  • 11. Data: 2015-08-22 23:43:16
    Temat: Re: Karta kredytowa w EUR?
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Fri, 21 Aug 2015 21:02:12 +0200, gral napisał(a):

    > E tam.
    > Oni tak tylko mówią, że kredytowe muszą być. A naprawdę, jak karta
    > zadziała, to przyjmą. Nie mają jak tego odróżnić. Byłem świadkiem
    > pożyczania samochodu w kraju dość dzikim, bo USA, gdzie też było "credit
    > card only", a przeszła bez problemów debetówka wypukła, na której jak na
    > złość było wołami napisane DEBIT :D

    Moje dotychczasowe doświadczenia z podróży po Europie były podobne.
    Ponieważ kilkakrotnie się zdarzyło, że gdy przy płaceniu na zapytanie
    kasjera odpowiedziałem, że to jest karta debetowa, to operacja nie
    przechodziła, więc teraz zawsze odpowiadam, że to jest karta kredytowa i
    operacje przechodzą.
    Jednak w tym przypadku musze mieć całkowitą pewność, że wypożyczalnia tę
    kartę zaakceptuje, gdyż przeciwnym razie stracę pieniądze już zapłacone
    za wypożyczenie.
    W dodatku gdy dzwoniłem na infolinię BZWBK, to tam pani mnie
    poinformowała, że na tej karcie nie jest możliwe wykonanie operacji
    HOLD, która jest istotą zablokowania środków na karcie.
    Stąd więc moje wątpliwości oraz pytanie postawione tutaj.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 12. Data: 2015-08-24 08:21:09
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 21 sierpnia 2015 21:01:59 UTC+2 użytkownik gral napisał:
> [...]
    > pożyczania samochodu w kraju dość dzikim, bo USA, gdzie też było "credit
    > card only", a przeszła bez problemów debetówka wypukła, na której jak na

    debit czyli ze mozna nia zrobic debet - wszystko sie zgadza ;)

  • 13. Data: 2015-08-24 18:12:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 22 Aug 2015 09:31:30 +0000 (UTC), W <w...@w...pl> wrote:

    >Zabawne, ale nasze debetówki za wielką wodą najczęściej (w przypadku
    >zaserwowania nam na terminalu wyboru 'debit' / 'credit') działają w sporej
    >ilości przypadków tylko w trybie 'credit' o_X
    >
    >gdzieś mi się kołacze po głowie, że ktoś tutaj właśnie sugerował wybieranie
    >'credit', ale dlaczego to już pojęcia nie mam..
    potwierdzam ze debetowka Alior Kantor dziala w US (prawie?) tylko jako
    credit a to oznacza weryfikacje przez podpis. Jak wybierzesz debit to
    domaga sie pinu i nie dziala :)

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 14. Data: 2015-08-24 20:09:51
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 21 Aug 2015 20:18:40 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Czekaj czekaj - bo zapewne kiedys przyjdzie za wypozyczenie zaplacic,
    >i to relatywnie sporo.
    Placisz przed wypozyczeniem. Czasem nawet na wiele dni przed, np.
    rezerwujac na www u posrednika obciazajacego w PLN w chwili
    rezerwacji. Na miejscu masz juz oplacone auto, tylko dajesz KK dla
    blokady srodkow.

    WAM

  • 15. Data: 2015-08-25 16:34:48
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu poniedziałek, 24 sierpnia 2015 20:09:53 UTC+2 użytkownik WAM napisał:

> [...]
    > rezerwujac na www u posrednika obciazajacego w PLN w chwili
    > rezerwacji. Na miejscu masz juz oplacone auto, tylko dajesz KK dla
    Ale to wszystko zależy od wielu czynników. Rezerwowałem ostatnio auto za granicą
    przez pośrednika, do płatności na stronie tegoż użyłem debetówki mBanku (tej do eMaxa
    walutowego), płatność i rozliczenie w Eur. Na miejscu, musiałem założyć blokadę na
    1000 Eur (lub wpłacić depozyt) - do tego poszła kk mBanku (PLN). A płatności na
    miejscu (np za urządzenie do płacenia na autostradach) dokonywałem 3cią kartą - KK
    Raiffaisena (wizz). Jak oddawałem samochód do musiałem im dać tylko kk mBanku, żeby
    zdjęli blokadę. Gdybym musiał płacić (szkody w ramach udziału własnego), to mogłem
    użyć dowolnej karty lub gotówki, nie musiałem tej, na której robiłem blokadę.

    Pozdrawiam
    Michał M