  • 51. Data: 2007-12-02 20:33:51
    Temat: Re: Jaki bank z powiadomieniami i nie tylko?
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Niestety nie - a jest to jedyne 100% zabezpieczenie. Bliskie ideałowi byłyby
    > kody przesyłane SMSem, tylko mają one jeden wielki problem - w chwili gdy
    > złodziej ukradnie Ci telefon, może zrobić wszystko :(

    wydaje mi sie ze prosciej juz uzyc klucza prywatnego zapisanego
    na karcie inteligentnej do podpisania wysylanego zlecenia,
    bph udostepnia cos takiego przy sezamie ale tylko dla firm

  • 52. Data: 2007-12-02 21:24:50
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 02 Dec 2007 21:33:51 +0100, MarcinF napisał(a):
    > wydaje mi sie ze prosciej juz uzyc klucza prywatnego zapisanego
    > na karcie inteligentnej do podpisania wysylanego zlecenia,
    > bph udostepnia cos takiego przy sezamie ale tylko dla firm

    ... a pin do tej karty wprowadzasz na klawiaturze komputera.
    Czyli można go spokojnie podsłuchać, a potem zwinąć Tobie tę wspaniałą kartę
    inteligentną i wyczyścić konto. Jedynym zabezpieczeniem pozostaje token
    który uruchamiasz PINem na wbudowanej klawiaturze.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 53. Data: 2007-12-03 15:18:47
    Temat: Re: Jaki bank z powiadomieniami i nie tylko? TOKEN-y
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 3 Dec 2007 00:49:28 +0000 (UTC), Cezary H napisał(a):
    > Zająłem się token-ami, ale ciekawym zabezpieczeniem jest hasło maskowane, o
    > którym mówił założyciel watku Jacek O.. Hasło maskowane
    > (http://kontakt.bzwbk.pl/12445#2a) to też ciekawa rzecz, zawsze dodatkowe
    > zabezpieczenie, ale widze jeden minus:

    > - komfort użytkowania
    >
    > Jak przypomnieć sobie 4, 9, 16, 23 i 27-my znak hasła w pamięci ? Trochę
    > trudne. Można hasło spisać na kartkę i później ją spalić, połknąc, itp. ale to

    Dlatego należy dobrać taką długość hasła, żeby nie było takich problemów.
    Jak wymyślisz sobie hasło np. SzlaDzieweczka1234 to będziesz miał najwyżej
    18tą literę hasła - i możesz sobie je pod nosem literować :)

    Jak ktoś sobie zrobi 50-znakowe hasło to jest ono MNIEJ bezpieczne od
    dobrego 10-znakowego, bo to 50-znakowe użytkownik będzie musiał sobie gdzieś
    zapisać :)

    Pozdrawiam,

  • 54. Data: 2007-12-04 23:16:23
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > inteligentną i wyczyścić konto. Jedynym zabezpieczeniem pozostaje token
    > który uruchamiasz PINem na wbudowanej klawiaturze.

    w tym przykladzie ktory przytoczylem chyba faktycznie pin wprowadza
    sie przez klawiature komputera, ale przeciez sa bezpieczne czytniki
    z wlasna klawiatura

  • 55. Data: 2007-12-05 08:48:43
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 05 Dec 2007 00:16:23 +0100, MarcinF napisał(a):
    > w tym przykladzie ktory przytoczylem chyba faktycznie pin wprowadza
    > sie przez klawiature komputera, ale przeciez sa bezpieczne czytniki
    > z wlasna klawiatura

    No to chyba wygodniej nosić przy sobie token niż kartę+czytnik :)

    Pozdrawiam,

  • 56. Data: 2007-12-08 21:04:55
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Jak ktoś sobie zrobi 50-znakowe hasło to jest ono MNIEJ bezpieczne od
    > dobrego 10-znakowego, bo to 50-znakowe użytkownik będzie musiał sobie gdzieś
    > zapisać :)

    Bajki, bajki... Nigdzie nie zapisałem, używam i jest OK.

    PS Wracaj do BPH - nic lepszego nie znajdziesz. Załóż sobie
    MAXa (jesli masz >1000/miesiąc) i używaj do woli. :)