  • 1. Data: 2002-01-11 17:54:54
    Temat: Karty platnicze i ich wytrzymalosc :/
    Od: "coolfon" <n...@w...pl>

    Witam.
    Niedawno spotkala mnie bardzo niemila niespodzianka. Posiadam karte Visa
    Electron z Inteligo. Dzisiaj (11.01.02) bedac w centrum Opola (Krakowska)
    probowalem sprawdzic jak dzialaja bankomaty Mbank'u. Wlozylem karte,
    pobawilem sie :) i koniec. Wychodze na dwor (bankomat byl w pomieszczeniu -
    cieplym) trzmajac karte w rece juz mialem ja schowac do portwela - a tu
    nagle trach!!! Karta sie przelamala! Powyzej paska magnetycznego ( pod katem
    kilku stopni do niego) po prostu rowniutko pekla! Ale sie wqrzylem. Grrr.
    Faktem jest, ze przed wlozeniem jej do sakiewki :) lekko ja zgialem - BARDZO
    LEKKO. Podejzewam, ze zlamala sie dlatego, bo byla za duza roznica
    temperatur. Na dworze ok -6 a w pomieszczeniu ok 22 st. W bankomacie (tu,
    gdzie przyjmowane sa karty) temperatura pewnie byla o wiele wyzsza niz 22
    st. Jak dla mnie taka sytuacja jest smieszna, kompromitujaca, tragiczna tak
    jak dla producenta kart (chyba Visa to produkuje) jak i dla Inteligo (ze
    wpuszcza taki szit do obiegu). Strach pomyslec co by bylo, gdybym np.
    potrzebowal bardzo pilnie wyplacic gotowke or sth. BTW Jestem ciekaw czy cos
    takiego mozna zareklamowac, i ile kosztuje wymiana karty - powinna 0 zl :).
    Byl ktos w podobnej sytuacji?
    Uwazam, ze tak wazny przedmiot codziennego (prawie) uzytku jak karta
    platnicza powinien byc zabezpieczony przed tego typu bug'ami.

    Pozdro

    coolfon

  • 2. Data: 2002-01-13 09:29:02
    Temat: Re: Karty platnicze i ich wytrzymalosc :/
    Od: "Jan Werbiński" <j...@h...com>

> [...]
    katem
    > kilku stopni do niego) po prostu rowniutko pekla! Ale sie wqrzylem. Grrr.

    Proszę Cię, powiedz do której siłowni chodzisz? Też się tam zapiszę. Pal
    licho te karty z Ynteligo!
    :-)
    --
    Jan Werbinski +48 68 3630000 +48 606 269777
    j...@p...pl ....._[:]) bul, bul, bul, bul

  • 3. Data: 2002-01-13 10:47:15
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    Użytkownik "coolfon" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Uwazam, ze tak wazny przedmiot codziennego (prawie) uzytku jak karta
    > platnicza powinien byc zabezpieczony przed tego typu bug'ami.

    Hmmm... W sumie reklamować możesz zawsze....

    Wymiana karty kosztuje słownie zero złotych, ale następna karta jest płatna
    1 zł/miesiąc...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 4. Data: 2002-01-13 10:47:55
    Od: "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>

    > probowalem sprawdzic jak dzialaja bankomaty Mbank'u. Wlozylem karte,

    Czytam i oczom nie wierzę - bankomaty MBanku??????

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl
    0501 950782

  • 5. Data: 2002-01-13 12:01:59
    Od: "Robert" <m...@k...wp.pl>

    "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl>
    (news:a1rolc$bhc$1@news.onet.pl):
    > Czytam i oczom nie wierzę - bankomaty MBanku??????

    Pewnie chodzilo o Euronet w siedzibie MultiBanku (?).

  • 6. Data: 2002-01-13 15:44:52
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Ja reklamowalem karte Fortisa - najpierw nad paskiem - od strony gdzie sie
    wsadza do POSa lekko sie nadlamala - a potem to juz ;))) jakos na
    snowboardzie polamalem ale w bankomacie dziala dalej.
    To kolejny raz tak mi sie zrobilo - wydaje mi sie, ze to od posow - albo ja
    tak niszcze...
    Inna sprawa, ze kiedys mi sie caly rog z kawalekiem paska ulamal - i tez
    karta dzialala :)

    ------
    Amra the Freelancer
    www.amra.info
    www.e-amra.biz

  • 7. Data: 2002-01-13 15:55:30
    Od: "Silicon" <k...@p...com>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[nospam]wojciech.nawara@pro.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a1rolc$bhc$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "coolfon" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czytam i oczom nie wierzę - bankomaty MBanku??????

    w tym miejscu w Opolu jest bankomat PKO BP

  • 8. Data: 2002-01-14 09:30:59
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Jan 11, 2002 at 06:54:54PM +0100, coolfon wrote:

    > st. Jak dla mnie taka sytuacja jest smieszna, kompromitujaca, tragiczna tak
    > jak dla producenta kart (chyba Visa to produkuje) jak i dla Inteligo (ze

    visa to bardz ofajna organizacja, 'robi' materialy rekalmowe i potem
    tylko kosi kase od transakcji. A na pewno nie robi kart platniczych
    ;-)

    Poszukaj na karcie napisu de la rue czy inny bull ew. austra card - to
    sa najpopularniejsze w polsce. Oni robia plastik.

    --

    --w

  • 9. Data: 2002-01-14 13:50:06
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    > Witam.
    > Niedawno spotkala mnie bardzo niemila niespodzianka.
    (...)
    > Uwazam, ze tak wazny przedmiot codziennego (prawie) uzytku jak karta
    > platnicza powinien byc zabezpieczony przed tego typu bug'ami.

    Jezeli tej karty uzywasz tylo do bankomatu to poprostu polamane kwalki
    podklej od strony napisow z nazwiskiem jakas tasma - ja swoja VE z
    Millennium mam podklejaona tasma malarska bo pekla mi na 1/2 dlugosci wzdluz
    magnetycznego paska i dziala.

    BTW: Pierwsza VE z Millennium byla wazna przez rok, po roku uzywania
    wygladala makabrycznie. Ta ktora mi teraz pekla (wazna przez 2lata) miala
    wtedy 14mc - jak widac zakladanie, ze karty moga wytrzymc 2lata a nie rok,
    intensywnego uzywania to dosyc optymistyczne zalozenia (chociaz VC mam juz
    poltorej roku nic sie z nia podejrzanego nie dzieje).

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia
    l...@p...onet.pl

  • 10. Data: 2002-01-14 14:02:30
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > nagle trach!!! Karta sie przelamala! Powyzej paska magnetycznego ( pod katem

    Po dłuższej zabawie w zginanie karty też udało mi się ją złamać i też wzdłuż
    paska magnetycznego.
    Na zginanie w poprzek karta jest bardziej odporna, więc polecam taką zabawę :).

    Pozdrawiam
    -As-