  • 1. Data: 2005-07-13 18:24:21
    Temat: Kredyt w CHF - kwestia ustalenia kursu
    Od: "Paul" <USUŃTO?paul@gazeta.pl>

    Witam,

    Niedługo będę brał kredyt hipoteczny we CHF. Wiadomo, że kredyt bierze
    się w pln, za tą kasę kupujemy franki wg kursu kupna z danego dnia i bank
    robi harmonogram spłat we CHF, a potem co miesiąc wg kursu sprzedaży CHF
    kupujemy pln i spłacamy ratę. Pytanie: W którym dniu bank przelicza
    wnioskowaną kwotę z pln na chf (wg kursu z którego dnia) ? Interesuje mnie
    MultiBank i PKOBP. Slyszałem, że w PKOBP jest to dzień złożenia wniosku. Jak
    jest w MultiBanku ?

    pozdrowienia,
    paul

  • 2. Data: 2005-07-13 19:24:18
    Temat: Re: Kredyt w CHF - kwestia ustalenia kursu
    Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl>

    Dnia Wed, 13 Jul 2005 20:24:21 +0200, Paul napisał(a):

    > Slyszałem, że w PKOBP jest to dzień złożenia wniosku.

    Zazwyczaj tak jest. Jedynie w Kredyt Banku spotkałem się
    z przeliczaniem w dniu uruchomienia kredytu (puszczenia
    1-ej transzy). To zaleta bo unika się ryzyka kursowego,
    i w dniu wypłaty sprzedającemu nie braknie nagle kilku
    tysięcy złotych...

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 3. Data: 2005-07-14 05:20:09
    Od: CinekIKS <m...@n...plusnet.pl>

    Paul napisał(a):

    > MultiBank i PKOBP. Slyszałem, że w PKOBP jest to dzień złożenia wniosku. Jak
    > jest w MultiBanku ?

    W Multi jest to dzień uruchomienia każdej z transz (jeżeli wypłata nie
    jest jednorazowa).

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 4. Data: 2005-07-14 05:59:59
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Miroo" <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl

    napisał w wiadomości news:hls4041oqm7v$.dlg@miroo.miroo.miroo.pl...

> [...]
    > 1-ej transzy). To zaleta bo unika się ryzyka kursowego,
    > i w dniu wypłaty sprzedającemu nie braknie nagle kilku

    Trochę niejasno napisałem: _każdą_ transzę przelicza się
    w dniu jej wypłaty.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 5. Data: 2005-07-14 09:23:02
    Od: "XT600" <t...@w...pl>

    > Pytanie: W którym dniu bank przelicza wnioskowaną kwotę z pln na chf (wg
    > kursu z którego dnia) ?

    w BPH wnioskujesz o kredyt w wysokosci i walucie wpisanej we wniosku
    kredytowym, Potem caly kredyt (lub jego transze) uruchamiane sa po aktualnym
    kursie (kupna dewiz) jaki w danym dniu obowiazuje. Czyli jesli w dniu
    skladania wniosku przeliczyles sobie po kursie np. 2.60 a w niu uruchamiania
    kredytu/transzy bedzie obowiazywal kurs 2.55 to do kazdego CHF sam dokladasz
    5 gr. Moze byc i odwrotnie czyli w dniu uruchamiania kredytu/transzy bedzie
    obosiazywal kurs 2.65 wtedy bank nadwyzkę przeleje Ci na konto. Dlatego
    dobrze jest wnioskowac o kredyt gdy kurs jest słaby, a uruchamiac
    kredyt/transze gdy kurs jest wysoki - nadwyzkę przeznaczyc odrazu na splate
    kredytu :)

    pozdrawiam
    tomek.