    From: "Rad'ek" <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Kombinacje ING->PKOBP
    Date: Thu, 1 Aug 2002 12:50:05 +0200

    > Mam zdefiniowane wzorce przelewów tylko brakuje mi sumy kontrolnej.
    > Jaki jest algorytm liczenia tejże ?

    algorytm znajdziesz w pliku
    http://www.zbp.pl/prezentacja/NRB%20lipiec7L%202000P
    RIM.zip

    > BTW. Czy ING nie może sobie sam wyliczać takiej sumy przed wysłaniem
    Elixirem???

    nie moze. zaden bank nie moze. to ze jest to suma kontrolna to wiesz ty ale
    duzo ludzi nie wie.
    NRB bylo stworzone m.in. po to by uniknac zwrotow wynikajacych z wpisywania
    blednego numeru rachunku bankowego, tzn. jak kasjer wprowadza dane do
    systemu to nie moze sie pomylic w numerze, podobnie jak klient moze zle
    spisac nr. ryzyko minimalizowane jest w punkcie startu.

    jesli sobie nie poradzisz z wyliczeniem sumy kontrolnej (a tak zakladam) to
    mozesz mi podeslac nr na priv to Ci wylicze.

    pozdr
    radek