  • 41. Data: 2007-12-02 09:40:08
    Temat: Re: Jaki bank z powiadomieniami i nie tylko?
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Bo bez pinu go nie uruchomisz. Dzięki temu nawet jak ktoś ukradnie token to
    > nic nie zdziała...

    przeciez w "lukasowych" tez jest haslo/pin ktore trzeba wprowadzic razem
    z kodem z tokena zeby uzyskac dostep, jesli ktos ukradnie token
    i zacznie probowac wprowadzac kody bez albo ze zlym pinem to dostep
    zostanie zablokowany

    > Ale przy odpowiednim systemie może też służyć do np. podawania końcówki
    > numeru konta, co zabezpiecza przed bardziej wymyślnymi próbami oszustwa.

    mozesz cos wiecej napisac, jak to mialoby dzialac i co zyskujemy
    w bezpieczenstwie ?

  • 42. Data: 2007-12-02 09:52:55
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Chyba jasno napisałem: chodzi o powiadomienie mailowe NATYCHMIAST po
    > operacji. Miesięczne czy choćby codzienne "wyciągi" emailowe niewiele mi
    > dadzą, jeśli ktoś np. zacznie korzystać z mojej karty.

    to ma sens tylko gdy system pocztowy klienta obsluguje push email,
    a chyba stosunkowo niewielka liczba klientow bankow korzysta
    z takich systemow, za to sms obsluguje kazdy telefon gsm, pewnie
    dlatego latwiej znalezc w ofercie bankow takie powiadomienia

  • 43. Data: 2007-12-02 10:24:51
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 02 Dec 2007 08:43:58 +0100, Marcin Nowakowski napisał(a):
    > Dnia 2007-12-02 02:30, Jacek Osiecki stwierdził, że:
    > Nie pamiętam, czy od 8 do 20, ale faktycznie od poniedziałku do piątku.
    > Jednakże Twoje zdanie dotyczące tego, że saldo jest aktualizowane na
    > następny dzień ROBOCZY nie jest prawdziwe :-)

    OK, ale nie zmienia to znacząco absurdalności tego działania ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 44. Data: 2007-12-02 10:24:51
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 02 Dec 2007 10:40:08 +0100, MarcinF napisał(a):
> [...]
    > z kodem z tokena zeby uzyskac dostep, jesli ktos ukradnie token
    > i zacznie probowac wprowadzac kody bez albo ze zlym pinem to dostep

    Hasło i nazwę użytkownika można podsłuchać. Token można ukraść. W takiej
    sytuacji PIN do tokena jest na wagę złota, bo nie można go w żaden sposób
    podsłuchać jeśli tylko właściciel tokena używa go z głową.
    Taki sam problem jest przy hasłach SMSowych mbanku - jak ktoś podsłucha
    Twoje hasło i ukradnie komórkę, to jesteś ugotowany.

    > mozesz cos wiecej napisac, jak to mialoby dzialac i co zyskujemy
    > w bezpieczenstwie ?

    To, że nawet siadając przy specjalnie przygotowanym komputerze z odpowiednio
    spreparowaną przeglądarką i zastępem crackerów między Tobą a bankiem,
    będziesz wiedział że przelewasz na takie konto na jakie chciałeś przelać.

    Pozdrawiam,

  • 45. Data: 2007-12-02 11:42:37
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > Taki sam problem jest przy hasłach SMSowych mbanku - jak ktoś podsłucha
    > Twoje hasło i ukradnie komórkę, to jesteś ugotowany.

    ok, zgadzam sie

> [...]
    > spreparowaną przeglądarką i zastępem crackerów między Tobą a bankiem,
    > będziesz wiedział że przelewasz na takie konto na jakie chciałeś przelać.

    nie bardzo sie orientuje w mechanizmie generowana zapytan do tokenow
    dzialajacych w trybie challenge/response, ktorys producent umozliwia
    w swoim systemie uzywanie zapytan dostarczanych z zewnatrz ?

  • 46. Data: 2007-12-02 12:47:18
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 02 Dec 2007 12:42:37 +0100, MarcinF napisał(a):

    > nie bardzo sie orientuje w mechanizmie generowana zapytan do tokenow
    > dzialajacych w trybie challenge/response, ktorys producent umozliwia
    > w swoim systemie uzywanie zapytan dostarczanych z zewnatrz ?

    Wystarczy że zamiast podawać tokenowi losowe cyfry, poda się np. 8 ostatnich
    cyfr konta na które ma być dokonany przelew.

    Pozdrawiam,

  • 47. Data: 2007-12-02 13:40:19
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Wystarczy że zamiast podawać tokenowi losowe cyfry, poda się np. 8 ostatnich
    > cyfr konta na które ma być dokonany przelew.

    no tak, ale czy ktos taka funkcjonanosc udostepnia ?

  • 48. Data: 2007-12-02 19:59:14
    Od: " Cezary H" <j...@N...gazeta.pl>

    > Chyba jasno napisałem: chodzi o powiadomienie mailowe NATYCHMIAST po
    > operacji. Miesięczne czy choćby codzienne "wyciągi" emailowe niewiele mi
    > dadzą, jeśli ktoś np. zacznie korzystać z mojej karty.

    Rozumiem, że to się komuś przydaje w niektórych biznesach (aukcje czy sklepy
    internetowe) oraz do kontroli wydatków kartą. Mnie to nie jest potrzebne, ale
    potrafie zrozumieć czyjeś potrzeby...

    > To czy jest drogie zależy od tego jak się używa konta :>

    I od tego ile ma się na koncie :)

    > zne
    >
    > Nie wystarczy.

    Dlaczego nie wystarczy ? SSL jest trudny do roszyfrowania. Dobrym
    zabezpieczeniem wydają mi się hasła jednorazowe.

    Korzystając z dobrze zabezpieczonego własnego komputera w domu czy poza domem
    (laptop) unikamy "spreparowanej przeglądarki" czy keyloggerów.

    Czy to nie wystarczy ?

    > Nie zrozumiałeś :) "Kalkulator" ma zaszyty klucz i dokładny zegar - na
    > podstawie tych danych i podanej wartości generuje odpowiedź, a bank wylicza
    > to po swojej stronie.
    > A zablokowanie konta i tak można zafundować każdemu przy dowolnym systemie
    > bankowości internetowej.

    Kto oferuje takie rozwiązania ? Chciałbym to zobaczyć, bo szczerze nigdy ich
    nie widziałem.

    Pozdr.
    C.H.

  • 50. Data: 2007-12-02 20:09:50
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 02 Dec 2007 14:40:19 +0100, MarcinF napisał(a):
    > no tak, ale czy ktos taka funkcjonanosc udostepnia ?

    Niestety nie - a jest to jedyne 100% zabezpieczenie. Bliskie ideałowi byłyby
    kody przesyłane SMSem, tylko mają one jeden wielki problem - w chwili gdy
    złodziej ukradnie Ci telefon, może zrobić wszystko :(

    Pozdrawiam,

  • 49. Data: 2007-12-02 20:09:50
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 2 Dec 2007 19:59:14 +0000 (UTC), Cezary H napisał(a):

    > Rozumiem, że to się komuś przydaje w niektórych biznesach (aukcje czy sklepy
    > internetowe) oraz do kontroli wydatków kartą. Mnie to nie jest potrzebne, ale
    > potrafie zrozumieć czyjeś potrzeby...

    Przy operacjach karcianych powiadomienie inne niż natychmiastowe w zasadzie
    nie ma sensu...

    > Dlaczego nie wystarczy ? SSL jest trudny do roszyfrowania. Dobrym
    > zabezpieczeniem wydają mi się hasła jednorazowe.

    Owszem, dobrym - ale np. w wykonaniu mBankowym nie do końca.

    > Korzystając z dobrze zabezpieczonego własnego komputera w domu czy poza domem
    > (laptop) unikamy "spreparowanej przeglądarki" czy keyloggerów.
    >
    > Czy to nie wystarczy ?

    Nie wystarczy, bo np. jadąc na urlop bez laptopa mogę zechcieć (albo po
    prostu mieć taką pilną potrzebę) przerzucić jakieś kwoty między kontami albo
    zasilić kartę. I gdy dysponuję z tokenem działającym na zasadzie
    pytanie-odpowiedź (plus uzależnienie "pytania" od numeru konta na które
    przelewana jest kwota) mogę spokojnie robić przelewy nawet siedząc
    w centrali NSA ;)

    > Kto oferuje takie rozwiązania ? Chciałbym to zobaczyć, bo szczerze nigdy ich
    > nie widziałem.

    Swego czasu taki token oferowało Pekao S.A., teraz chyba jeszcze BGŻ - i nie
    wiem kto jeszcze.

    Pozdrawiam,