  • 1. Data: 2015-07-12 12:25:40
    Temat: Kody SMS na zagr. nr telefonu
    Od: p...@g...com

    WItam

    Od kilku dni nie przychodza mi kody autoryzujace do potwierdzenia transakcji w mbanku
    a takze smsy do logowania do BGZOptima na zagraniczny nr telefonu /Szwecja/ Nie
    zmienialem nr telefonu, kody sms z mbanku od lat zawsze przychodzily bez problemu, z
    Optima tez bylo wszystko ok. Jak myslicie - co moze byc przyczyna, ze akurat SMS-y z
    tych bankow do mnie nie docieraja? Wszystkie inne SMS-y z Polski sa dostarczane,
    rowniez te wyslane ze Szwecji. Mbank i Optima twierdza, ze SMS-y sa wysylane /juz
    kilkadziesiat, ktorych nie dostalem/, tutejszy operator "3" tez twierdzi, ze
    przekazuje wszystko co jest wysylane i po ich stronie nie ma zadnych blokad itp..
    Zadnych ustawien w wysylaniu SMS w bankach nie zmienialem, zreszta oni twierdza, ze
    wysylane sa prawidlowo i wszystko powinno docierac - nawet te "skrocone" - 4-cyfrowe
    nr nadawcze z bankow.
    Jak myslicie - jaka moze byc przyczyna, ze tak sie dzieje.
    Dzieki za wszelkie sugestie.

    P.

  • 2. Data: 2015-07-12 18:04:56
    Temat: Re: Kody SMS na zagr. nr telefonu
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 12 Jul 2015 03:25:40 -0700 (PDT), p...@g...com napisał(a):

> [...]
    > twierdza, ze wysylane sa prawidlowo i wszystko powinno docierac - nawet
    > te "skrocone" - 4-cyfrowe nr nadawcze z bankow.

    Na początek spróbuj wsadzić tę kartę SIM do innego telefonu, najlepiej
    jakiegoś zabytku, który zupełnie nie jest "smart".

    Jeśli nie pomoże, to poproś "3" o jakis wyciąg albo przynajmniej
    sprawdzenie, czy w danym czasie otrzymałeś SMS na swój numer. Bo jak
    zapytasz ogólnie, to na pewno będą twierdzić, że wszystko u nich działa.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2015-07-12 21:43:37
    Od: p...@g...com

    Den söndag 12 juli 2015 kl. 18:04:48 UTC+2 skrev Borys Pogoreło:

> [...]
    > sprawdzenie, czy w danym czasie otrzymałeś SMS na swój numer. Bo jak
    > zapytasz ogólnie, to na pewno będą twierdzić, że wszystko u nich działa.

    Probowalem, nie pomaga. Co dziwniejsze probowalem dzis autoryzowac transakcje w ING
    przez SMS i kod doszedl! Mysle, ze moze to byc sprawa operatora z ktorego korzystaja
    mbank i Optima, byc moze iNG wysyla przez innego, bo dlaczego SMS-y z ING dochodza i
    to po kilku sekundach?
    Ktos wie moze z jakich operatorow korzystaja te banki?

    P.

  • 4. Data: 2015-07-12 21:47:36
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 12 Jul 2015 12:43:37 -0700 (PDT), p...@g...com napisał(a):

> [...]
    > operatora z ktorego korzystaja mbank i Optima, byc moze iNG wysyla przez
    > innego, bo dlaczego SMS-y z ING dochodza i to po kilku sekundach?

    A ten numer był przenoszony między sieciami? Miałem kiedyś przypadek, że
    nie dostawałem SMS-ów z nazwą (nie numerem) nadawcy na numer przeniesiony
    do innego operatora. Okazało się, bramka korzystała z zagranicznego
    operatora, a ten coś sobie nie radził z polskimi HLR-ami w takim przypadku.

    > Ktos wie moze z jakich operatorow korzystaja te banki?

    Tego Ci pewnie nikt nie powie.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2015-07-12 22:06:50
    Od: p...@g...com

    Den söndag 12 juli 2015 kl. 21:47:27 UTC+2 skrev Borys Pogoreło:

> [...]
    > do innego operatora. Okazało się, bramka korzystała z zagranicznego
    > operatora, a ten coś sobie nie radził z polskimi HLR-ami w takim przypadku.

    Nie byl przenoszony, ale 2 tygodnie temu bylem w Polsce, tam pod 3 "podpial" sie
    Play. SMSy tam i tu dzialaly poprawnie. Przyjechalem i jeszcze przez wiele dni
    wszystko bylo ok. Dopiero od 3 dni zero wiadomosci z Optimy i mbanku.

  • 6. Data: 2015-07-12 22:44:45
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 12 Jul 2015 13:06:50 -0700 (PDT), p...@g...com napisał(a):

> [...]
    > "podpial" sie Play. SMSy tam i tu dzialaly poprawnie. Przyjechalem i
    > jeszcze przez wiele dni wszystko bylo ok. Dopiero od 3 dni zero

    To chyba tylko zostaje złożyć reklamację zarówno w obu bankach jak i u
    operatora. W tej trójki może komuś zechce się przyjrzeć sprawie i eskalować
    do działu technicznego.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2015-07-12 23:26:19
    Od: p...@g...com

    Den söndag 12 juli 2015 kl. 22:44:36 UTC+2 skrev Borys Pogoreło:

> [...]
    > operatora. W tej trójki może komuś zechce się przyjrzeć sprawie i eskalować

    Tak tez zrobie. Dzieki za porade.
    P.

  • 8. Data: 2015-07-14 08:23:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 12 Jul 2015 03:25:40 -0700 (PDT), p...@g...com wrote:
    > Od kilku dni nie przychodza mi kody autoryzujace do potwierdzenia
    transakcj
    > i w mbanku a takze smsy do logowania do BGZOptima na zagraniczny nr
    telefon

    W polskim banku podałeś zagraniczny nr telefonu?
    Czy mylisz zagraniczny nr z roamingiem (na polski nr za granica w
    roamingu nie dochodzą smsy).

    --
    Marek

  • 9. Data: 2015-07-14 12:00:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >dochodza i to po kilku sekundach?
    >Ktos wie moze z jakich operatorow korzystaja te banki?

    Operator jak operator - moglo o pieniadze pojsc, ktos spojrzal na
    biling, a dlaczego my tyle placimy za SMS.
    Możliwe tez, ze sie jakos informatycy pomylili, dodaja z automatu +48.

    J.

  • 10. Data: 2015-07-14 15:54:12
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Tue, 14 Jul 2015 08:23:29 +0200, Marek napisał(a):

    > W polskim banku podałeś zagraniczny nr telefonu?
    > Czy mylisz zagraniczny nr z roamingiem (na polski nr za granica w
    > roamingu nie dochodzą smsy).

    Skąd taka sensacyjna wiadomość?
    Albo inaczej: U którego operatora tak jest?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof