  • 1. Data: 2008-02-25 06:58:40
    Temat: Kredyt hipoteczny - symulacja. Co sądzicie o tym?
    Od: "p.g" <e...@w...pl>

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01532f892985447d
    .html

  • 2. Data: 2008-02-25 20:58:26
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - symulacja. Co sądzicie o tym?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    "p.g" <e...@w...pl> napisał(a):

    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01532f892985447d
    .html

    prowizja 3%???

    idź do banku, który nie pobiera prowizji np. Fortis

    poza tym 50kzł to kredyt konsumencki = możesz spłacić kiedy chcesz i nie
    zapłacisz od tego prowizji!
    zastanowiłbym się również nad złotówkami, bo okres kredytowania nie jest
    długi...

    pozdr.
    RobertS

  • 3. Data: 2008-02-25 21:17:59
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    p.g wrote:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01532f892985447d
    .html

    Negocjuj w dol prowizje, do max 1.5% (750) zlotych, zwlaszcza ze masz
    dod tego konto, KK.

    Oplata za wycene - przy tym LTV powinni sobie odpuscic.

    Marza (i rata) wyglada OK, raczej duzo sie tu nie da zwojowac.

    Pytanie - czy symulacja uwzglednia SPREAD? Z szybkiego liczenia wynika
    ze nie, czyli rata wzrosnie do okolo 515-520 zlotych PO OKRESIE
    przejsciowym, a w przejsciowym do (nie wiem czy tam jest kwotowe
    ubezpieczenie, czy podniesienie marzy) 540-550.

    Co to za bank, mozna wiedziec? Czyzby GE money?

    Jesli mam racje z tym spreadem, to podobna albo nizsza rate wycisniesz
    spokojnie w DB albo Nordei, ale z prowizja max 1.5%, a jak sie
    potargujesz to moze i mniej. Co do wyceny nie jestem pewien, nie chce mi
    sie szukac leguraminu, ale w Nordei chyba nie bedzie potrzebna.

    Jesli pomoglem, to dowolna czesc oszczednosci prosze przelac na konto
    dowolnej OPP, ze wskazaniem na fundacje Swiatlo z Torunia.

  • 4. Data: 2008-02-25 22:12:21
    Od: "p.g" <p...@w...pl>

    Uzytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisal w wiadomosci
> [...]

    > Jesli pomoglem, to dowolna czesc oszczednosci prosze przelac na konto
    > dowolnej OPP, ze wskazaniem na fundacje Swiatlo z Torunia.

    jest to nordea i prowizja chyba duza jest
    Jeszcze zapytam w Fortisie chyba

    A nad fundacja to po wszystkim...

    http://fundacja.swiatlo.org/index.php?modul=page&id=
    6

  • 5. Data: 2008-02-26 01:32:19
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    p.g wrote:

    > jest to nordea i prowizja chyba duza jest

    To doradca Cie oszwabia, moze dac Ci mniej, cisnij go, bo poza tym to
    dobry kredyt jest. Jesli jakis posrednik to kij mu w oko, ale jak
    bezposrednio to popros o kontakt gdzies wyzej. Musi sie dac. Ewentualnie
    w innym oddziale probuj.

  • 6. Data: 2008-02-26 12:28:05
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - symulacja. Co s?dzicie o tym?
    Od: "Michał Asman" <b...@a...com.pl>

    On 25 Lut, 07:58, "p.g" <e...@w...pl> wrote:
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01532f892985447d
    .html

    Witam

    Poproś o symulacje kredytu w kilku bankach i sprawdź koszty
    Na twoim miejscu zaciągnął bym kredyt na maksymalna kwotę kredytu,
    która możesz wpłacić na lokatę dziś lokaty są oprocentowane na np.
    7% , gdzie po 10 latach zyskasz z lokaty około 80 % brutto, a przy
    kredycie 3,4% po 10 latach oddajesz tylko 18 %
    - możesz też wpłacić na fundusze,
    W ten sposób pozyskasz dodatkowy kapitał do wymiany na Euro w 2013r.?

    Rozważał bym też wydłużenie na maksymalny okresu kredytowania .

    podam przykład jak można samemu wyliczyć koszt kredytu i porównać
    oferty

    Przykład 1.

    Koszty prowizji banku, ubezpieczenia kredytu, ewentualnej wyceny
    nieruchomości są takie same przy kredycie zaciąganym na okres 10 czy
    30 lat.
    Za przyznanie kredytu w wysokości 100 000 zł możemy zapłacić prowizję
    np. 2 proc., czyli 2 000 zł + koszty wyceny 1 000 zł = 3 000 zł

    Najprostszą metodą jest wyliczenie kosztu kredytu przy ratach stałych.
    Kalkulacja kosztów kredytu w wysokości 100 tys. zł, zaciągniętego na
    okres 10 lat (120 miesięcy). Zakładamy oprocentowanie nominalne 3,46
    proc. p.a. na 120 miesięcy (10 lat).
    * rata stała kredytu wyniesie 986,99 zł (kapitał +odsetki).
    * Mnożymy ratę kredytu przez ilość 120 miesięcy i otrzymujemy =118
    438,80zł.
    * Następnie odejmujemy 100 000 zł kapitału, więc zostaje 18 438,80zł.
    * Do tego dodajemy wszystkie koszty kosztów towarzyszących zaciąganiu
    kredytu 3 000 (wyliczone na początku) i otrzymujemy 21 438,80 zł.
    Mamy, że z 100 000 zł po 10 latach oddamy 21 438,80 zł* (21,44%)
    To jest tak samo jak z 10 000 zł po 10 latach oddamy 2 143,88 zł*
    (21,44%)
    To jest tak samo jak z 1 000 zł po 10 latach oddamy 214,39 zł*
    (21,44%)
    * *Tą kwotę należy podzielić przez okres kredytowania, czyli 10 lat.
    Dzięki temu otrzymamy średni, roczny koszt kredytu równa się lokacie --
    2,14 %.

    * Zaciągając ten sam kredyt na 360 miesięcy (30 lat),
    - rata stała wyniesie 446,81zł ----mnożymy ją przez 360 miesięcy (30
    lat) i otrzymamy 160 851,60 zł.
    -następnie odejmiemy 100 000zł kapitału, więc zostanie 60 851,60 zł.
    -Do tego dodajemy opłaty towarzyszące przyznaniu kredytu, czyli 3 000.
    -Otrzymujemy 63 851,60. Mamy, że z 100 000 zł po 30 latach oddamy 63
    851,60* (63,85%)

    To jest tak samo jak z 10 000 zł po 30 latach oddamy 6 385,16 zł*
    (63,85%) To jest tak samo jak z 1 000 zł po 30 latach oddamy 638,52
    zł* (63,85%)
    *Tą kwotę należy podzielić przez okres kredytowania, czyli 30 lat.
    Dzięki temu otrzymamy średni, roczny koszt kredytu równa się lokacie --
    2,13 %.
    * Porównując kredyt na 10 lat, czy na 30 dochodzimy do wniosku, że
    kredyt o oprocentowaniu nominalnym 3,46% wraz z kosztami kredytu równy
    jest lokacie 2,13%* w skali roku, oraz mamy jednakowy koszt.

    więcej na :
    http://www.michalasman.bblog.pl

    Wylicz koszt swojego kredytu i zacznij oszczędzać!!!!

    Michał Asman

  • 7. Data: 2008-02-27 21:27:10
    Od: "p.g" <p...@w...pl>

[...]

    Dziękuję za informacje. Tak chodzę po bankach lub dzwonię (lub bank dzwoni
    do mnie ;-)
    i wychodzi że kredyt hipoteczny konsumpcyjny jest bardziej kosztowny niż np.
    kredyt hipoteczny na remont, wykończenie mieszkania.
    Kredyt na remont ma lepsze oprocentowanie i można dłużej spłacać. Niektóre
    banki przy udzieleniu kredytu hipotecznego na remont
    nie wymagają rachunków, kosztorysów ale przy wycenie rzeczoznawca szacuje a
    po udzieleniu kredytu ocenia (sprawdza) czy kredyt
    został przeznaczony na remont. Tu moje pytanie jak to wygląda w praktyce to
    sprawdzenie (chyba na oko) że wykorzystałem cały kredyt
    na remont. Właściwie to chcę wykończyć mieszkanie i na to byłby kredyt ale
    trochę z tego kredytu chciałbym przeznaczyć na dowolny cel
    np. na kupno samochodu
    W PKO BP mają ofertę KREDYT HIPOTECZNY MIX tzn. polowa na remont np.25tys a
    druga połowa na dowolny cel
    ale oprocentowanie ok. CHF to 4,65% marża 3,09pp przy udziale wlasnym 60%
    :-(

    Nie wiem jak w np. Nordei wygląda ta ocena wykorzystania kredytu na remont
    bo chciałbym tam wziąć kredyt hipoteczny na remont
    ale tak naprawdę w całości nie byłby na remont

  • 8. Data: 2008-02-27 21:44:01
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    p.g wrote:

    > Nie wiem jak w np. Nordei wygląda ta ocena wykorzystania kredytu na remont
    > bo chciałbym tam wziąć kredyt hipoteczny na remont
    > ale tak naprawdę w całości nie byłby na remont
    Ja tez nie wiem, ale pewnie w jakims leguraminie mozna doczytac.
    W kazdym razie da sie u nich:

    - wziac hipoteczny na >100% wartosci (rynek pierwotny) - spozytkowania
    nadwyzki nad 100% nikt mi nie weryfikowal (w umowie zapisano ze na
    wykonczenie)
    - jak nieruchomosc podrozala, to kredyt mozna bylo podwyzszyc na cel
    dowolny (zapisane w aneksie), przy niezmienionym oprocentowaniu (marzy)

    OK, zajrzalem na www.
    WWW zeznaje, ze mozna wziac na remont (bez faktur) i podniesc o 25% na
    dowolny cel. Bez faktur nikt Cie do zlotowki nie bedzie rozliczal, nawet
    gdyby mial zajrzec rzeczoznawca, wiec efektywnie pewnie mozna ponad 30%
    kredytu miec na cel dowolny.

    Jesli jest to prawda to to jest dobra propozycja, tylko nie daj plac
    wiecej niz 1.5% prowizji (wg. TOiP prowizja 1.5-3%). Niskie LTV to Twoj
    atut, natomiast niska kwota kredytu Twoj przeciwnik (sprzedawca ma
    mniejsza motywacje zeby o jakies odstepstwo zabiegac).

    Policz i porownaj wszystkie koszty, bo jak widzisz w kredytach typu
    "mix" liczy sie oprocentowanie metoda sredniej wazonej wg. proporcji
    czesci remontowej (% kredyt hipo) do konsumpcyjnej (% pozyczka hipo) i
    wyzsza prowizja w jednym miejscu i tak moze byc lepszym interesem niz
    wyzszy % w innym. Licz, licz, licz :)

    PS.

  • 9. Data: 2008-02-28 21:57:40
    Od: Autor <a...@n...chce.spamu.pl>

    Dnia Tue, 26 Feb 2008 04:28:05 -0800 (PST), Michał Asman napisał(a):

> [...]
    >
    > Rozważał bym też wydłużenie na maksymalny okresu kredytowania .
    >
    > podam przykład jak można samemu wyliczyć koszt kredytu i porównać

    A ten człowiek znowu ze swoimi genialnymi kalkulacjami wyskakuje... Panie
    Asmanie, może jednak warto poczytać trochę o takich zagadnieniach jak
    wartość pieniądza w czasie itd. a nie swoimi bzdurnymi teoriami mieszać w
    głowie ludziom...

    Krótki cytat ze strony "doradcy finansowego"
    (http://www.michalasman.bblog.pl/)

    "Wyliczając średnie koszty kredytu na powyższych przykładach 1 i 2
    powinniśmy otrzymać:

    o oprocentowaniu nominalnym 3,44 % równa się lokacie 2,04%;
    o oprocentowaniu nominalnym 3,75 % równa się lokacie 2,24%;
    o oprocentowaniu nominalnym 5,50 % równa się lokacie 3,43%;
    o oprocentowaniu nominalnym 7 % równa się lokacie 4,72%;
    o oprocentowaniu nominalnym 15 % równa się lokacie 8,20%; "

    Niech Pan weźmie kredyt na 15%, wsadzi na lokatę 8,2% i spróbuje jak to
    działa. Może to oduczy Pana pisania bzdur na grupach...