  • 1. Data: 2002-08-01 10:34:13
    Temat: Kombinacje ING->PKOBP
    Od: Jarek Palka <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Poczta wewnętrzna BSKOnline donosi, że przelewy do PKOBP trzeba wpisywać z
    sumą kontrolną.
    Mam zdefiniowane wzorce przelewów tylko brakuje mi sumy kontrolnej.
    Jaki jest algorytm liczenia tejże ?
    BTW. Czy ING nie może sobie sam wyliczać takiej sumy przed wysłaniem Elixirem???
    ________
    Jaroslaw Palka <j...@i...KILLSPAM.pl>
    Katowice POLAND <Remove KILLSPAM from address >

  • 2. Data: 2002-08-01 10:50:05
    Temat: Re: Kombinacje ING->PKOBP
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

    > Mam zdefiniowane wzorce przelewów tylko brakuje mi sumy kontrolnej.
    > Jaki jest algorytm liczenia tejże ?

    algorytm znajdziesz w pliku
    http://www.zbp.pl/prezentacja/NRB%20lipiec7L%202000P
    RIM.zip

    > BTW. Czy ING nie może sobie sam wyliczać takiej sumy przed wysłaniem
    Elixirem???

    nie moze. zaden bank nie moze. to ze jest to suma kontrolna to wiesz ty ale
    duzo ludzi nie wie.
    NRB bylo stworzone m.in. po to by uniknac zwrotow wynikajacych z wpisywania
    blednego numeru rachunku bankowego, tzn. jak kasjer wprowadza dane do
    systemu to nie moze sie pomylic w numerze, podobnie jak klient moze zle
    spisac nr. ryzyko minimalizowane jest w punkcie startu.

    jesli sobie nie poradzisz z wyliczeniem sumy kontrolnej (a tak zakladam) to
    mozesz mi podeslac nr na priv to Ci wylicze.

    pozdr
    radek

  • 3. Data: 2002-08-01 11:31:46
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jarek Palka <j...@i...KILLSPAM.pl> writes:

    > Poczta wewnętrzna BSKOnline donosi, że przelewy do PKOBP trzeba
    > wpisywać z sumą kontrolną.

    W przypadku PKOBP albo znasz nowy numer konta - i on zawiera sume
    kontrolna, albo znasz stary numer konta i na jego podstawie nowego
    numeru (tego z suma kontrolna) obliczyc sie NIE DA.

    MJ

  • 4. Data: 2002-08-01 11:39:36
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jarek Palka"
> [...]
    > Jaki jest algorytm liczenia tejże ?
    > BTW. Czy ING nie może sobie sam wyliczać takiej sumy przed wysłaniem

    czy ktos podal ci rachunek z pkobp bez sumy kontrolnej - glupio zrobil
    do starego rachunku w pkobp z kontem ksiegowym i kreskami nie ma sensu
    wyliczac sumy k.
    wyliczanie sumy kontrolnej jest robione przez oprogramowanie internetowe -
    ale program jej nie podaje - ma ja po to zeby ciebie sprawdzic ;-))
    *** blad ***

  • 5. Data: 2002-08-01 12:26:36
    Od: <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyliczanie sumy kontrolnej jest robione przez oprogramowanie internetowe -
    > ale program jej nie podaje - ma ja po to zeby ciebie sprawdzic ;-))

    Zabawa jest "lepsza". Numer kontrolny PKO BP nie ma nic wspólnego z NRB
    i tutaj są kłopoty. Niebawem ma wejść obowiązkowy NRB a PKO BP wymyśla swój.

    P.S.
    PKO BP postawiło inne banki przed faktem dokonanym i powiadomili
    je, że jak nie będzie w ich "standardzie" to transakcje będą odrzucane

    Bartek I.

  • 6. Data: 2002-08-01 12:51:02
    Od: "Hrynio" <j...@k...com.pl>

    Użytkownik "Rad'ek" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > algorytm znajdziesz w pliku
    > http://www.zbp.pl/prezentacja/NRB%20lipiec7L%202000P
    RIM.zip

    Program do liczenia cyfry kontrolnej jest na stronie:
    http://republika.pl/ttom5/index.html

    jh

  • 7. Data: 2002-08-01 13:19:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    <i...@p...onet.pl> writes:

    > Zabawa jest "lepsza". Numer kontrolny PKO BP nie ma nic wspólnego z NRB
    > i tutaj są kłopoty.

    Jest dokladnie taki sam, tylko dlugosc numeru inna.

    MJ

  • 8. Data: 2002-08-01 13:29:46
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl>
    > Zabawa jest "lepsza". Numer kontrolny PKO BP nie ma nic wspólnego z NRB
    > i tutaj są kłopoty. Niebawem ma wejść obowiązkowy NRB a PKO BP wymyśla
    swój.

    PKOBP wymyslilo swoj format budowy numeru w normy IBAN ale potem
    ZBP uzgodnil ze dlugosc numeru bedzie inna i stala

    > PKO BP postawiło inne banki przed faktem dokonanym i powiadomili
    > je, że jak nie będzie w ich "standardzie" to transakcje będą odrzucane

    caly numer z liczba kontrolna PKOBP trzeba w innych systemach traktowac jak
    stary i wpisywac w pole przeznaczone na stary numer i w tym sensie nalezy do
    PKOBP wysylac tak by pole z liczba kontrolna bylo niewypelnione
    piszemy oddzial-numer (oddzial to cyfry 3-10 numeru) zreszta juz nie raz o
    tym piszemy a ktos tu cytowal PBS ktory jeszcze raz lopatologicznie to
    wytlumaczyl.

    To jest logiczne - skoro nie spelnia zasad NRB to pisac go w calosci w polu
    "stary numer", ale wtedy dodac trzeba oddzial
    *** blad ***

  • 9. Data: 2002-08-01 13:35:50
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

    > PKOBP wymyslilo swoj format budowy numeru w normy IBAN ale potem
    > ZBP uzgodnil ze dlugosc numeru bedzie inna i stala

    Tak tylko ze teraz PKO BP ma sie dopasowac i znowu beda zmieniac numery
    rachunkow, wiec po co bylo im sie spieszyc :) ??

    radek

  • 10. Data: 2002-08-01 18:20:01
    Od: "Rad'ek" <a...@p...fm>

    > Jest dokladnie taki sam, tylko dlugosc numeru inna.
    >
    > MJ

    zgadza sie.

    radek