  • 1. Data: 2010-10-11 22:34:45
    Temat: Kredyt hipo., polisa, cesja i bank Nordea - spór interpretacyjny
    Od: Tomek <t...@g...com>

    Witajcie,
    mam kredyt hipoteczny w Nordei. Kredyt zabezpieczony nieruchomością,
    którą muszę ubezpieczyć i dokonać cesji na Bank praw wynikających z
    tej umowy (ubezpieczeniowej). Dotąd wszystko jasne - polisa w Hestii,
    na polisie Hestia wydrukowała "Cesja na rzecz Nordea Bank ....".
    I tu zaczynają się schody - NB uważa, że to za mało i zmusza mnie do
    podpisania "umowy cesji" w której oprócz bzdurnych zapisów dodatkowo
    zapisano, że będę dostarczał nową polisę do Banku na 14 dni roboczych
    przed wygaśnięciem poprzedniej.
    Zwracam uwagę, że w umowie kredytowej zapisano iż moim obowiązkiem
    jest "Przedkładanie, na żądanie Banku, dowodu terminowego regulowania
    przez cały okres kredytowania składek z tytułu zawartych umów
    ubezpieczenia oraz przedkładania przedłużonej umowy wraz z
    potwierdzoną przez ubezpieczyciela cesją na rzecz Banku praw
    wynikających z takiej umowy".

    Czy ktoś z was ma podobne problemy / spory z Nordeą ?
    Czy polisa na której stoi jak byk "Dokonano cesji na rzecz Nordea ..."
    spełnia wymogi potwierdzenia cesji o której mowa w cytacie z umowy
    kredytowej ?

    Nie chcę podpisać tej umowy bo nie lubię jak ktoś mnie zmusza oraz "w
    imię zasad ...".

    Dodatkowo już raz się "ścięliśmy" z NB, bo przysłali mi wezwanie do
    uzupełnienia braków, tyle, że wezwanie było przedwczesne, ale szybko
    pobrali z konta dwa razy po 30 zł. Dwa razy bo kredyt mam z żoną.

    Kolejne pytanie - czy mogę skutecznie zmusić Bank do przesyłania nam
    jako współmałżonkom wspólnie mieszkającym pod jednym adresem jednego
    zawiadomienia ? Wiem, że Bank woli wysłać dwa listy - 60 zł to więcej
    niż 30. Ale może to podpada pod nieuczciwe / agresywne praktyki ?

    PS. umowa cesji w identycznym brzmieniu obowiązuje w mBanku - google
    twoim przyjacielem.
    A anonim z Nordei w odpowiedzi na żądanie podania zasadności lub sensu
    tej umowy, odpisał mi "taką umowę napisał radca prawny więc zapewne te
    zapisy muszą tam być". ROTFL

    Pozdrawiam,
    Tomek

    PS.
    Cytat z umowy cesji:
    "§ 8
    1. Cedent zobowiązuje się do systematycznego opłacania składek
    ubezpieczeniowych i do kontynuowania umowy ubezpieczenia potwierdzonej
    polisą zawierającą adnotację o cesji praw na rzecz Banku, na co
    najmniej 14 dni roboczych przed upływem terminu ważności
    dotychczasowej polisy aż do czasu całkowitej spłaty kredytu, o którym
    mowa w § 1.
    2. Cedent zobowiązany jest dostarczyć dowód opłacenia kolejnej
    składki ubezpieczeniowej lub zawarcia kolejnej umowy ubezpieczenia
    wraz potwierdzeniem cesji na rzecz Banku, nie później niż na 7 dni
    roboczych przed upływem terminu ważności polisy lub terminu opłacenia
    składki.
    3. W przypadku niespełnienia warunków wskazanych w ust. 1 i 2 a
    także w przypadku nie uzyskania potwierdzenia niniejszej umowy przez
    ubezpieczyciela w terminie 20 dni od dnia zawarcia umowy, niniejsza
    umowa wygasa.
    "