  • 1. Data: 2002-05-21 15:59:32
    Temat: Kredyt nie przez bank tylko przez firme finansowa
    Od: "Marcin Serkiz" <c...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witam!

    Potrzebuje wziac kredyt w kwocie ok. 12 tys. zl. Wiem, ze banki moga mi
    takiej kwoty nie udzielic dlatego zainteresowalem sie oferta firm zajmujacych
    sie finansami, ktore takie kredyty udzielaja (chodz tu np. o Krajowa Agencje
    Wspierania Przedsiebiorczosci GROSZ, czy Ogolnopolski Program "Raty dla
    kazdego Polaka").
    Warunkiem uzyskania takiego kredytu jest przedstawienie dwoch dowodow
    tozsamosci, podpisanie umowy oraz... wplata (z gory!) kwoty od 350zl do 750zl
    (w zaleznosci od firmy). Na decyzje (sprawdzaja czy nie bylo sie karanym, czy
    nie jest sie objetym postepowaniem windykacyjnym itp.) czeka sie ok. 2-3
    tygodni po czym podpisujemy weksel i kwota kredytu jest przelewana na nasze
    konto. W przypadku decyzji odmownej kwota wplacona przy podpisaniu umowy
    zostaje nam zwrocona, bynajmniej tak twierdza w tych biurach.

    Bardzo mnie to wszystko zastanawia.
    Dlaczego nie chca zadnych zabezpieczen (tylko weksel)???
    Nie sprawdzaja zdolnosci finansowych????
    I najwazniejsze: Ich ogloszen nie widzialem w zadnej ogolnopolskiej gazecie.
    Tylko w lokalnym warszawskim Metropolu, Dzien Dobry czy Gazecie Bezplatnej. Z
    reguly te ogloszenia pojawiaja sie na jakis okres, a pozniej znikaja.

    Reasumujac mam powazne obawy co do tych firm i jakos nie bardzo wierze w ich
    zapewnienia, ze wszystko jest tak jak powinno byc, czyli OK.

    Moze ktos z Was mial do czynienia z podobnie dzialajaca firma??? A moze z ta
    sama??? A moze z tym procederem i moze cos o tym napisac i poradzic???

    Bardzo prosze i z gory dziekuje za pomoc!!!!

    Pozdrawiam
    Marcin Serkiz

  • 2. Data: 2002-05-21 16:27:11
    Od: cefek <c...@n...pl>

    On Tue, 21 May 2002 15:59:32 +0000 (UTC), "Marcin Serkiz"
    <c...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:

    >konto. W przypadku decyzji odmownej kwota wplacona przy podpisaniu umowy
    >zostaje nam zwrocona, bynajmniej tak twierdza w tych biurach.

    _przynajmniej_ tak twierdzą. Co to jest za mania używania słowa
    bynajmniej w złym znaczeniu? Sprawdzałeś je w słowniku?

    Grupowiczów przepraszam, ale to już trzeci raz dzisiaj coś takiego...

  • 3. Data: 2002-05-21 16:51:07
    Od: "krab" <k...@h...pl______.>

    Użytkownik "Marcin Serkiz" <c...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:acdqt4
> [...]
    > Nie sprawdzaja zdolnosci finansowych????
    > I najwazniejsze: Ich ogloszen nie widzialem w zadnej ogolnopolskiej

    skoro cie to zastanawia - wiec chyba odpowiedz juz znasz :-)

  • 4. Data: 2002-05-22 09:23:22
    Od: "Heniek" <h...@p...gazeta.pl>

    "Marcin Serkiz" <c...@N...poczta.gazeta.pl> napiał(a) nam oto tak:

    [ że chce dostać kredyt ]

    Systen argentyński.
    I wszystko jasne.

    --
    Pozdrawiam,
    Heniek

  • 5. Data: 2002-05-22 22:11:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Marcin Serkiz" <c...@N...poczta.gazeta.pl> writes:

> [...]
    > Warunkiem uzyskania takiego kredytu jest przedstawienie dwoch dowodow
    > tozsamosci, podpisanie umowy oraz... wplata (z gory!) kwoty od 350zl do

    Podejrzane - niech sobie potraca z wyplacanej kwoty, jesli tacy sa
    sprytni :-)

    Jesli maja wzglednie niskie oprocentowanie, to spodziewalbym sie
    oszustwa (wyludzenia tej wstepnej oplaty). Jesli oprocentowanie
    jest wysokie (bardzo wysokie), to moze to byc prawda, ale czy wtedy
    jest sens brac taka pozyczke? Naturalnie oprocentowanie nalezy
    samemu policzyc, uwgledniajac terminy platnosci rat.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator