  • 11. Data: 2019-11-15 17:15:29
    Temat: Re: Jeśli nie mBank to co?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 15 listopada 2019 16:51:19 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:
> [...]
    bankomaty - w sumie nie wiem, bo debetówki nie mam.

    > Czy Santi nadal ma tak wk... ST jak BZ WBK? Bo akurat w BZ-cie
    > zlikwidowałem rachunek sto lat temu, gdy zaczął mi działać na nerwy ich
    > system transakcyjny. Musiałem ganiać do oddziału, by odblokowali dostęp,
    > mimo że na 1000% podawałem prawidłowe hasło przy logowaniu. Jeśli w
    > pogrobowcu BZ WBK są takie same atrakcje to podziękuję.

    ST ten sam od 2017 (od wtedy mam), wtedy był to jeszcze BZ WBK.
    Systematycznie jakieś tam zmiany wprowadzają.
    Problemów z logowaniem nie miałem nigdy.
    A nawet jakby co, jest jeszcze apka - więc jakby były problemy, to, jak pisałem,
    sprawy wymagające do tej pory wycieczki do oddziału można załatwić w rozmowie video z
    konsultantem (pokazujesz dowód do kamerki w telefonie/tablecie).
    I naprawdę mi to zadziałało - nawet mimo buga, który mają - jak tylko gadasz, to apka
    w tle się wylogowywuje - i śmieszne jest to, że gadać nadal możesz, ale jak tylko
    dotkniesz ekranu, to rozmowa się kończy i przechodzisz do ekranu startowego.
    Nie testowałem, czy temu wylogowaniu można zapobiec głaszcząc ekran telefonu (i przy
    okazji panią - nawet ładne mi się trafiły - po buźce ;).
    Ale nawet jak zerwie, to następny konsultant albo przełączy Cię do poprzedniego (mają
    dostęp do logu z kim rozmawiałeś) albo sam zakończy sprawę.

    > To akurat mam, Kantor Alior. Sporadycznie używam. Ale tu do płatności
    > elektronicznych pozostaje jedynie karta? Nie ma takiej bramki jak
    > mTransfer mBanku?

    A po co ci coś takiego jak mTransfer? Przecież to nic nie daje, jedynie napycha kabzę
    mBąkowi.
    W necie płaci się kartą, ew. google pay, visa checkout albo masterpass.
    Daje to ochronę chargeback.
    Przy mTransferze - nawet z konta karty kredytowej - chargebacku nie ma.

    Teraz praktycznie każdy bank ma odpowiednik mTransferu - i to nawet lepszy, bo
    mTransfer działa tylko wtedy, gdy sprzedawca ma konto w mBąku, a inne systemy nie
    mają takich ograniczeń - choć tu akurat racja, że kantor aliora tego nie ma ;>

    Ale ma kartę, którą można bez problemu płacić w PLN (do niedawna nie miał) oraz
    (korzystnie) we wszystkich innych walutach świata (tylko najpierw trzeba kupić tą
    walutę albo euro).

    > A nie zrobiła się z tego kosiarka do koszenia klientów pod skrzydłami
    > państwowego banku ze skarbonką? Gdy pojawił się mBank i Inteligo to po
    > założeniu konta w mB nie chciało mi się już zakładać w Inteligo. A
    > później pojawiły się opłaty i trzeba było się zdecydować na ileśtam
    > rachunków, by ponosić jak najmniej opłat za to, czy za tamto...

    Nie wiem jak kiedyś, obecnie (od kilku lat) bez debetówki całkowicie darmowe - a z
    bankomatów można korzystać blikiem, maszynki pko oraz santandera darmowe.
    ST szybki i sprawny, fajna apka.

    PKO traktuje inteligo chyba sentymentalnie - obsługa w oddziałach bardzo okrojona -
    ale z jakiegoś powodu go nie likwidują, choć sam się temu dziwię.

  • 12. Data: 2019-11-15 17:50:10
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2019-11-15 17:15, Dawid Rutkowski pisze:

    bankomaty - w sumie nie wiem, bo debetówki nie mam.

    > ST ten sam od 2017 (od wtedy mam), wtedy był to jeszcze BZ WBK.
    > Systematycznie jakieś tam zmiany wprowadzają.
    > Problemów z logowaniem nie miałem nigdy.

    A ja miałem kilka razy. O parę razy za dużo. Moze w Santanderze już
    poprawili.

> [...]
    tylko dotkniesz ekranu, to rozmowa się kończy i przechodzisz do ekranu startowego.

    Aplikacji żadnego banku nie używam. Nie mam takiej potrzeby. Co innego
    karta płatnicza, gdy np. trzeba zapłacić za bilet kupiony online. W
    przypadku kart wydanych przez polskie banki trzeba mieć telefon w
    pogotowiu przy takiej operacji, bo SMS z 3-D Secure wymagany do
    autoryzacji płatności.

> [...]
    > Ale nawet jak zerwie, to następny konsultant albo przełączy Cię do poprzedniego
    (mają dostęp do logu z kim rozmawiałeś) albo sam zakończy sprawę.

    Nic dziwnego, że ładne buzie muszą zatrudniać - wszak to wideorozmowa.
    Chociaż często kompetencje nie idą w parze z ładną buzią.

> [...]
    mają takich ograniczeń - choć tu akurat racja, że kantor aliora tego nie ma ;>

    Jak to mówi Podsiadło w reklamie "Krokodyla": No w sumie... W morelach
    często płacę kartą, bo za płatności przez bramki banków za pośrednictwem
    operatora płatności kasują dodatkową prowizję.

> [...]
    ale z jakiegoś powodu go nie likwidują, choć sam się temu dziwię.

    Aż zerknę co tam teraz dają. Amra by się przydał, by rozjaśnić w głowie ;)

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 13. Data: 2020-01-26 18:25:24
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    Miałem do tej pory konto w NBanku.
    Dziś długa przerwa techniczna z powodu której teraz mam problemy a
    ratami PayU Allegro.
    A po przerwie - bardzo popsuli stronę, nic się nie da robić.
    Co zamiast MBanku?
    Powinna być możliwość bezpłatnych lub tanich przelewów błyskawicznych,
    być obsługiwany przez PayU oraz, co bardzo ważne, autentykacja jak w
    MBanku czyli kod dostępu, a nie jak w Alior TMObile czy NEst Bank, seria
    podchwytliwych pytań:
    - jaki telefon (mam kilka, któ(C)y akurat do banku?)
    - jakie konto e-mail (mam kilka)
    - czy mam kredyt w tym i w tym, czy mam kartę aktywną debetową,
    kredytową itp

  • 14. Data: 2020-01-26 18:37:12
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 1/26/20 6:25 PM, Borneq wrote:
    > - jaki telefon (mam kilka, któ(C)y akurat do banku?)
    > - jakie konto e-mail (mam kilka)
    > - czy mam kredyt w tym i w tym, czy mam kartę aktywną debetową,
    > kredytową itp

    Millenium? Santander? Ing?

  • 15. Data: 2020-01-27 09:40:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Bezpłatne express elixir i blue cash bez ograniczeń na koncie bezpłatnym bez warunków
    tylko w santander.
    Do tego możesz dostać 300zł.
    Możesz założyć z mojego polecenia, kod 1013777859
    Tylko zamów bez debetówki - do bezpłatności wymaga 5 pyk/mc.

    Ostatnio zmienili autoryzację telefoniczną z hasła na kod - a tak często dzwonisz, że
    jest to ważne?

  • 16. Data: 2020-01-27 13:18:54
    Od: Borneq <b...@a...hidden.pl>

    On 1/27/20 9:40 AM, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    > Tylko zamów bez debetówki - do bezpłatności wymaga 5 pyk/mc.
    >
    > Ostatnio zmienili autoryzację telefoniczną z hasła na kod - a tak często dzwonisz,

    Chodzi o autoryzację w rozmowie z konsultantem, wyputyuje się o mail,
    telefon, produkty, potem okazuje się ze był jeden błąd w odpowiedzi i
    koniec.

  • 17. Data: 2020-01-27 13:29:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 27 stycznia 2020 13:18:56 UTC+1 użytkownik Borneq napisał:

    > Chodzi o autoryzację w rozmowie z konsultantem, wyputyuje się o mail,
    > telefon, produkty, potem okazuje się ze był jeden błąd w odpowiedzi i
    > koniec.

    Wiem, dlatego pytam, czy tak często dzwonisz do banku, że ma to kluczowe znaczenie?
    I powtarzam - w santander jest OK, do niedawna było hasło, które trzeba było
    powiedzieć "konsultantowi" "paszczowo" - a od niedawna wprowadzili kod, który się
    podaje automatowi przez klawiaturę telefonu.