    From: "coolfon" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Karty platnicze i ich wytrzymalosc :/
    Date: Fri, 11 Jan 2002 18:54:54 +0100

    Witam.
    Niedawno spotkala mnie bardzo niemila niespodzianka. Posiadam karte Visa
    Electron z Inteligo. Dzisiaj (11.01.02) bedac w centrum Opola (Krakowska)
    probowalem sprawdzic jak dzialaja bankomaty Mbank'u. Wlozylem karte,
    pobawilem sie :) i koniec. Wychodze na dwor (bankomat byl w pomieszczeniu -
    cieplym) trzmajac karte w rece juz mialem ja schowac do portwela - a tu
    nagle trach!!! Karta sie przelamala! Powyzej paska magnetycznego ( pod katem
    kilku stopni do niego) po prostu rowniutko pekla! Ale sie wqrzylem. Grrr.
    Faktem jest, ze przed wlozeniem jej do sakiewki :) lekko ja zgialem - BARDZO
    LEKKO. Podejzewam, ze zlamala sie dlatego, bo byla za duza roznica
    temperatur. Na dworze ok -6 a w pomieszczeniu ok 22 st. W bankomacie (tu,
    gdzie przyjmowane sa karty) temperatura pewnie byla o wiele wyzsza niz 22
    st. Jak dla mnie taka sytuacja jest smieszna, kompromitujaca, tragiczna tak
    jak dla producenta kart (chyba Visa to produkuje) jak i dla Inteligo (ze
    wpuszcza taki szit do obiegu). Strach pomyslec co by bylo, gdybym np.
    potrzebowal bardzo pilnie wyplacic gotowke or sth. BTW Jestem ciekaw czy cos
    takiego mozna zareklamowac, i ile kosztuje wymiana karty - powinna 0 zl :).
    Byl ktos w podobnej sytuacji?
    Uwazam, ze tak wazny przedmiot codziennego (prawie) uzytku jak karta
    platnicza powinien byc zabezpieczony przed tego typu bug'ami.

    Pozdro

    coolfon