  • 1. Data: 2007-01-09 19:56:47
    Temat: Kłopoty z uzyskaniem kredytu mieszkaniowego
    Od: "Sandal" <s...@-...pl>

    Witam.

    Mam taką sytuację, że moja żona za czasów panieńskich (jakieś 7 lat temu)
    wzięła dla kogoś kredyt w Lukasie, osoba ta nie spłaciła tego kredytu i
    teraz rodzi się problem.
    Chcę wziąść kredyt na mieszkanie, ale że kwota jest ponad 5 tys to potrzebna
    jest zgoda współmałżonka, bank sprawdza żonę, a ona jest wpisana w BIK i
    wniosek zostaje odrzucony.
    W Lukasie powiedzieli, że nawet jak kredyt zostanie spłacony, to w BIK
    będzie info, że ileś tam lat nie był spłacany i raczej nie dostaniemy w
    żadnym banku kredytu mieszkaniowego.
    Na ile jest prawdopodobne?
    Jak można rozwiązać taką sytuację?

    Pozdrawiam
    Sandal

  • 2. Data: 2007-01-09 22:15:34
    Temat: Re: Kłopoty z uzyskaniem kredytu mieszkaniowego
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-01-09 20:56, Sandal stwierdził, że:
    > W Lukasie powiedzieli, że nawet jak kredyt zostanie spłacony, to w BIK
    > będzie info, że ileś tam lat nie był spłacany i raczej nie dostaniemy w
    > żadnym banku kredytu mieszkaniowego.
    > Na ile jest prawdopodobne?

    Na jakieś 100%. Banki sprawdzają historię kredytowania (najczęściej
    ostatnich 6-12 m-cy).

    > Jak można rozwiązać taką sytuację?

    Jeśli samemu masz zdolność kredytową - intercyza. Inne rozwiązanie -
    spłacić kredyt i odczekać pół roku/rok i złożyć wniosek ponownie.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 3. Data: 2007-01-09 22:19:04
    Od: Piotr Gralak <g...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Jan 2007 20:56:47 +0100, "Sandal" <s...@-...pl> wrote:

    >W Lukasie powiedzieli, ?e nawet jak kredyt zostanie sp?acony, to w BIK
    >b?dzie info, ?e ile? tam lat nie by? sp?acany i raczej nie dostaniemy w
    >?adnym banku kredytu mieszkaniowego.
    >Na ile jest prawdopodobne?
    >Jak mo?na rozwi?za? tak? sytuacj??

    A czy rozdzielność majątkowa nie jest to rozwiązaniem?

    PG

  • 4. Data: 2007-01-10 10:32:24
    Od: "x" <y...@o...pl>

    > będzie info, że ileś tam lat nie był spłacany i raczej nie dostaniemy w
    > żadnym banku kredytu mieszkaniowego.
    > Na ile jest prawdopodobne?
    > Jak można rozwiązać taką sytuację?

    a gdzie bierzesz ten kredyt?
    Lukas też odmawiał mi kredytu za nierzetelne spłacanie drobnych rat sprzed 7
    lat,
    żaden inny bank nie odmawiał z tego powodu.

    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2007-01-12 20:59:19
    Temat: Re: Kopoty z uzyskaniem kredytu mieszkaniowego
    Od: "mirek" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A czy rozdzielność majątkowa nie jest to rozwiązaniem?

    Witam
    rozdzielnośc majątkowa była by rozwiazaniem tylko wtedy gdyby zostala
    ustanowiona podczas zawierania związku małżeńskiego. W przeciwnym wypadku
    zawierajac zwiazek małżeński przejmuje sie wszystkie zobowiazania partnera.
    Jeśli nie ma rozdzielnośći współmałżonek musi wystąpic na wniosku kredytowym
    gdy hipoteką jest obciązane wspólne mieszkanie.
    Po spłaceniu zadłużonego kredytu klient jest w BIKu przez 5 lat.
    pozdrawiam