  • 11. Data: 2016-07-06 12:04:34
    Temat: Re: Kiedy najlepiej nadplacic kredyt hipoteczny?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "atman" napisał w wiadomości grup
    Kiedy najlepiej nadpłacic kredyt hipoteczny?
    >Zakładałem, że najszybciej jak sie da i tak:
    >- nadłpacałem ok. 1-go dnia miesiąca (tuż po wypłacie)
    >- ratę płaciłem 15-go (zgodnie z harmonogramem)

    >Przypadkowo znalazłem informację, że najlepiej nadpłacać kredyt
    >dokładnie dzień po spłacie raty.
    >Przyznam, że nigdy nie analizowałem tego problemu i nieco zaskoczyło
    >mnie takie stwierdzenie.
    >Prawda to czy nie? :)

    W jakim sensie nadplacic ? Wplacic wiecej, niz sie nalezy ?

    Przeczytaj dokladnie umowe i zalaczniki - jak znam banki, to sa tam
    jakies zapisy, ze rate wplywajaca przed terminem uwaza sie za rate
    wplywajaca w terminie, ze klient powinien wplacic rate w calosci a nie
    w czesciach, ze za przedterminowa splate jest kara itp :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-07-06 12:22:31
    Od: "atman" <n...@m...pl>

    > W jakim sensie nadplacic ? Wplacic wiecej, niz sie nalezy ?

    Mam spłacać 1000zł co miesąc a chcę wpłacać 3000zł.
    Taki tam typowy Polak.

    > Przeczytaj dokladnie umowe i zalaczniki - jak znam banki, to sa tam

    Przeczytana przy podpisywaniu kredytu. Nie pytam o umowę - to znam.

    Warunki dot. mojego pytania jeszcze raz, jeszcze bardziej wprost:
    - kredyt złotówkowy
    - wibor 3m niezmienny
    - brak jakichkolwiek opłat / kar za nadpłacenie kredytu

  • 13. Data: 2016-07-06 12:34:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "atman" napisał w wiadomości grup
    >Tam akurat nie było uzasadnienia - pierwsze-lepsze linki, które
    >właśnie wygooglowałem i zaraz przeczytam:
    >http://coikiedy.pl/nadplata-kredytu.html

    Jak rozumiec to ostatnie:
    "Powinniśmy więc dokonać nadpłaty w dzień, w którym odsetek będzie jak
    najmniej, a to oznacza zazwyczaj pierwszy dzień po spłacie raty,
    a jeśli to możliwe to sam dzień spłaty
    (choć banki najczęściej blokują nadpłatę właśnie w ten dzień)"

    jesli bank sie uczciwie rozlicza, to powinien zaksiegowac wplate,
    odjac nalezne odsetki, a reszte odpisac od kapitalu.
    I w tym momencie zostaje mniej do procentowania w przyszlym okresie.

    >https://www.mbank.pl/forum/watek,947116,wczesniejsz
    a-splata-raty-kredytu,1.html

    Czy mam rozumiec, ze jak termin raty jest 10-go, ja zaplace np 5-go,
    to mbank i tak 10-go sciagnie rate, a przy braku srodkow doliczy
    stosowne kary za brak platnosci w terminie ?
    Zlodzieje :-)

    Wynika z tego, ze karty do konta nalezy zniszczyc, i zalozyc sobie
    konto w innym banku.
    Ewentualnie drugie e-konto w mbanku ... o ile to mozliwe ...

    J.

  • 14. Data: 2016-07-06 12:37:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości
    >Nadpłacać po trochu raty? To najlepiej nigdy ;)
    >Lepiej odkładać na czarną godzinę.

    Wszystko kwestia procentow.
    Jesli kredyt oprocentowany wysoko, a lokaty nisko, to taka strategia
    moze byc kosztowna.

    >a nadpłacić wszystko to najlepiej jak najszybciej.

    A nie lepiej odkladac na czarna godzine ?
    Kto ci potem da kredyt, jak bedzie naprawde potrzebny ? :-P

    J.

  • 15. Data: 2016-07-06 12:40:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "atman" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Warunki dot. mojego pytania jeszcze raz, jeszcze bardziej wprost:
    > - kredyt złotówkowy
    > - wibor 3m niezmienny
    > - brak jakichkolwiek opłat / kar za nadpłacenie kredytu

    Według mnie bank powinien liczyć odsetki za każdy dzień (też powinno być w
    umowie) więc każda spłata obniża naliczane odsetki od dnia spłaty.
    Czyli im wcześniej tym lepiej.

    Chyba, że odsetki od kredytu niższe od odsetek, które (po uwzględnieniu
    Belki) można uzyskać z jakiejś innej lokaty/inwestycji - wtedy jak
    najpóźniej (czyli wcale).
    Według tego, co mi ostatnio bank przysłał przez najbliższe 3 miesiące mam
    odsetki od kredytu 2,66%. Jakbym miał nadmiar pieniędzy to wcale nie jestem
    pewien, czy bym nadpłacał.
    P.G.

  • 16. Data: 2016-07-06 12:51:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał
> [...]

    >uwzględnieniu Belki) można uzyskać z jakiejś innej
    >lokaty/inwestycji - wtedy jak najpóźniej (czyli wcale).

    A gielda doluje - znaczy sie trzeba akcje kupowac ... tylko najpierw
    sprawdzic, czy spolka nie bankrutuje :-)

    >Według tego, co mi ostatnio bank przysłał przez najbliższe 3 miesiące
    >mam odsetki od kredytu 2,66%. Jakbym miał nadmiar pieniędzy to wcale
    >nie jestem pewien, czy bym nadpłacał.

    No, lokate na 3% jeszcze da sie znalezc, to tak bedzie lepiej :-)

    Ale to sie raczej nie moze utrzymac, zeby kredyty byly na 2.66%, a
    lokaty na 3% :-)

    J.

  • 17. Data: 2016-07-06 12:56:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-07-06 o 12:51, J.F. pisze:
    > A gielda doluje - znaczy sie trzeba akcje kupowac ... tylko najpierw
    > sprawdzic, czy spolka nie bankrutuje :-)

    Zaprawdę nieprzebrane są twoje mądrości...

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2016-07-06 13:02:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Zaprawdę nieprzebrane są twoje mądrości...

    No ale tak jest - skoro gielda spada i spada, to kiedys musi sie odbic
    i bedzie rosnac.
    I to bedzie znacznie wiecej niz 3% rocznie.

    tylko glupio byloby sie dowiedziec, ze kupione akcje sa nic nie warte,
    bo spolka zbankrutowala :-)

    J.

  • 19. Data: 2016-07-06 13:11:43
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

    > Wszystko kwestia procentow.
    > Jesli kredyt oprocentowany wysoko, a lokaty nisko, to taka strategia
    > moze byc kosztowna.

    jak przyjdzie choroba albo Putin to zmienia się optyka ;)

    > A nie lepiej odkladac na czarna godzine ?
    > Kto ci potem da kredyt, jak bedzie naprawde potrzebny ? :-P

    Nie bierzemy kredytów, nie bierzemy.
    Zabieramy weksel i pokazujemy bankowi środkowy palec ;)

    --
    Piter

    w banku bądź czujny jak pies podwójny!

  • 20. Data: 2016-07-06 13:12:53
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

> [...]
    > sprawdzic, czy spolka nie bankrutuje :-)

    > No, lokate na 3% jeszcze da sie znalezc, to tak bedzie lepiej :-)

    3% minus belka to chyba mniej niż 2,66%

    Marcin "lolekanabolek"