  • 1. Data: 2007-10-17 21:52:18
    Temat: Kredyt i zmiany w rodzinie - zgłaszać?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Mam kredyt (hipoteczny w mBanku), mam też rodzinę, która w czasie
    podpisywania umowy kredytowej była dwuosobowa. W umowie jest
    punkt mówiący, że wszelkie zmiany należy zgłaszać pod
    straszliwymi rygorami. Zmiany się niedawno pojawiły, przybyła
    jedna gęba do wyżywienia :-) a żona po macierzyńskim przeszła na
    bezpłatny urlop wychowawczy. Zdolności kredytowej raczej nie
    utraciliśmy, bo mi przez ten czas się uposażenie podniosło, raty
    płacimy w terminie i w zasadzie nie ma problemu, ale... no
    właśnie. Zgłaszać to dla świętego spokoju? Czy dać sobie spokój?
    Zgłosiłbym choćby telefonicznie, ale mam poważne obawy, że to
    uruchomi biurokratyczną machinę, będę musiał od nowa dostarczać
    zaświadczenie o zarobkach, jeździć wraz z żoną na spotkania,
    podpisywać od nowa papiery, nie daj Bóg dowiadując sie przy tym,
    że oprocentowanie, już i tak mało atrakcyjne w porównaniu z
    innymi bankami (i świeżo zaciąganymi kredytami) stanie się
    jeszcze mniej atrakcyjne - no nie chce mi się.

    Druga rzecz - za kilka miesięcy chcę zaciągnąć drugi kredyt
    (poprzedni był na zakup ziemi, ten byłby na budowę), chętnie w
    tym samym banku, nie wiem czy aneksem do poprzedniej umowy
    zwiąkszającym kwotę i okres kredytowania, czy jako osobny kredyt,
    tak czy tak fakt niepracowania żony i pojawienia się nowego
    członka rodziny i tak wtedy wyjdzie - nie potraktują
    niesubordynacji jako czegoś źle świadczącego o naszej
    wiarygodności?

    J.

  • 2. Data: 2007-10-17 22:12:59
    Temat: Re: Kredyt i zmiany w rodzinie - zgłaszać?
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Nie zgłaszać.

    marekz

  • 3. Data: 2007-10-18 10:36:35
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 18 Paź, 00:12, "MarekZ" <m...@t...irc.pl> wrote:

    > Nie zgłaszać.

    A choć dwa słowa uzasadnienia?

    J.

  • 4. Data: 2007-10-18 12:05:51
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Jarek P. napisał(a):

    > A choć dwa słowa uzasadnienia?

    Bank jest zainteresowany głównie tym, żebyś płacił raty w terminie.
    Dopóki jego interes nie jest zagrożony, to z zasadzie nic go nie
    obchodzi skąd masz pieniadze i jak zmienia się twoja sytuacja
    materialna. Myślę że nie ma sensu zawracać im głowy i niepotrzebnie
    zwracać na siebie uwagę.

    Karol

  • 5. Data: 2007-10-18 14:12:19
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 14:05:51 +0200, Karol S napisał(a):

> [...]
    > obchodzi skąd masz pieniadze i jak zmienia się twoja sytuacja
    > materialna. Myślę że nie ma sensu zawracać im głowy i niepotrzebnie

    A ja akurat na miejscu Jarka bym to zgłosił i bynajmniej nie telefonicznie,
    tylko listownie, poleconym.
    To co sugerujecie Jarkowi - to po prostu zatajenie ważnych informacji, i
    złamanie zapisów umowy.
    Jarek - ja miałem podobną sytuację, z tym że mi doszła "żona" a nie dziecko
    :)
    Napisałem pisemko że w dn. takim i takim zawarłem związek, że żona prowadzi
    swoją malutką DG i że jest niezależna finansowo oraz że zawarcie związku
    małżeńskiego nie pogorszyło mojej sytuacji finansowej i nei ma wpływu na
    spłatę kredytu. Było to 3 lata temu .... mBnak niczego więcej odemnie nie
    żądał ani nic.
    Co do Twoich obaw że zmienią Ci oprocentowanie ... eee - to musiałaby
    nastąpić zmiana zapisów umowy przecież.

    "Mój agent bankowy" otwierał oczy jak po pierwszym roku "podatkowym"
    przyszedłem do BRE Banku (tam też jest część mBanku) i z pisemem
    wyjaśniającym że zgodnie z umową nr ..... przedkładam oryginał PITu do
    wglądu oraz przekazuję kserokopię agentowi oraz polisę z cesją. Agent był w
    szoku .... mówił żę jestem pierwszym klientem który tak rzetelnie
    przywiązuje wagę do zapisów umowy. Prywatnie rzekł mi że jeżeli nie ma
    obsuwy w spłacie rat to bank nie wnika w takie "duperele" .... ale ja
    jestem czysty i mogę spać spokojnie bez obawy że bank nie wypowie mi umowy
    ze względu na nie wywiązanie się z zapisów tej umowy kredytowej.

    Podsumowując - Jarek - ja bym pisemnie poinformował bank że urodziło się
    dzidzi i że nie spowodowało to obniżenia Twojej zdolności finansowej.

  • 6. Data: 2007-10-18 14:14:55
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Artur pisze:

    > Podsumowując - Jarek - ja bym pisemnie poinformował bank że urodziło się
    > dzidzi i że nie spowodowało to obniżenia Twojej zdolności finansowej.

    Jak nie obniżyło, skoro obniżyło?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2007-10-18 14:28:21
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak nie obniżyło, skoro obniżyło?

    Spokojnie, po prostu Artur namawia do przekazania bankowi fałszywych
    informacji. Myślę, że może być zabawnie, może autor wątku się zdecyduje.
    :-)))

    marekz

  • 8. Data: 2007-10-18 19:46:54
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 16:28:21 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]

    Jarek twierdzi że w sytuacji kiedy jego żona jest na "bezpłatnym"
    wychowawczym, nadal posiada on zdolność kredytową - to dlaczego miałaby się
    obniżyć zdolność finansowa?
    Mieści się w "widełkach" - to w czym problem?

    Twierdzisz że ma siedzieć cicho i nie poinformować banku o zmianie swojego
    "stada"?
    No cóż - jednak w moim przypadku ten "mój agent" miał rację że jestem
    jakimś dziwnym ewenementem że wywiązuję się ze swoich obowiązków
    wynikających z umowy zawartej z bankiem. Ale ja to robię by mieć "święty
    spokój" i spokojnie spać - by nie okazało się że pewnego dnia odbiorę
    polecony a w nim będzie wypowiedzenie kredytu z 30 dniowym terminem
    wymagalności.

    > Spokojnie, po prostu Artur namawia do przekazania bankowi fałszywych
    > informacji.

    Ejj - nie przesadzasz aby?
    Jesteś elektoratem pisowskim?
    Gdzie namawiam do przekazania bankowi fałszywych informacji??
    człowieku ... przewietrz się - może pomoże :/

  • 9. Data: 2007-10-18 19:53:49
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 18 Oct 2007 21:46:54 +0200,
    osoba podpisana: Artur <s...@r...pbz>
    napisała:

> [...]
    > obniżyć zdolność finansowa?
    > Mieści się w "widełkach" - to w czym problem?

    Jest różnica między stwierdzeniami:
    1. "niepracująca żona i nowo narodzone dziecko obniżają zdolność kredytową
    twórcy wątku"
    2. "twórca wątku ma dalej wystarczającą zdolność kredytową do obsługi
    zaciągniętego kredytu"
    Zaprzeczysz?
    KJ

    God is real, unless declared integer.

  • 10. Data: 2007-10-18 20:56:23
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Ejj - nie przesadzasz aby?
    > Jesteś elektoratem pisowskim?
    > Gdzie namawiam do przekazania bankowi fałszywych informacji??
    > człowieku ... przewietrz się - może pomoże :/

    Oczywiście. PiS i tylko PiS!!!

    marekz