  • 21. Data: 2002-02-14 09:22:47
    Temat: Re: KK - user guide ;)
    Od: "pawgra" <p...@i...pl>

    > profilaktycznie
    >
    > tu bym polemizowal zwlaszcza dla karty Citi :)

    A to dlaczego?

    Prawie zawsze wplacam na dzien wczesniej, a niejednokrotnie
    nawet w dniu splaty, z tym, ze przelew ode mnie z banku wychodzi
    pierwszą sesją Elixiru. NIGDY (a kartę Citi mam od 3 lat) nie
    mialem problemu z tym, ze przelew nie doszedl.

    Zreszta uwazam, ze ich KK to jedyny ich dobry produkt.
    --
    pawgra
    GG: 243944

  • 22. Data: 2002-02-14 09:47:21
    Od: Paweł P. Baran <d...@u...univ.szczecin.pl>

    > profilaktycznie
    >
    > tu bym polemizowal zwlaszcza dla karty Citi :)

    Faktycznie - można chyba nawet po terminie, a i tak jest szansa, że rozliczą
    jakby było o czasie; ja miałem przypadek, że zleciłem spłatę na poniedziałek
    rano (i na pewno wcześniej nie poszło) - w niedzielę wieczorem, a chłopaki
    po paru dniach zaksięgowali to z datą piątkową, wychodząc z jak
    najsłuszniejszego założenia, że skoro przyszło do nich pierwszą
    poniedziałkową sesją eliksiru, to znaczy, że wysłane być musiało w piątek po
    zamknięciu ostatniej sesji w moim banku :-) Jest to tak miłe wspomnienie, że
    dalej tej karty (cholernie drogiej...) używam, choć miałem już zamiar
    zrezygnować :-)

    Paweł

  • 23. Data: 2002-02-14 14:10:55
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Daniel Walczak" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba od całości, szczerze mówiąc nie znalazłem tego w regulaminie.
    > Generalnie napisane jest, że rezygnują z odsetek w przypadku spłaty całości,
    > czyli pewnie do momentu wpłaty te odsetki, ktore naliczyly się od całości, a
    > od spłaty zmniejsza Ci się saldo i odsetki lecą od niższej kwoty (jak przy
    > zwykłym kredycie).
    >
    > Axe

    Zdaje się, że w BZ WBK odsetki będą naliczane od tych transakcji, które nie
    "zmieściły" się w kwocie spłaconego kredytu. Jeśli np. kolenych 10 transakcji opiewa
    na łączną kwotę 900 zł, spłaciłeś 1000, ale pozostaje jeszcze jedna transakcja na 101
    zł, to odsetki będą naliczone od tych 101 zł. _Nie_mam_ewności_, czy tak będzie na
    pewno, ale chyba takie informacje padły kiedyś na grupie (chyba z rok temu).
    A bank z całego interesu ma prowizję za wydanie kart(y) i prowizję od każdej
    operacji. Jeżeli prowizję, płaconą od operacji bezgotówkowej dzielą się trzy
    instytucje (wystawca karty, centrum obsługujące kartę i centrum obsługujące
    przyjmującego płatność, to może się zdarzyć, że cała prowizja pójdzie do BZ WBK.
    Co do prowizji od wypłat z bankomatów: _zawsze_ naliczana jest i prowizja za
    wypłatę, i odsetki od kredytu.
    Nie wiem, jak inne banki (nie pamiętam, czy tu kiedyś ktoś donosił), ale może się
    okazać, że tylko w BZ WBK niespłacenie całego kredytu w ciągu 21 dni po wydruku
    zestawienia, a jedynie kwoty minimalnej, a całej reszty dopiero _przed_
    wygenerowaniem kolejnego zestawienia transakcji, nie spowoduje naliczenia odsetek od
    wykorzystanego kredytu (oczywiscie nadal z zastrzeżeniem, że dotyczy to transakcji
    bezgotówkowych). Dyskusja na ten temat odbywała się też około roku temu. Polecam
    www.polnews.pl (i www.faq4pbb.prv.pl :-) ).

    --
    Jarosław Lech
    j...@a...net.pl

  • 24. Data: 2002-02-14 14:11:43
    Od: Roman Sąsiada <k...@p...onet.pl>

    "Jakub Jewuła" wrote:
    > Po prostu jaja :)
    >
    > Co z tego ma Bank??????

    Jeszcze dodam do wypowiedzi Romana Kubika
    - bank ma też 1% - 2 % (pi razy oko) proizji z każdej transakcji
    bezgotówkowej którą dokonałeś kartą
    --
    Roman Sasiada
    k...@p...onet.pl k...@k...net.pl

  • 25. Data: 2002-02-14 14:14:54
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Feb 14, 2002 at 03:10:55PM +0100, Jarosław Lech wrote:

> [...]
    przyjmującego płatność, to może się zdarzyć, że cała prowizja pójdzie do BZ WBK.

    Zapomniales nakarmic taka organizacje jak VISA czy inny EP ;-)

    A oni z tego zestawu gardziolek do wykarmienia to biora najwiecej.

    > Co do prowizji od wypłat z bankomatów: _zawsze_ naliczana jest i prowizja za
    wypłatę, i odsetki od kredytu.

    Po prostu w przypadku sklepu placi sklep, w przypadku wyplaty gotowki
    placi klient. + do tego oprocentowanie kredytu.

    --

    --w

  • 26. Data: 2002-02-14 14:26:21
    Od: jelen <j...@s...org>

    > Z opinii a tej grupie wynika jedozacznie, ze kk CITI to jedna z lepszych
    > ofert tego typu w Polsce. Poza tym mam ta karte od chyba 3-4 lat i ani
    > razu nie zdarzyla sie "zadna" obsuwa. Troche obiektywizmu.

    obiektywnie to bylo tak, ze przy fuzji banku z dwoma innymi np wyplacales
    50 zl, a obciazali cie 100, albo wogole nic nie dostawales, a i tak cie
    obcizali. Pozniej reklamacje, ktore przyjmowano bez odzewu... i takie tam

    nie mam niczego z Citi to tylko z opinii innych luserow ;-)

    pozdrawiam,
    jelen

  • 27. Data: 2002-02-14 14:39:03
    Od: "pawgra" <p...@i...pl>

    Użytkownik "jelen" <j...@s...org> napisał w wiadomości

> [...]
    > obcizali. Pozniej reklamacje, ktore przyjmowano bez odzewu... i takie tam
    >
    > nie mam niczego z Citi to tylko z opinii innych luserow ;-)

    Mylisz dwa pojecia - rachunek biezacy i KK w Citi.

    Z tym pierwszym faktycznie byl cyrk ... Natomiast
    KK ZTCP dzialala normalnie.
    --
    pawgra
    GG: 243944

  • 28. Data: 2002-02-14 14:39:05
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Feb 14, 2002 at 03:26:21PM +0100, jelen wrote:

> [...]
    > 50 zl, a obciazali cie 100, albo wogole nic nie dostawales, a i tak cie
    > obcizali. Pozniej reklamacje, ktore przyjmowano bez odzewu... i takie tam

    Karta sprawia wrazenie jakby byla produktem zupelnie innego
    banku. Chociaz jak juz popatrzysz na prowizje to sie budzisz.

    > nie mam niczego z Citi to tylko z opinii innych luserow ;-)

    No, tylko bez luserstwa mi tutaj ;-)

    --

    --w

  • 29. Data: 2002-02-14 14:46:44
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > no to powodzenia! ;-)

    Dziekuje.

    Jestem leniem wiec nie tuptalem tylko wypelnilem
    rubryczki na www :)

    Ciekawostka: pozycja "numer i seria d.o." drze jape,
    ze mam nieprawidlowy numer dowodu :)
    Czyzby podroba? ;)

    Z kwitami na poczte poslalem dziewczyne :)

    Bede meldowal jak rozwija sie sytuacja.

    --
    studio QbA Jakub Jewuła
    skanowanie filmów do 6x9cm - http://www.skanowanie.com.pl

  • 30. Data: 2002-02-14 18:53:46
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Tu nie ma co czytac archiwum. Wszyskie pomyje citi dostaje za konta
    osobiste
    > karty kredytowe wprowadzili jako jedni z pierwszych na dobrych warunkach
    (o
    > ile sie nie zadluzasz).
    > I co jak co tutaj nie jest tak zle choc inne banki ich przegonily.

    No to dlatego, że drogie- to w ostatnim czasie przewazyło za tym, żebym
    jednak zwiększył limit na Lukasie niż wystapił o nową kartę Citi.
    Grzegorz
    PS
    Dla mnie Citi to jeden wielki szajs i do tego działający w zakładach pracy
    jak amway :-)