  • 1. Data: 2015-07-11 01:39:07
    Temat: mBank - nowa TOiP
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    W mBanku od wczoraj obowiązuje nowa TOiP.
    W swoim komunikacie Bank przyznaje się do wprowadzenia opłaty w
    wysokości 30 zł za wydanie lub wznowienie walutowej karty VISA, ja
    natomiast zauważyłem, że opłata za sprawdzenie w bankomacie salda wynosi
    teraz 5 zł.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2015-07-11 10:30:24
    Temat: Re: mBank - nowa TOiP
    Od: b...@o...pl

    Kuriozalny jest nowy regulamin:
    Bank ma prawo zmieniać/podwyższać opłaty w TOiP nie tylko gdy zmienią
    się stopy procentowe ale także:
    "...gdy zmianie ulegnie wysokość przeciętnego, miesięcznego wynagrodzenia w
    sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku, ogłaszanego przez GUS
    o co najmniej 1% w stosunku do poprzednio ogłoszonego w analogicznym okresie
    (rocznym, kwartalnym lub miesięcznym)..."

    Pytanie za 100 pkt:
    Jak poziom zarobków w sektorze przedsiębiorstw (bez wypłat nagród z zysku)
    wpływa na koszty mBanku?

  • 3. Data: 2015-07-11 10:43:43
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    >Pytanie za 100 pkt:
    >Jak poziom zarobków w sektorze przedsiębiorstw (bez wypłat nagród z zysku)

    Poprzez pensje pracowników banku.

    Co wygrałem?

  • 4. Data: 2015-07-11 13:09:58
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2015 10:43:43 +0200, Ghost napisał(a):

    > Poprzez pensje pracowników banku.
    >
    > Co wygrałem?

    eh, kolejny bystrzak nie czyta regulaminow i umow.

    wygrales 100 pkt...

    --
    jg

  • 5. Data: 2015-07-11 14:52:17
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Sat, 11 Jul 2015 01:39:07 +0200, Chris94 napisał(a):

> [...]
    > wysokości 30 zł za wydanie lub wznowienie walutowej karty VISA, ja
    > natomiast zauważyłem, że opłata za sprawdzenie w bankomacie salda wynosi

    Ponadto odnoszę wrażenie, że podrożały wypłaty z tzw. "pozostałych"
    bankomatów (nie wiem, ile przedtem kosztowały):

    VII. Debetowe karty płatnicze
    1. Karta Visa payWave
    a) Visa payWave
    [...]
    10. Prowizja od wypłat gotówki w bankomatach spoza Sieci Euronet, Planet
    Cash oraz Banku Zachodniego WBK S.A. na terenie Polski(2):

    3%, min. 5,00 zł, max. 9,00 zł / 0,00 zł(5)

    W dodatku wątpliwość budzi, co należy rozumieć pod pojęciem "pozostałych
    bankomatów krajowych" w pkt. 9: czy inne niż Euronet (wymieniony w pkt
    8), czy inne niż "bankomaty Sieci Euronet, Planet Cash oraz Banku
    Zachodniego WBK S.A." (wymienione w pkt 7).
    A konsekwencją tej wątpliwości jest rozbieżność (sprzeczność?) pomiędzy
    p-ktami 9 i 10.
    Czuję, ze tutaj krew się będzie lała.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2015-07-11 17:27:19
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-07-11 o 01:39, Chris94 pisze:

> [...]
    > wysokości 30 zł za wydanie lub wznowienie walutowej karty VISA, ja
    > natomiast zauważyłem, że opłata za sprawdzenie w bankomacie salda wynosi

    Przestałem się "katować" kartami mBąka
    a aktualnie użytkowany zestaw plastiku na kraj i zagranice :

    - KK Raifiego do bezgotówkowych w PLN rozliczana po kursie MC
    i generujaca mikro zysk (1zl od każdych 100)

    - Debetowe Eurobanku (do gotówki)
    All bankomat free - Visa -> PLN po kursie Visa + 1% prowizji
    (wychodzi lepiej od debetowej MC liczonej po kursie Societe Generale)

    Pozdro

  • 7. Data: 2015-07-14 02:36:32
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <mnrckm$fus$1@node2.news.atman.pl>, Waldek <m...@n...dam>
    wrote:

    > Przestałem się "katować" kartami mBąka
    > a aktualnie użytkowany zestaw plastiku na kraj i zagranice :
    >
    > - KK Raifiego do bezgotówkowych w PLN rozliczana po kursie MC
    > i generujaca mikro zysk (1zl od każdych 100)

    No, ale u mnie transakcje Zlota Rybka daja mi 'za darmo' Zlota Rybke i
    Delfinka.
    W Raiffaisen limity do wrobienia sa wyzsze...

    --
    TA

  • 8. Data: 2015-07-14 10:22:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris94" napisał w wiadomości
> [...]
    >wysokości 30 zł za wydanie lub wznowienie walutowej karty VISA, ja
    >natomiast zauważyłem, że opłata za sprawdzenie w bankomacie salda

    O ile pamietam, to ta usluga zawsze byla platna.
    Choc prawde mowiac to nie zwracalem uwagi - raz zaplacilem, i wiecej
    juz nigdy nie sprawdzalem :-)

    J.

  • 9. Data: 2015-07-14 15:30:27
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Tue, 14 Jul 2015 10:22:54 +0200, J.F. napisał(a):

    > O ile pamietam, to ta usluga zawsze byla platna.
    > Choc prawde mowiac to nie zwracalem uwagi - raz zaplacilem, i wiecej
    > juz nigdy nie sprawdzalem :-)

    Ale z tego co pamiętam, to kosztowała 1 zł, a nie 5!

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2015-07-15 13:07:31
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2015-07-14 o 02:36, T...@s...in.the.world pisze:

    > No, ale u mnie transakcje Zlota Rybka daja mi 'za darmo' Zlota Rybke i
    > Delfinka.
    > W Raiffaisen limity do wrobienia sa wyzsze...

    Ano jak zwykle coś za coś ;)
    Na plus jest IMO przyzwoity pakiet ubezpieczeń na kraj i zagranice
    Jakiś czas temu poza obrotem zwalniała z opłaty ilość operacji - ale to
    już przeszłość.

    - złotą rybkę ukatrupiłem po wyłączeniu BlueCash-a ;)

    Pozdro