Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2002-11-04 08:19:23
Temat:księgowanie przelewów w PKO BP w dniach wolnych od pracy
Od:"Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

mam zlecenie stałe w PKOBP ustawione na 1 każdego miesiąca
w tym miesiącu mam operację na rachunku z dnia 1 listopada, księgowaną 31
października
1 listopada jak sądzę KIR nie funkcjonował - dopiero dzisiaj , 4 listopada
więc przez 2 dni pieniążki leżały sobie w PKOBP a dzisiaj pewnie dotrą do
mBanku

wiem o tej sytuacji od dawna, ale teraz zaczęło mnie to irytować
czy ktoś wie, czy w regulaminie PKO BP jest jakiś zapis mówiący o tym, kiedy
przelew jest księgowany a kiedy schodzi z konta ?
chciałbym się upewnić zanim napiszę reklamację z żądaniem zwrotu odsetek

Piotr Orzechowski

2. Data: 2002-11-04 10:40:48
Od:"blad" <b...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Orzechowski"
> mam zlecenie stałe w PKOBP ustawione na 1 każdego miesiąca
> w tym miesiącu mam operację na rachunku z dnia 1 listopada, księgowaną 31
> października

tez slyszalm o tym, i na twoim miejscu reklamacje bym pisal
Tylko, ze zdefiniuj scisle swoje zarzuty - jak np lubie i wymagam zawsze, że
jak data zlecenia wypada na wolny dzien zeby wykonac go wczesniej i pkobp
tak zawsze robilo. Problemem jest to, ze pkobp o jakiegos czasu nie wystawia
zlecen stalych rano, tak zeby jeszcze w piatek poszly w droge pierwsza sesja
elixiru - DOPIERO PRZED WIECZORNYM przetwarzaniem zlecenia sa wystawiane i
ksiegowane co oczywiscie bije klienta po kieszeni (odsetki za kilka dni) ale
powoduje wiele klopotow z opoznieniem platnosci.
Moze spowodowac takie klopoty, poniewaz rozne autoaty u odbiorce stwierdza
opoznienie, ktore teoretycznie (pierwszy dzien roboczy po) nie powinno sie
liczyc
*** blad ***

3. Data: 2002-11-04 14:20:35
Od:Dawid Świtała <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> napisał
w wiadomości news:aq5agd$iep$1@news2.tpi.pl...
> [...]
> przelew jest księgowany a kiedy schodzi z konta ?
> chciałbym się upewnić zanim napiszę reklamację z żądaniem zwrotu odsetek

Sprawdź kiedy dojdzie z jaka data doszedl. Jesli data ksiegowa bedzie 31/10
a wplywu 4/xi to teoretycznie naleza ci sie tak zwane "odsetki z
rekalkulacji" bo pieniadze byly "twoje" juz od 31/10 ..
Tak czy inaczej mozesz zadeklarowac w stalym zleceniu zeby szly przed dniem
wolnym ..tylko trzeba dysponentke przycisnac zeby powiedziala ze tak mozna
:)

Dawid Świtała, Poznań;
c...@o...pl c...@t...pl
*** odpowiadajac usun NOSPAM z adresu***

4. Data: 2002-11-04 14:37:54
Od:"Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> szukaj wiadomości tego autora

"Dawid Świtała" <c...@o...pl> wrote in message

> [...]
dniem
> wolnym ..tylko trzeba dysponentke przycisnac zeby powiedziala ze tak mozna

chyba kolega nie ma i nie miał konta w PKOBP:)))

to, że zlecenie stałe zdefiniowane na 1 każdego miesiąca to norma
no i to, że zlecenie można ustalić na dzień wolny też

piszę właśnie reklamację dotyczącą realizacji przelewu w dniu 1 listopada -
tak nie powinno się to odbyć

pozdrawiam
Piotr Orzechowski