  • 1. Data: 2016-07-06 08:43:31
    Temat: Kiedy najlepiej nadplacic kredyt hipoteczny?
    Od: "atman" <n...@m...pl>

    Kiedy najlepiej nadpłacic kredyt hipoteczny?

    Zakładałem, że najszybciej jak sie da i tak:
    - nadłpacałem ok. 1-go dnia miesiąca (tuż po wypłacie)
    - ratę płaciłem 15-go (zgodnie z harmonogramem)

    Przypadkowo znalazłem informację, że najlepiej nadpłacać kredyt dokładnie
    dzień po spłacie raty.
    Przyznam, że nigdy nie analizowałem tego problemu i nieco zaskoczyło mnie
    takie stwierdzenie.

    Prawda to czy nie? :)

  • 2. Data: 2016-07-06 08:57:47
    Temat: Re: Kiedy najlepiej nadplacic kredyt hipoteczny?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "atman" <n...@m...pl> writes:

> [...]
    > dokładnie dzień po spłacie raty.
    > Przyznam, że nigdy nie analizowałem tego problemu i nieco zaskoczyło

    MZ nie. A jakie było uzasadnienie?
    KJ
    What I tell you three times is true.
    -- Lewis Carroll

  • 3. Data: 2016-07-06 09:04:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 lipca 2016 08:43:32 UTC+2 użytkownik atman napisał:
    > Kiedy najlepiej nadpłacic kredyt hipoteczny?
    >
    > Zakładałem, że najszybciej jak sie da
    Chyba dobre założenie
    i tak:

    > Przypadkowo znalazłem informację, że najlepiej nadpłacać kredyt dokładnie
    > dzień po spłacie raty.
    A jakos uzasadnione to było?

  • 4. Data: 2016-07-06 10:37:18
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 06.07.2016 o 08:43, atman pisze:
    > Kiedy najlepiej nadpłacic kredyt hipoteczny?

    Najlepiej nadpłacić piętnaście lat wcześniej. Albo ogólniej: jak
    najwcześniej potrafisz.
    Tylko że obawiam się, że opisane manewry dadzą zyski rzędu dwa grosze. O
    ile w ogóle dany bank rozlicza konta kredytowe co dzień, a nie co
    miesiąc... A w ogóle dużo więcej zależy od chwilowego kursu, a nie od
    dnia miesiąca. A ponieważ skok w górę o 10gr zdarza się częściej niż
    nagły spadek o 10gr, to raczej warto się spieszyć.

    PS zastanawiam się, czy na pewno warto nadpłacać w momencie, gdy kredyt
    jest na jakieś dziesiąte części procenta albo i minus, a pieniądze
    miałbyś na koncie na 2 czy 3%.
    --
    Alf/red/

  • 5. Data: 2016-07-06 10:43:03
    Od: "atman" <n...@m...pl>

    > MZ nie. A jakie było uzasadnienie?

    Tam akurat nie było uzasadnienia - pierwsze-lepsze linki, które właśnie
    wygooglowałem i zaraz przeczytam:
    http://coikiedy.pl/nadplata-kredytu.html
    https://www.mbank.pl/forum/watek,947116,wczesniejsza
    -splata-raty-kredytu,1.html

  • 6. Data: 2016-07-06 10:44:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Alf/red/ <a...@u...waw.pl> writes:

> [...]
    [...]
    > nie co miesiąc... A w ogóle dużo więcej zależy od chwilowego kursu, a

    A dlaczego zakładasz że ma walutowy?
    KJ
    How many priests are needed for a Boston Mass?

  • 7. Data: 2016-07-06 10:48:46
    Od: "atman" <n...@m...pl>

    > PS zastanawiam się, czy na pewno warto nadpłacać w momencie, gdy kredyt
    > jest na jakieś dziesiąte części procenta albo i minus, a pieniądze miałbyś
    > na koncie na 2 czy 3%.

    Nie napisałem, że to kredyt walutowy - zresztą chodzi mi o jak najprostszy
    przypadek:
    - kredyt złotówkowy
    - wibor 3m niezmienny

    PS
    Przyjmijmy, że oprocentowanie lokat i tak jest mniejsze niż wibor+marża (bo
    tak na ogół jest o ile nie zawsze).

  • 8. Data: 2016-07-06 10:56:45
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "atman" <n...@m...pl> writes:

    > Tam akurat nie było uzasadnienia - pierwsze-lepsze linki, które
    > właśnie wygooglowałem i zaraz przeczytam:
    > http://coikiedy.pl/nadplata-kredytu.html
    Ten tekst jest bez sensu.
    "Jeśli nadpłacimy kredyt innego dnia, wówczas kapitału spłacimy mniej a
    więcej odsetek, przez co wysokość kapitału do spłaty zmniejszy się
    nieznacznie. "

    Otóż pan redaktor zapomniał, że w takim przypadku odsetki przy
    najbliższej racie będą policzone "od dnia nadpłaty do dnia raty" - a
    więc mniejsze. (TAK było w multibanku)

    Generalnie IMO kredyt warto spłacać wcześniej. Oczywiśćie trzeba tak
    planować płynność, żeby nadpłacając KH nie wpaść w konieczność brania
    kredytu gotówkowego na przykład. Ale to elementarz.
    KJ

    As Will Rogers would have said, "There is no such things as a free variable."

  • 9. Data: 2016-07-06 11:03:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    atman pisze tak:

    > Kiedy najlepiej nadpłacic kredyt hipoteczny?
    >
    > Zakładałem, że najszybciej jak sie da i tak:
    > - nadłpacałem ok. 1-go dnia miesiąca (tuż po wypłacie)
    > - ratę płaciłem 15-go (zgodnie z harmonogramem)

    Nadpłacać po trochu raty? To najlepiej nigdy ;)
    Lepiej odkładać na czarną godzinę.

    a nadpłacić wszystko to najlepiej jak najszybciej.

    --
    Piter

    w banku bądź czujny jak pies podwójny!

  • 10. Data: 2016-07-06 11:11:56
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Kiedyś było jeszcze coś takie - bodajże w mBąku - jak "mechanizm bilansujący". Ale
    było niestety za dobre...