  • 1. Data: 2002-11-04 09:08:30
    Temat: Kradzież karty + wypłata z bankomatu "zdekodowanym" PINem.
    Od: KULKA <r...@p...onet.pl>

    Witam,

    niedawno koledze skradziono w Warszawie kartę Maestro PekaoSA. W ciągu
    kilku minut dokonano wypłaty w bankomacie PekaoSA na kwote 1k PLN (max.
    możliwą kwotę wypłaty), chociaż okradziony zarzeka się, że nie zapisał
    PINu. Myśleliśmy, że po prostu wstydzi się swojej nieostrożności, jednak
    powiedział nam, że usłyszał na Policji, że przestępcy podsiadają
    urządzenia do wyciągania kodu PIN z karty (!!!!!!).

    Teraz pytania:

    1. CZY TO MOŻLIWE (w dodatku to przecież karta typu on-line).
    2. Dlaczego złodzieje nie skorzystali z bliższych miejsca kradzieży
    bankomatów innych banków lub Euronetu, tylko wypłaty dokonali w
    bankomacie PekaoSA? (motyw narażenia 'klienta' na najmniejsze koszty z
    tytułu prowizji raczej odrzucam....)
    3. Czy nie wydaje się dziwna wstępna deklaracja banku o uznaniu
    reklamacji? (może to taki manewr tylko). Czy należy to rozumieć jako
    przyznanie się...... ?

    Rotator

  • 2. Data: 2002-11-04 09:25:12
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:3DC6390E.5060200@poczta.onet.pl, r...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > kilku minut dokonano wypłaty w bankomacie PekaoSA na kwote 1k PLN
    > (max. możliwą kwotę wypłaty), chociaż okradziony zarzeka się, że nie

    PIN mogl zostac podpatrzony przy transakcji.

    > nieostrożności, jednak powiedział nam, że usłyszał na Policji, że
    > przestępcy podsiadają urządzenia do wyciągania kodu PIN z karty
    > (!!!!!!).

    Raczej normalnie PINu jako takiego chyba nie ma na karcie, więc jak go
    wyciągnąć?

  • 3. Data: 2002-11-04 09:40:12
    Od: Max <b...@h...com>

    "Robert" <m...@w...pl> wrote in

    > Raczej normalnie PINu jako takiego chyba nie ma na karcie, więc jak go
    > wyciągnąć?

    musi byc skoro POS nie laczy sie z centrala przy wpisywaniu pinu - bardzo
    szybko w pol sekundy sprawdza czy jest prawdziwy - po za tym kwestia
    bankomatow offline ktore kiedys jeszcze dzialaly a moze i teraz skad one
    wiedzialy ze pin jest prawidlowy ?
    po za tym niektore bankomaty maja mozliwosc zmiany pin-u i co sie potem z
    nim dzieje propaguje sie po wszystkich bazach danych i jak on trafia do
    bankomatow offline ??? - czy one np maja spis wszystich pinow na swiecie ?

    Max

  • 4. Data: 2002-11-04 09:46:19
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    W tamtym roku duza afera byla w Lodzi.
    Przestepcy montowali do bankomatu skaner karty (wbudowywali tak
    ze stanowil zgrabna calosc z bankomatem) oraz montowali listwe reklamowa
    u gory bankomatu z wmontowana kamera.
    Pasek byl zgrywany przez skaner, pin podpatrywany przez kamere -
    mieli wszystko co trzeba.

    > Raczej normalnie PINu jako takiego chyba nie ma na karcie, więc jak go
    > wyciągnąć?

    Z tego co ja wiem, to pin jest na kazdej karcie a algorytmy jego kodowania
    stanowia tajemnice bankowa.

    MarcinP

  • 5. Data: 2002-11-04 09:56:04
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:Xns92BC6C8B986FAbrownsun2khotmailcom@193.0.81.2
    3,
    b...@h...com wrote:

    > musi byc skoro POS nie laczy sie z centrala przy wpisywaniu pinu -
    > bardzo szybko w pol sekundy sprawdza czy jest prawdziwy

    sprawdzenie, czy wpisany jest prawdziwy moze sie odbywac inaczej niz przez
    porownanie z takim samym zapisanym (jednokierunkowa funkcja skrótu)

  • 6. Data: 2002-11-04 10:06:33
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Max <b...@h...com> writes:

> [...]
    > szybko w pol sekundy sprawdza czy jest prawdziwy - po za tym kwestia
    > bankomatow offline ktore kiedys jeszcze dzialaly a moze i teraz skad one

    Pinu na karcie nie ma. Sprawdzanie pinu trwa dluzej niz pol sekundy -
    nie daj sie zwiesc pozorom: pin NIE JEST sprawdzany miedzy
    nacisnieciem zielonego guzika a zapytaniem o kwote wyplaty, tylko
    dopiero potem, kiedy bankomat "mysli" dluzej. Bankomatow offline juz
    nie ma, a poza tym nigdy nie bylo takowych do kart Maestro.

    Zlodzieje moga miec PIN na dwa sposoby:
    1) byl zapisany wraz z karta na papierku
    2) podpatrzyli w czasie uzycia.

    MJ

  • 7. Data: 2002-11-04 10:23:27
    Od: Artur Alinowski <A...@i...pl>

    Max wrote:

> [...]
    > szybko w pol sekundy sprawdza czy jest prawdziwy - po za tym kwestia
    > bankomatow offline ktore kiedys jeszcze dzialaly a moze i teraz skad one

    Nieprawdą jest jakoby. ;-)
    Pinu na karcie nie ma. Pin siedzi w centrali. A sprawdzenie następuje
    nie w momencie wstukania pinu z klawiatury a w momencie "łączenia się z
    bankiem". Jest tak że najpierw cała operacja przeprowadzana jest
    lokalnie, tzn. z paska czytane są dane karty (numer i takie tam) potem
    wprowadzasz pin i kwotę. Bankomat łączy się z centrum rozliczeniowym i
    wysyła w paczce te wszystkie informacje. Jeśli zwrotnie otrzyma
    potwierdzenie prawidłowości wprowadzonych danych to wypluwa forsę. Jeśli
    coś się nie zgadza (zastrzeżona karta, zły pin, czy za duża kwota) to
    wyświetla odpowiedni komunikat.
    Sprawdź sam. Wprowadź błędny pin, bankomat i tak zapyta o kwotę do
    wypłaty, połączy się z centrum i dopiero Cię opluje. Gdyby PIN był na
    karcie, to od razu po wprowadzeniu błędnego pinu dostałbyś komunikat.
    Pytanie o kwotę do wypłaty byłoby zbędne.

    Pozdrowienia
    --

    FROM: Artur Alinowski
    HOME: a...@f...polbox.pl
    WORK: A...@i...pl

  • 8. Data: 2002-11-04 12:42:56
    Od: "Tomasz Stański" <(freespam)tstanski@testsa.com>

> [...]
    > bankomatow offline ??? - czy one np maja spis wszystich pinow na swiecie ?

    Są przecież karty, przy których otrzymujesz kartę do domu, potem dzwonisz
    żeby ją aktywować i sam wybierasz sobie PIN.
    Również na telefon można zmienić PIN.
    Wniosek jest taki, że na karcie PINu nie ma !

    --
    Pozdrawiam,
    Tomasz Stański

  • 9. Data: 2002-11-04 19:20:39
    Od: "pussel" <p...@p...pl>

    Użytkownik wrote:
    > Z tego co ja wiem, to pin jest na kazdej karcie a algorytmy jego
    > kodowania stanowia tajemnice bankowa.

    na karcie nie ma pinu, a na pasku magnetycznym jest zapisany tylko klucz
    kodujący pin na czas przesłania informacji podczas autoryzacji transakcji
    (podobno też nie na wszystkich kartach). chyba właśnie ten algorytm miałeś
    na myśli!!!
    pozdrawiam
    pussel

  • 10. Data: 2002-11-12 00:22:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "MarcinP" <b...@p...onet.pl> writes:

    > Z tego co ja wiem, to pin jest na kazdej karcie a algorytmy jego kodowania
    > stanowia tajemnice bankowa.

    Poliszynela raczej. Przeciez mozna zmienic PIN bez wyjmowania karty
    z kieszeni (w niektorych bankach, oczywiscie).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator