  • 1. Data: 2002-11-04 08:19:23
    Temat: księgowanie przelewów w PKO BP w dniach wolnych od pracy
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    Witam

    mam zlecenie stałe w PKOBP ustawione na 1 każdego miesiąca
    w tym miesiącu mam operację na rachunku z dnia 1 listopada, księgowaną 31
    października
    1 listopada jak sądzę KIR nie funkcjonował - dopiero dzisiaj , 4 listopada
    więc przez 2 dni pieniążki leżały sobie w PKOBP a dzisiaj pewnie dotrą do
    mBanku

    wiem o tej sytuacji od dawna, ale teraz zaczęło mnie to irytować
    czy ktoś wie, czy w regulaminie PKO BP jest jakiś zapis mówiący o tym, kiedy
    przelew jest księgowany a kiedy schodzi z konta ?
    chciałbym się upewnić zanim napiszę reklamację z żądaniem zwrotu odsetek

    --
    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 2. Data: 2002-11-04 10:40:48
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski"
    > mam zlecenie stałe w PKOBP ustawione na 1 każdego miesiąca
    > w tym miesiącu mam operację na rachunku z dnia 1 listopada, księgowaną 31
    > października

    tez slyszalm o tym, i na twoim miejscu reklamacje bym pisal
    Tylko, ze zdefiniuj scisle swoje zarzuty - jak np lubie i wymagam zawsze, że
    jak data zlecenia wypada na wolny dzien zeby wykonac go wczesniej i pkobp
    tak zawsze robilo. Problemem jest to, ze pkobp o jakiegos czasu nie wystawia
    zlecen stalych rano, tak zeby jeszcze w piatek poszly w droge pierwsza sesja
    elixiru - DOPIERO PRZED WIECZORNYM przetwarzaniem zlecenia sa wystawiane i
    ksiegowane co oczywiscie bije klienta po kieszeni (odsetki za kilka dni) ale
    powoduje wiele klopotow z opoznieniem platnosci.
    Moze spowodowac takie klopoty, poniewaz rozne autoaty u odbiorce stwierdza
    opoznienie, ktore teoretycznie (pierwszy dzien roboczy po) nie powinno sie
    liczyc
    *** blad ***

  • 3. Data: 2002-11-04 14:20:35
    Od: Dawid Świtała <c...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> napisał
    w wiadomości news:aq5agd$iep$1@news2.tpi.pl...
> [...]
    > przelew jest księgowany a kiedy schodzi z konta ?
    > chciałbym się upewnić zanim napiszę reklamację z żądaniem zwrotu odsetek

    Sprawdź kiedy dojdzie z jaka data doszedl. Jesli data ksiegowa bedzie 31/10
    a wplywu 4/xi to teoretycznie naleza ci sie tak zwane "odsetki z
    rekalkulacji" bo pieniadze byly "twoje" juz od 31/10 ..
    Tak czy inaczej mozesz zadeklarowac w stalym zleceniu zeby szly przed dniem
    wolnym ..tylko trzeba dysponentke przycisnac zeby powiedziala ze tak mozna
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dawid Świtała, Poznań;

  • 4. Data: 2002-11-04 14:37:54
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    "Dawid Świtała" <c...@o...pl> wrote in message

> [...]
    dniem
    > wolnym ..tylko trzeba dysponentke przycisnac zeby powiedziala ze tak mozna

    chyba kolega nie ma i nie miał konta w PKOBP:)))

    to, że zlecenie stałe zdefiniowane na 1 każdego miesiąca to norma
    no i to, że zlecenie można ustalić na dzień wolny też

    piszę właśnie reklamację dotyczącą realizacji przelewu w dniu 1 listopada -
    tak nie powinno się to odbyć

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski