  • 1. Data: 2004-07-06 18:12:27
    Temat: Kawiarenki internetowe i logowanie do ebankow ?
    Od: "Piotr__" <a...@w...pl>

    Witam. Chcialem sie spytac czy w kawiarenkach internetowych istnieje
    jakies niebezpieczenstwo przy korzystaniu z bankowosci elektronicznej. Wiele
    osob wyjezdza na urlopy i pewnie korzysta z takich kawiarenek, aby zrobic
    przelewy badz sprawdzaic stan konta. Czy mozna smialo korzystac z takich
    kawiarenek?

  • 2. Data: 2004-07-06 18:24:13
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

    Użytkownik Piotr__ <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > elektronicznej. Wiele osob wyjezdza na urlopy i pewnie korzysta z
    > takich kawiarenek, aby zrobic przelewy badz sprawdzaic stan konta.

    jeśli zadajesz takie pytanie, to lepiej nie korzystaj z kawiarenek ...

    nawet dzisiaj na głównej stronie allegro jest reklama "sprawdź, czy twoja
    sympatia jest wierna" - to reklama produktu, który rejestruje wszystko co
    się wpisuje na klawiaturze i wyświetla na ekranie

    a to tylko najbardziej banalny sposób, aby wejść w posiadanie dostępu do
    twojego konta

    oczywiście, że są hasła jednorazowe ... ale jaką masz pewność, że
    a) łączysz się ze stroną banku (pewnie certyfikat rzadko sprawdzasz)
    b) nie ma "podglądu" na twoją listę haseł, z jkamery w kawiarence na
    przykład
    c) nikt nie okradnie cię chwilę po wyjściu z kawiarenki

    przykłady są skrajne - ale jeśli nie za bardzo wiesz jakie są zagrożenia w
    kawiarenkach, lepiej nie korzystaj tam z eBanków

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 3. Data: 2004-07-06 18:29:22
    Od: "Piotr__" <a...@w...pl>

    a jezeli podepne wlasnego laptopa czy tez moze byc zagrozenie przechwycenia
    danych - ?

  • 4. Data: 2004-07-06 18:40:45
    Od: " .:: Marcin ::." <W...@g...pl>

    Pewnego dnia (według mojego czasu 2004-07-06 20:29) , Piotr__ nabazgrał(a) :
    > a jezeli podepne wlasnego laptopa czy tez moze byc zagrozenie przechwycenia
    > danych - ?

    Jeśli stać Cię na własnego laptopa to proponuję również własną komórkę z
    GPRS i po problemie.

    --
    Pozdrawiam - Marcin

  • 5. Data: 2004-07-06 18:47:23
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Tue, 6 Jul 2004 20:29:22 +0200, w <ccer2b$bud$1@news.onet.pl>, "Piotr__"
    <a...@w...pl> napisał(-a):

    > a jezeli podepne wlasnego laptopa czy tez moze byc zagrozenie przechwycenia
    > danych - ?

    Szansa maleje tak na oko 100-krotnie (jeśli nie więcej).

  • 6. Data: 2004-07-06 21:01:35
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    " .:: Marcin ::." <W...@g...pl> writes:

    > Pewnego dnia (według mojego czasu 2004-07-06 20:29) , Piotr__ nabazgrał(a) :
    > >

    > Jeśli stać Cię na własnego laptopa to proponuję również własną komórkę
    > z GPRS i po problemie.

    A następnie włączamy serwis WAP i już nie musimy mieć laptopa ;-)

  • 7. Data: 2004-07-07 19:02:09
    Od: kuba <S...@k...onet.pl>

    " Radosław Popławski" dnia wto 6. lipca 2004 20:47 zapodal (a) na
    pl.biznes.banki taki tekst :

    > Szansa maleje tak na oko 100-krotnie (jeśli nie więcej).

    A jakie to ma znaczenie czy sie logujesz z kompa w kawiarence czy z wlasnego
    laptopa podpietego pod serwer kawiarenkowy ??
    Wszystko zalezy od admina czy bardzo chce wiedziec co robia bywalcy ;)

    --
    Linux MDK 10.0 , Freesco - RuLeZ ;)
    N...@k...onet.pl KaDu 5413453

  • 8. Data: 2004-07-07 20:14:36
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Wed, 07 Jul 2004 21:02:09 +0200, kuba <S...@k...onet.pl> wrote:

    >A jakie to ma znaczenie czy sie logujesz z kompa w kawiarence czy z wlasnego
    >laptopa podpietego pod serwer kawiarenkowy ??

    SSL. Keylogger na komputerze kawiarenki jest przed zaszyfrowaniem, a
    ciekawski admin - po.
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2004-07-08 12:07:57
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Wed, 07 Jul 2004 21:02:09 +0200, w <1607111.0laWf5y0ge@HWDP>, kuba
    <S...@k...onet.pl> napisał(-a):

    > A jakie to ma znaczenie czy sie logujesz z kompa w kawiarence czy z wlasnego
    > laptopa podpietego pod serwer kawiarenkowy ??
    > Wszystko zalezy od admina czy bardzo chce wiedziec co robia bywalcy ;)

    Ile osób na 38 milionów potrafi zainstalować keylogger, a ile złamać SSL?
    No dobra, pomyliłem się -- nie 100, a 10000-krotnie :>

  • 10. Data: 2004-07-08 12:22:06
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    Radosław Popławski <r...@a...net.pl> writes:

    > Ile osób na 38 milionów potrafi zainstalować keylogger, a ile złamać SSL?
    > No dobra, pomyliłem się -- nie 100, a 10000-krotnie :>

    No, weźmy jeszcze poprawkę na to że na laptopie możesz mieć
    niespatchowanego explorera sprzed roku. No a wówczas w SSL można się
    po drodze wpiąć...