  • 1. Data: 2006-05-24 12:14:31
    Temat: Visa Concerto na srebrny Mastercard?
    Od: "Ser Lancelot" <lancelot@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Witam,

    Dostalem propozycję wymiany Visy Concerto na srebrny Mastercard.
    Przeczytalem na stronie banku PEKAO informacje o obu i wymiana wydaje sie mi
    korzystna, ale pewnie dlatego ze jestem laikiem:-) Mogłby mi ktos napisac
    jakie są plusy i minusy takiej operacji i czy warto ja wykonywac? Visy
    uzywam do placenia w sklepach i w necie jesli to ma jakies znaczenie:-)

    Z góry dziękuję za poświecony czas

    S.L

  • 2. Data: 2006-05-24 12:16:38
    Temat: Re: Visa Concerto na srebrny Mastercard?
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

> [...]
    > jakie są plusy i minusy takiej operacji i czy warto ja wykonywac? Visy
    > uzywam do placenia w sklepach i w necie jesli to ma jakies znaczenie:-)

    Różnica pewnie będzie subtelna (rozumiem, że opłaty związane z użytkowaniem
    kart są takie same). Jednak karty z logo MasterCard są bardziej popularne w
    Europie Zach.
    niz Visa, która jest bardziej popularna w USA.
    Znaczenie moze miec rowniez waluta, w której rozliczane sa transakcji.
    Jezeli dokonujesz
    platnosci w strefie euro to lepiej miec walute rozliczana w euro.
    Jezeli nie ruszasz sie z kraju to praktycznie nie odczujesz roznicy.

    pozdrawiam
    RS

  • 3. Data: 2006-05-24 12:52:39
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Robert Sierant napisał(a):

    > Różnica pewnie będzie subtelna (rozumiem, że opłaty związane z użytkowaniem
    > kart są takie same).

    OIDP Visa Concerto to karta typu charge - obciążeniowa, a Srebrny
    MasterCard to kredytówka. Oprócz różnic, które podałeś, są jeszcze takie:
    + termin pełnej spłaty salda karty to 23 dni od daty wygenerowania wyciągu,
    + (chyba) dowolny okres rozliczeniowy - karty charge muszą być spłacone
    5-go dnia każdego miesiąca,
    + możliwość zaciągnięcia dość drogiego kredytu (22%, czyli maksymalna
    możliwa stopa procentowa),
    + kartę kredytową można posiadać nie posiadając konta w banku
    (posiadając obciążeniową MUSISZ mieć Eurokonto),
    - wyższa o 5zł opłata roczna,
    - wyższa opłata za "pakiet bezpieczeństwa" - dla Concerto 2,40zł, dla
    MasterCard 4,00zł
    - wyższa prowizja za wyjęcie gotówki z bankomatu (Concerto: 3,5% min.
    4zł, MC Srebrna: 3,5% min. 7zł), dla kart obciążeniowych nie ma odsetek,
    dla kart kredytowych - odsetki od gotówki są naliczane,

    Innymi słowy: jeśli nie zamierzasz korzystać z kredytu (nieopłacalnego,
    bo drogiego) oraz nie zamierzasz rezygnować z Eurokonta, nie widzę
    powodów do zmiany karty.

    Jeśli chciałbyś skorzystać z zalet systemu MasterCard (czyli:
    teoretycznie większa akceptowalność w Europie, rozliczanie transakcji
    zagranicznych w euro, a nie w dolarach), to możesz zmienić Visę Concerto
    na Eurokartę MasterCard. To karta funkcjonalnie identyczna do Concerto,
    tylko z innym znakiem akceptacji.

    Marek