  • 1. Data: 2004-01-15 17:31:12
    Temat: Kredyt pod papiery
    Od: Sebol <l...@s...pl>

    Czy ktos bral kiedys kredyt pod papiery wartosciowe? Czy majac portfel
    inwestycyjny w banku w ktorym wnosze o kredyt moge go zabezpieczyc
    wlasnie tymi papierami? I czy oprocentowanie bedzie nizsze niz przy
    kredycie hipotecznym? Na logike wydaje mi sie ze tak poniewaz latwiej
    sprzedac papiery wartosciowe niz nieruchomosc :> ale moze banki maja
    inne zdanie co do tego? Jakie banki polecacie? Chodzi o kwote rzedu 50 tys.

    --
    l...@s...pl

  • 2. Data: 2004-01-15 21:10:13
    Temat: Re: Kredyt pod papiery
    Od: woy <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    Dnia 2004-01-15 18:31, niejaki Sebol naskrobał: :

    > Czy majac portfel
    > inwestycyjny w banku w ktorym wnosze o kredyt moge go zabezpieczyc
    > wlasnie tymi papierami?

    Generalnie wszystko zależy od indywidualnej decyzji każdego banku. Na
    logikę najłatwiej dostać taki kredyt w banku, który prowadzi konto
    Twojego biura maklerskiego, bo oni coś już wiedzą i o rachunku
    inwestycyjnym, i o konkretnych papierach.

    > I czy oprocentowanie bedzie nizsze niz przy
    > kredycie hipotecznym?

    Jak wyżej. Nie ma jakiejś żelaznej, obowiązującej wszystkich reguły. Jak
    sobie bank wyceni ryzyko i produktu, i klienta, a także kilka innych
    parametrów, z chęcią własnego zysku na czele :) , takie oprocentowanie
    Ci zaproponuje.

    > Na logike wydaje mi sie ze tak poniewaz latwiej
    > sprzedac papiery wartosciowe niz nieruchomosc

    Ale też można zaliczyć większą i szybszą utratę wartości zabezpieczenia.

    > :> ale moze banki maja
    > inne zdanie co do tego?

    Każdy ma inne.

    > Jakie banki polecacie? Chodzi o kwote rzedu 50 tys.

    Patrz punkt pierwszy. Idź do swojego banku. Tam IMO będzie najłatwiej.

    --
    woy

  • 3. Data: 2004-01-16 08:06:02
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > sprzedac papiery wartosciowe niz nieruchomosc :> ale moze banki maja
    > inne zdanie co do tego? Jakie banki polecacie? Chodzi o kwote rzedu 50 tys.

    WItam,

    Nie bralem ale dowiadywalem sie conieco w roznych bankach. GENERALNIE
    oprocentowanie ZNACZNIE wyzsze niz kredyt hipot. (->widac jak banki ufaja
    papierom naszego rzadu HEHEHE). Zabezpieczony musisz byc na chyba 125% (tzn
    125% kwoty pozyczki wraz z odsetkami musi byc w papierach). Poza tym czy kredyt
    bedzie na ten sam okres co data wygasniecia papierow itp...

    A propos, po ostatnich spadkach wartosci obligacji chyba sam rozumiesz juz
    dlaczego jest jak jest...

    Generalnie taka operacja jest srednio oplacalna.
    Co wiecej - lepsze jaja - zapytalem sie czy pod zastaw LOKATY w ICH banku mozna
    wziac kredyt (i tez liczylem na minimalne oprocentowanie) - okazalo sie ze
    warunki sa wrecz zaporowe (podobnie jak przy papierach wartosciowych.

    Aha i wazna rzecz - dla banku przy takich kredytach 'papiery wartosciowe' =
    bony skarbowe albo obligacje (nie mysl ze pozyczysz cos po sensownej cenie pod
    zastaw akcji).

    Pozdrawiam
    Krecik

  • 4. Data: 2004-01-16 10:53:27
    Od: "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    W artykule news:1bde.0000092c.40079b69@newsgate.onet.pl,
    niejaki(a): Użytkownik z adresu <k...@p...onet.pl>
    napisał(a):
> [...]
    > banku mozna wziac kredyt (i tez liczylem na minimalne oprocentowanie)
    > - okazalo sie ze warunki sa wrecz zaporowe (podobnie jak przy

    ??????????????????? ROTFL, co to za bank? Takie kredyty daje się gdzie
    indziej na preferencyjnych warunkach, bo waga ryzyka jest zero! Jak
    długo pracuję w bankach (długo!), nie spotkałem się z takim idiotyzmem.