:02:19 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Debetówka? Czemu nie.

    Ponieważ nie ma nawet ograniczonej zdolności prawnej.

  • 30. Data: 2023-06-19 15:34:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Jun 2023 06:14:44 -0700 (PDT), Marcin Mokrzycki wrote:

    > Ponieważ nie ma nawet ograniczonej zdolności prawnej.

    Co nie ogranicza "drobnych spraw z zycia codziennego".

    Inaczej nie móglby nawet bułki w szkolnym sklepiku kupić.

    J.