  • 11. Data: 2023-06-06 10:21:20
    Temat: Re: Kasy w bankach
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 5 czerwca 2023 o 18:34:07 UTC+2 Marcin Mokrzycki napisał(a):
    > Kiedyś mBank podawał, że awaryjność wpłat to 0,005%, czyli jedna wpłata na
    > 200 kończy się problemami i liczeniem na to, że uda się kiedyś odzyskać
    > kasę w wyniku reklamacji.

    0,005 czy 0,005%?
    Bo póki coś żeś dał takie zróżnicowanie, jakie miał "management" NASA w stosunku do
    techników na temat niezawodności STS przed katastrofą Challengera...

  • 12. Data: 2023-06-06 11:53:49
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dawid Rutkowski pisze:

    > 0,005 czy 0,005%?
    > Bo póki coś żeś dał takie zróżnicowanie, jakie miał "management" NASA w stosunku do
    techników na temat niezawodności STS przed katastrofą Challengera...

    Jak to ładnie opisał jeden z członków komisji d/s tejże katastrofy:
    "Wychodzi na to, że jakby wahadłowiec startował codziennie, to taka
    awaria by miała miejsce raz na 30 lat".

  • 13. Data: 2023-06-06 12:41:42
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@g...com>

    wtorek, 6 czerwca 2023 o 10:21:22 UTC+2 Dawid Rutkowski napisał(a):
    > 0,005 czy 0,005%?
    > Bo póki coś żeś dał takie zróżnicowanie, jakie miał "management" NASA w stosunku do
    techników na temat niezawodności STS przed katastrofą Challengera...

    Racja :-)
    0,005 - przekombinowałem z tym %

  • 14. Data: 2023-06-06 15:07:30
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Mokrzycki <m...@g...com> writes:

    > Racja :-)
    > 0,005 - przekombinowałem z tym %

    To raczej sporo: jeśli ktoś typowo wpłaca 10 kzł, to statystycznie
    "kosztuje go" to 50 zł (pomijając ew. uznanie reklamacji).

    Chyba że to jest tak, że wpłaca 10 kzł, a raz na 200 przypadków maszyna
    policzy 9900 - wtedy można to chyba zaakceptować.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 15. Data: 2023-06-07 16:34:01
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > Kiedyś byłem w aliorze i przyszedł kolo z 80k euro w saszecie.
    >
    > A tak na poważnie to w bankach nie ma kasy?
    > Hmm, w aliorze to tak, mbanku - hmm, nie wiem, kiedyś były takie z kasą
    > i bez kasy, ale teraz w ogóle poznikały, citka nie masz (a plecaki kasy ludzie z
    oddziału
    > w galmoku wynoszą), ale skarbonka i żubr to chyba wszędzie maja, milek też, francuz
    chyba też.

    > Swoją drogą - co to może być za inwestycja w banku?
    > Są jeszcze wpłatomaty jak ktoś ma mocne nerwy ;>
    > Ale tam też można się natknąć na anty-pranie kasy.

    Okazuje się że w niektórych jeszcze są kasy. Udało mi się wpłacić
    gotówkę na lokatę. Santander Consumer to ten bank. Sama operacja trwała
    prawie trzy godziny, na czas liczenia i "wprowadzania gotówki do
    systemu" zamknęli cały oddział, a szło im to wszystko jak krew z nosa.
    Ale jest nauczka na przyszłość że czasy operowania większą gotówką w
    bankach to już historia.

  • 16. Data: 2023-06-07 16:36:30
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.06.2023 o 15:39, J.F pisze:
    > Definitywnie to chyba nie, ale troche porezygnowały.
    >
    > Spróbuj w jakims wiekszym PKO BP, albo na poczcie.
    >
    > Tylko ... torba gotówki teraz wzbudza podejrzenia :-)
    >
    > J.

    Akurat całe to zamieszania to efekt likwidacji konta w PKO BP i napływ
    zdeponowanej w nim gotówki.

  • 17. Data: 2023-06-07 17:51:06
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 7 czerwca 2023 o 16:34:02 UTC+2 Trybun napisał(a):

> [...]
    > systemu" zamknęli cały oddział, a szło im to wszystko jak krew z nosa.
    > Ale jest nauczka na przyszłość że czasy operowania większą gotówką w

    A tam zaraz "bank", to raczej banczek.
    Ciekawe, co będzie jak się lokata skończy, chyba że odnawialną założyłeś,
    ale czy sprawdziłeś, jaki będzie % po odnowieniu, bo ładny to zwykle
    jest tylko "dla nowych klientów".
    Inna sprawa, żeś załatwił sprawę w najmniej spodziewanym banku,
    santander consumer to jest "od kredytów", co prawda lokaty też mają, ale RORów nie.
    To naprawdę w Koninie nie ma santandera, milka czy bnp paribas?
    Inna sprawa czy dostałbyś tam jakikolwiek sensowny %,
    bo pewnie do żubra czy skarbonki pewnie mógłbyś wpłacić bez problemu
    (nie licząc postania w kolejce z emerytami - a na zamknięcie oddziału
    to by nie było co liczyć, dziadki zlinczowałyby i ciebie i obsługę laskami ;),
    ale stałbyś się karmicielem inflacji w pełnym wymiarze - a nie tylko połowicznym
    (oficjalnie).

  • 18. Data: 2023-06-08 09:00:46
    Od: Trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > ale stałbyś się karmicielem inflacji w pełnym wymiarze - a nie tylko połowicznym

    Consumer w Koninie ma większy (nie licząc przyległego biura
    maklerskiego)oddział niż np Żubr. A poza tym nie dość że jako jedyni
    przyjęli gotówkę to ich warunki i oprocentowanie i tak ich stawiało na
    pierwszym miejscu. Nawet za pełnomocnictwo do rachunku nie trzeba płacić.
    Jak się skończy lokata to albo przelew do innego banku albo nowa lokata,
    konta póki co nie zamierzam tam zakładać.

  • 19. Data: 2023-06-15 01:25:02
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 cze 2023 o 14:01, Dawid Rutkowski pisze:

    > Tak łazisz z kupą kasy w saszecie? I piszesz o tym w necie?

    [pewnie już wpłacił... spóźniłem się...
    w czasie łażenia dom Trybunowi obrobić?...
    co Dawid miał na myśli?...]

    > maja, milek też, francuz chyba też.

    Millennium nie ma wszędzie od dawna.

    > Swoją drogą - co to może być za inwestycja w banku?
    > Są jeszcze wpłatomaty jak ktoś ma mocne nerwy ;>
    > Ale tam też można się natknąć na anty-pranie kasy.

    Czyli na co?
    [pewnie brudnych wpłatomat nie przyjmuje... dobrze, że mam pralkę...]

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'