  • 1. Data: 2016-04-06 18:46:57
    Temat: Kredyt ... na mieszkanie - zabezepiczeniem inne mieszkanie
    Od: "Sadir" <W...@w...pl>

    Planuję kupić mieszkanie od developera.
    Mam w sumie 6 rat ale na 2 ostatnie raty raczej nie będę miał kasy. Może
    uzbieram po rodzinie ale tego nie wiem na 100%.
    Ponieważ mam inne mieszkanie to tak sobie myślę czy to mieszkanie może być
    zabezpieczeniem kredytu na te 2 raty?
    Jak to wygląda kosztowo? To będzie kredyt na np. rok albo 2. Taki kredyt
    będzie dużo droższy od hipotecznego?

  • 2. Data: 2016-04-07 22:37:59
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-04-06 o 18:46, Sadir pisze:
> [...]
    > być zabezpieczeniem kredytu na te 2 raty?
    > Jak to wygląda kosztowo? To będzie kredyt na np. rok albo 2. Taki kredyt

    Pożyczka hipoteczna. Pewnie jakieś 2pp więcej niż kredyt hipot.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2016-04-08 08:34:27
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > być zabezpieczeniem kredytu na te 2 raty?
    > Jak to wygląda kosztowo? To będzie kredyt na np. rok albo 2. Taki kredyt

    1. bank może się zabezpieczyć na tym co kupujesz lub na innej
    nieruchomości, podstawa to ile chcesz pożyczyć i jaka będzie wartość
    zabezpieczenia?
    2. kredyt hipo robi się tak samo długo jak pożyczkę hipoteczną więc po
    co przepłacać?
    3. nie wiem o jakiej kwocie myślisz, ale jeżeli chcesz pożyczyć na rok
    lub dwa to musisz mieć odpowiednią zdolność kredytową

    bez dodatkowych informacji nie da się ani policzyć ani tym bardzij
    przedstawić oferty

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2016-04-08 08:39:43
    Od: bsz <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 7 kwietnia 2016 12:19:25 UTC+2 użytkownik Sadir napisał:
> [...]
    > zabezpieczeniem kredytu na te 2 raty?
    > Jak to wygląda kosztowo? To będzie kredyt na np. rok albo 2. Taki kredyt

    Oczywiście, że może być zwykły kredyt hipoteczny o standardowym oprocentowaniu. Sam
    tak zrobiłem. Wartość tego drugiego mieszkania musi być wyższa niż wielkość kredytu.

    Jeśli bierzesz kredyt na taki krótki okres, to największe znaczenie ma prowizja, a
    oprocentowanie mniejsze. Są kredyty z prowizją 0% i minimalnie wyższą marżą od tych z
    prowizją.

    Tak długo jak planujesz wydać pieniądze na zakup mieszkania, a czasami nawet na
    remont, to możesz skorzystać z kredytu hipotecznego. Pożyczka hipoteczna, czyli
    kredyt z podwyższonym o około 2% oprocentowaniem, pojawia się gdy chcesz środki wydać
    na cel niezwiązany z nieruchomością.

  • 5. Data: 2016-04-08 08:42:26
    Od: bsz <s...@g...com>

    W dniu piątek, 8 kwietnia 2016 08:34:36 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

    > 3. nie wiem o jakiej kwocie myślisz, ale jeżeli chcesz pożyczyć na rok
    > lub dwa to musisz mieć odpowiednią zdolność kredytową

    Ewentualnie możesz wziąć kredyt na dłuższy okres z ratą na jaką pozwala Ci zdolność,
    a kredyt możesz nadpłacać albo spłacić przed terminem. Są oferty, które pozwalają to
    robić bez dodatkowych opłat.

  • 6. Data: 2016-04-08 09:08:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-04-08 o 08:39, bsz pisze:

> [...]
    kredyt z podwyższonym o około 2% oprocentowaniem, pojawia się gdy chcesz środki wydać

    dokładnie, jeżeli kredyt ma być szybko spłacony to przede wszystkim
    kierujesz się opłatami wstępnymi, kluczowe znaczenie ma prowizja,
    mniejsze ubezpieczenia (można je wypowiedzieć), a marżą specjalnie nie
    musisz się przejmować

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2016-04-08 10:21:31
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 08.04.2016 09:08, RobertS pisze:

> [...]
    > kierujesz się opłatami wstępnymi, kluczowe znaczenie ma prowizja,
    > mniejsze ubezpieczenia (można je wypowiedzieć), a marżą specjalnie

    Jeśli to ma być formalnie kredyt na 20 lat, ale chce się go spłacić w
    rok czy dwa, to jeszcze jest bardzo ważne, żeby przedterminowa spłata
    nie wiązała się z dużymi kosztami dodatkowymi.

    MJ

  • 8. Data: 2016-04-08 11:16:54
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2016-04-08 o 10:21, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    > rok czy dwa, to jeszcze jest bardzo ważne, żeby przedterminowa spłata
    > nie wiązała się z dużymi kosztami dodatkowymi.

    w zdecydowanej większości banków będzie opłata za wcześniejszą spłatę ok. 2%
    więc kwestia do przemyślenia odnośnie wyboru banku, najczęściej opłaty
    są pobierane w pierwszych 5 latach

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2016-04-13 17:00:17
    Od: "Sadir" <W...@w...pl>

> [...]
    > 2%
    > więc kwestia do przemyślenia odnośnie wyboru banku, najczęściej opłaty są

    Macie jakieś sugestie, które banki są najlepsze w takim kredycie? PKO,
    Alior, Pekao?
    Czy wystarczy jako zabezpieczenie tylko mieszkanie czy jeszcze coś? Czy
    trzeba mieć umowę o pracę czy może być zlecenie, na firmę współpraca itd.

    Nie wiem czy wezmę kredyt na rok czy 5.
    Wszystko zależy od wielu czynników: czy będę miał najemców, czy będzie
    kupiec co da dobrą cenę, czy znajdę jakiegokolwiek kupca etc.

  • 10. Data: 2016-04-14 21:48:46
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 4/13/2016 10:00 AM, Sadir wrote:
    > Czy wystarczy jako zabezpieczenie tylko mieszkanie czy jeszcze coś?

    No jakieś źródło dochodu by sie przydało.
    Zabezpieczenie zabezpieczeniem ale bank bedzie bardziej zainteresowany z
    czego bedziesz spłacał.