  • 11. Data: 2013-06-30 23:19:09
    Temat: Re: KK z dobrymi przelicznikami na zakupy w USA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:48:07 -0500, A.L. napisał(a):
    > W USA chip do niczego sie nei nada. Wszystkie karty, wszedzie sa "na
    > podpis". Chipa nikt na oczy nie widzial, a lak zobaczy to nei bedzie
    > wiedzial co z nim zrobic.

    I co - nie kradna ?

    J.

  • 12. Data: 2013-06-30 23:19:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    A.L. wrote:

    > Obawiam sie ze karta VISA wystawiona w Polsce nie oznacza
    > automatycznie ze rachunek jest w USD. Citi Handlowy spokojnie ci
    > wystawi karte VISA, ale to bedzie karta polska a nie amerykanska, z
    > polska waluta.

    dawno w polsce nie byles.
    karta bedzie polska ale w usd bez koniecznosci przeliczen z usd na pln.

    > Z przyjemnsocia bym sie dowiedzial jak robic to samo w odwrotna
    > strone: placic w Polsce karta VISA majac konto w banku amerykanskim.

    nie da sie, bo amerykanskim bankom nawet do glowy nie przyjdzie, ze
    karta moze byc w walucie innej niz usd.

    > Niestety, jedyny sposob jaki wiidze to otworzyc konto w banku polskim,
    > dostac polska karte, przywiezc pieniadze w kieszeni, wymienic w
    > kantorze na zlotowki, wplacic do polskiego banku i placic karta
    > polska.

    zal ci te pare dolarow na prowizje? no cos ty?

    xoom.com sprawdzales? nie wiem na ile to sa szarlatani. rozne opinie
    slyszalem.

    jak poczekasz na dobry kurs to paypal tez moze wyjsc nawet na plus,
    szczegolnie jak potem kurs zlotego idzie do gory. z tym, ze musisz to
    odowiednio wczesniej zaplanowac.

    capital one nie bierze oddzielnego % od transakcji zagranicznych.
    czy ma to wliczone w kurs waluty nie wiem. sprawdz.

    > W druga strone sie nei da, bo nikt ci nie owtorzy konta w USA (jako
    > turyscie)

    zawsze moze na jakis prepaid wplacic.
    po za tym to jest dyskusja akademicka.

    jak ktos ma kase i wydaje duze pieniadze, to mu zwisa po ile mu to bank
    przeliczy, jak ktos oglada kazda zlotowke dwa razy to sobie moze gotowke
    w kieszeni przywiezc.

    jak kto sobie robi jednorazowe zakupy za wieksza kwote przy okazji to
    polecam zapomniane czeki podrozne.

  • 13. Data: 2013-06-30 23:25:19
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 30 Jun 2013 15:58:27 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >widziales czytniki w target? to sie przyjrzyj dokladnie.

    Owszem. Bylem dzisiaj. Jedyne co mozna zrobic to "przeciagnac" karte.
    Nie da sie karty nigdzie wsadzic.

    A.L.

    P.S Mam karty z 4 duzych bankow plus AMEX. ZADNA nie ma chipa. Kiedys
    AMEX wypuscil Blue Card ktora miala chip. Ale poniewaz nigdzie sie go
    nei dalo uzyc, gdy karta starcila waznosc, przyslano mi nowa, bez
    chipa. Nie ma tez kart "zblizeniowych" jakby co

  • 14. Data: 2013-07-01 00:08:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:

    > I co - nie kradna ?
    >
    > J.

    dane z paskow?
    a po jaka cholere, skoro tyle baz danych z kartami kredytowymi wala sie
    dookola.

  • 15. Data: 2013-07-01 00:24:45
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-06-30 21:27, A.L. pisze:

    > W druga strone sie nei da, bo nikt ci nie owtorzy konta w USA (jako
    > turyscie)

    Ale można np. w Aliorze otworzyć sobie rachunek w USD i złożyć wniosek
    o kartę do tego rachunku, do wyboru są 3 wersje MasterCarda. Konto
    można zasilić za pośrednictwem kantoru Aliora albo dowolnego innego
    kantoru internetowego z minimalnym spreadem. Taką kartą można potem
    płacić w USA bez opłat za przewalutowanie, jedynym minusem jest to,
    że to karta debetowa, a nie kredytowa i nie we wszystkich miejscach
    jest akceptowana. Można też wypłacać gotówkę z bankomatów za 5 zł
    od transakcji.

    T.

  • 16. Data: 2013-07-01 00:39:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    A.L. wrote:

    > Owszem. Bylem dzisiaj. Jedyne co mozna zrobic to "przeciagnac" karte.

    maja dwa rodzaje czytnikow
    jeden typ wyglada tak jakby skladal sie z dwoch warstw.
    ta gorna warstwa od przodu ma wyciecie w ksztalcie litery U o szerokosci
    karty, a dolna warstwa robi jakby za podstawke. i na niej kladziesz
    plasko karte, ktora wsuwasz w szczeline miedzy warstwami

    > Nie da sie karty nigdzie wsadzic.

    zboczeniec.

> [...]
    > nei dalo uzyc, gdy karta starcila waznosc, przyslano mi nowa, bez
    > chipa. Nie ma tez kart "zblizeniowych" jakby co

    to banki

    target swoje wlasne karty ma wlasnie z chipem.
    walmart podajze tez, ale to by bylo na tyle.

    najbardziej podobaly mi sie "karty" z kohla. kod kreskowy. a pasek na
    nich to chyba tylko do ozdoby

    oczywiscie nigdzie po za ich siecia ich nie wykorzystach, co nie
    oznacza, ze nie sa "na kredyt".

    cos na wzor kart paliwowych u nas.

    a zblizeniowki ma np chase.

  • 17. Data: 2013-07-01 01:52:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 30 Jun 2013 14:27:41 -0500, A.L. napisał(a):
> [...]
    > automatycznie ze rachunek jest w USD. Citi Handlowy spokojnie ci
    > wystawi karte VISA, ale to bedzie karta polska a nie amerykanska, z

    karta bedzie polska, ale to karta swiatowa. Transakcje w USA beda
    rozliczane w $, transakcje w UE w euro, transakcje w Polsce w
    zlotowkach, a transakcje w reszcie swiata znow w $.
    To pierwsze rozlizenie - "karty" z bankiem.
    A bank z toba to juz kwestia umowy - moze pobierac zlotowki, moze
    pobierac dolary z konta walutowego. Tylko jak walute zmienia, to
    prowizje dolicza.

    > Z przyjemnsocia bym sie dowiedzial jak robic to samo w odwrotna
    > strone: placic w Polsce karta VISA majac konto w banku amerykanskim.

    Nie rozumiem ... normalnie, przeciez tysiace Amerykanow do nas
    przyjezdzaja i placa swoimi kartami. I z calego swiata przyjezdzaja i
    placa.

    Tylko problem masz ten sam - gdzies tam trzeba zamienic te 100zl
    wydane na $, i ktos naliczy oplaty dodatkowe.

> [...]
    > dostac polska karte, przywiezc pieniadze w kieszeni, wymienic w
    > kantorze na zlotowki, wplacic do polskiego banku i placic karta

    Nasze kantory dosc tanie, ale z praktyki w druga strone to mi wychodzi
    zerowa oplacalnosc - strata w kantorze bedzie podobna jak w banku.

    > W druga strone sie nie da, bo nikt ci nie owtorzy konta w USA (jako
    > turyscie)

    Na pewno nie ?
    Rozumiem ze karty kredytowej niechetnie, ale konta tez nie ?

    J.

  • 18. Data: 2013-07-01 02:16:14
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 30 Jun 2013 17:39:46 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    >karty, a dolna warstwa robi jakby za podstawke. i na niej kladziesz
    >plasko karte, ktora wsuwasz w szczeline miedzy warstwami

    Dobra, jutro sprawdze

> [...]
    >nich to chyba tylko do ozdoby
    >
    >oczywiscie nigdzie po za ich siecia ich nie wykorzystach, co nie

    Nie wiem, kart sklepowych z definicji nei posiadam

    >a zblizeniowki ma np chase.

    jakos mam dwa rachunki w Chase i nigdy nie slyszalem o zblizeniowkach.
    W szczegolnosci zas nei widzialem aby gdzies mozna bylo placic
    zblizeniowkami jakimis. Jeyna zblizeniowka o ktorej wiem to SpeedPass
    firmy Mobil, ktora zrewszta nawet nei wyglada jak karta. I nadaje sie
    tylko do kupowania benzyny

    Ale szlo o to jaka karte musi miec facio z Polski aby placic w USA.
    Chipem raczej nie zapalci. Zblizeniowka tez

    A.L.

  • 19. Data: 2013-07-01 02:17:34
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 30 Jun 2013 23:19:09 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >I co - nie kradna ?
    >
    >J.

    Co "kradna"?... Jarty? Jak sie pilnuje to nie kradna

    A.L.

  • 20. Data: 2013-07-01 02:28:01
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 30 Jun 2013 16:19:23 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >dawno w polsce nie byles.
    >karta bedzie polska ale w usd bez koniecznosci przeliczen z usd na pln.

    W marcu otworzylem konto w Citi Handlowy. Nic mi takiego nie mowili.
    Byc moze dlatego ze nie pytalem :)

    >zal ci te pare dolarow na prowizje? no cos ty?

    To nie moj problem tylko Oryginalnego Postera

    A.L.