  • 11. Data: 2003-12-04 21:57:05
    Temat: Re: Kredyt Bank
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik WIT napisał:

    >>coś słychać kiedy upadnie ?
    >
    > Artur, nie znasz podstaw bankowości?
    > 1. TBTF (too big to fail)

    Nie ma TBTF, kazda firma moze pasc, nawet najwieksza.

    > 2. TITF (too important to fail)

    j.w. Nie ma firm najwazniejszych (poza panstwowymi w Polsce ;-) ).

    > BFG by się przekręciło gdyby KB upadł....

    To juz problem BFG

    > Wystarczył im Bank Staropolski.... Największy upadek w historii powojennej
    > bankowości w Europie....

    Eeeeeeee, zaloze sie, ze Barrings byl kilkadziesiat razy wiekszy. Gdybys
    dodal "detaliczny", to moze mialbys racje.

    Bartol

  • 12. Data: 2003-12-04 22:39:13
    Od: "WIT" <wtur@USUN_TO.gazeta.pl>

    Bartol Partol wrote:
    > Nie ma TBTF, kazda firma moze pasc, nawet najwieksza.

    OK, ale nie dotyczy to raczej instytucji zaufania publicznego jaka z
    pewnością jest bank.

    > j.w. Nie ma firm najwazniejszych (poza panstwowymi w Polsce ;-) ).

    A banki są prawie państwowe. Owszem gdyby nie bylo GINBu i KNB, to świat
    byłby "inny"
    :-)

    > To juz problem BFG

    Ale składka na BFG nie była chyba w tym roku 2%,, wiec zadnej wiekszej
    upadlosci nie przewidywali chyba...

    > Eeeeeeee, zaloze sie, ze Barrings byl kilkadziesiat razy wiekszy.
    > Gdybys dodal "detaliczny", to moze mialbys racje.

    Detaliczny ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    ________________________________

  • 13. Data: 2003-12-05 07:52:22
    Od: s...@p...onet.pl

    > No jak nie - dopiero co pisales o bzdurze w kontekscie obligacji?

    Fakt - troche tych bzdur za dużo ostatnio na tej liście

  • 14. Data: 2003-12-05 11:52:17
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik WIT napisał:

    > OK, ale nie dotyczy to raczej instytucji zaufania publicznego jaka z
    > pewnością jest bank.

    Dotyczy wszystkich firm i organizacji prywatnych. Bank byc moze jest
    instytucja zaufania publicznego, ale to biznes jak kazdy inny.

    > A banki są prawie państwowe. Owszem gdyby nie bylo GINBu i KNB, to świat
    > byłby "inny"

    Banki w zdecydowanej wiekszosci sa prywatne, ale dzialaja w warunkach
    ograniczonych mozliwosci. Wlasnie po to, by szalejacy (czytaj:
    nieodpowiedzialny) management nie oszalal do konca. Te ogranczenia
    powoduja z jednej strony, ze bank ma zwiazane w wielu sprawach rece, z
    drugiej nie jest mu tak latwo pasc, ale tez nie jest to niewykonalne.

    Wydaje mi sie, ze wola amerykanka poparta odpowiednimi ubezpieczeniami
    komercyjnymi bylaby znacznie zdrowsza na tym rynku. Jak bank padnie
    ubezpieczyciel wyplaca kase. Wyplaca tym wiecej, im lepiej ubezpieczony
    byl bank. Ludzie albo by ryzykowali i korzystali z bardzo tanich bankow,
    albo woleliby spokoj i korzystali z tych drozszych i lepiej
    zabezpieczonych. Po prostu ideal.

    > Ale składka na BFG nie była chyba w tym roku 2%,, wiec zadnej wiekszej
    > upadlosci nie przewidywali chyba...

    To ich problem, nie moj.

    > Detaliczny ;-)

    Teraz to juz musztarda po obiedzie. :-P.

    Bartol

  • 15. Data: 2003-12-05 11:57:15
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> wrote:
    > Dotyczy wszystkich firm i organizacji prywatnych. Bank byc moze jest
    > instytucja zaufania publicznego, ale to biznes jak kazdy inny.

    Poczytaj o instytucji Nadzoru Bankowego i takie tam.
    Oprocz tego dokladnie zapoznaj sie o co chodzi z tym TBTF i TITF, o ktorych
    pisal WIT. Nie na chlopski rozum, ale tak jak to w praktyce funkcjonuje.
    Bo jak na razie to, wybacz, bzdurzysz..

  • 16. Data: 2003-12-05 16:20:36
    Od: "gege" <g...@s...com.pl>

    > coś słychać kiedy upadnie ?

    Takie firmy nie upadaja. Straca troche klientow, moze Belgowie go komus
    spzredadza i "tyle"...

    gege

  • 17. Data: 2003-12-06 15:27:11
    Od: "VSS" <v...@p...pl>

    WIT <wtur@USUN_TO.gazeta.pl> napisał(a):

    > Wystarczył im Bank Staropolski.... Największy upadek w historii
    > powojennej bankowości w Europie....

    Wiem, pracowałem w nim kiedy upadł :)

    --
    VSS
    sieci bezprzewodowe, tv przemysłowa, systemy alarmowe, sieci

  • 18. Data: 2003-12-06 16:00:03
    Od: "WIT" <wtur@USUN_TO.gazeta.pl>

    VSS wrote:
    > Wiem, pracowałem w nim kiedy upadł :)

    I to wszystko twoja wina :-)
    Lepiej sie nie zatrudniaj w KB :-)

    --
    Pozdrawiam,
    ________________________________

  • 19. Data: 2003-12-08 07:02:58
    Od: "VSS" <v...@p...pl>

    In news:bqsue4$8q1$1@inews.gazeta.pl,
    WIT <wtur@USUN_TO.gazeta.pl> napisał (a):

    > I to wszystko twoja wina :-)
    > Lepiej sie nie zatrudniaj w KB :-)

    A może właśnie warto, szybciej upadnie. :)

  • 20. Data: 2004-01-06 16:27:54
    Od: "Ijon" <i...@b...pl>

    "VSS" <v...@p...pl> wrote in message
    > coś słychać kiedy upadnie ?