  • 1. Data: 2005-04-22 19:39:49
    Temat: Jaką mam wybrać kartę kredytową
    Od: "Michał" <i...@p...onet.pl>

    Witam
    Proszę o pomoc w wyborze karty kredytowej (wypukłej) Visa Classic, nie wiem z
    którego banku jest najlepsza oferta, interesują mnie tanie koszty utrzymania
    przez 1 rok, bezpłatne transakcje bezgotówkowe w walutach obcych, ewentualnie
    jakieś zdalne kanały samoobsługowe karty.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2005-04-22 19:44:19
    Temat: Re: Jaką mam wybrać kartę kredytową
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > przez 1 rok, bezpłatne transakcje bezgotówkowe w walutach obcych, ewentualnie

    W walutach obcych transakcje są oczywiscie bezplatne .. Tylko trzeba
    znac roznice miedzy kursem banku i kursem NBP ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-04-22 20:15:01
    Od: "darek" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" napisał w wiadomości
    > Proszę o pomoc w wyborze karty kredytowej (wypukłej) Visa Classic, ...

    Przede wszystkim ze wzgledu na niskie koszty przewalutowan i dobre kursy
    walut oraz aktualna promocje:
    http://www.millenet.pl/karty_kredytowe/karty_millenn
    ium/visa_economic/chce_miec/

    podglad nia net rowniez jest,

    pozdrawiam,
    darek

  • 4. Data: 2005-04-22 20:46:45
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Przede wszystkim ze wzgledu na niskie koszty przewalutowan i dobre kursy
    >walut oraz aktualna promocje:

    To sa dobre kursy?
    (skup - sprzedaz / dewizy - pieniadze)
    1 DOLAR 3.1442 3.2498 3.1011 3.2929
    1 EURO 4.1102 4.2481 4.0537 4.3045

    Dla porownania multibank:
    1 USD 3,2346 3,1578
    1 EUR 4,2302 4,1298

    I nordea:
    EUR 4,23650 4,09490
    USD 3,23900 3,13080

    Dobrze by bylo wiedziec w jakiej walucie by mialy byc robione
    transakcje (euro/usd), zeby mozna bylo wybrac karte rozliczana w
    takiej...

    Pzdr.
    Lack

  • 5. Data: 2005-04-22 21:21:43
    Od: "darek" <d...@o...pl>

    Uzytkownik "K.N." <l...@o...pl> napisal

    > To sa dobre kursy?
    > Pzdr.
    > Lack

    Cytowanie publikownych na www kursow walut ma sie nijak do rzeczywistego
    rozliczenia transakcji.
    Po drugie, jesli juz je porownujemy - nie ma znaczacej roznicy w podanych
    przez Ciebie kursach ( a patrzec powinnismy w przypadku Millennium na
    dewizy).
    Nie mam KK Multibanku ani Nordei, porwnuje natomiast z KK Raiffeisen oraz
    Lukasa ( a tu BZWBK rozlicza), ktore posiadam - koncowe rozliczenie
    platnosci walutowych zawsze jest bardziej korzystne w przypadku karty
    Millennium. I nie zaleznie czy platnosci sa dokonywane w USD czy euro ale o
    tym bylo juz na grupie ( tzw. dualnosc przeliczania tejze karty).
    Pozdrawiam,
    darek

  • 6. Data: 2005-04-23 12:44:51
    Od: K.N. <l...@o...pl>

    >Cytowanie publikownych na www kursow walut ma sie nijak do rzeczywistego
    >rozliczenia transakcji.

    Owszem ma, tak samo jako ewentualne prowizje i waluty rozliczen.

    >Po drugie, jesli juz je porownujemy - nie ma znaczacej roznicy w podanych
    >przez Ciebie kursach ( a patrzec powinnismy w przypadku Millennium na
    >dewizy).

    A jaka to znaczaca roznica? 10%? Dla mnie ~0,5% to znaczaca roznica. W
    wartosciach bezwzglednych - jesli miesiecznie kupujesz za 1000 zl, to
    rocznie wychodzi 60 zl, tyle co zwyczajowe wydanie karty
    (niepromocyjne).

> [...]
    >Millennium. I nie zaleznie czy platnosci sa dokonywane w USD czy euro ale o
    >tym bylo juz na grupie ( tzw. dualnosc przeliczania tejze karty).

    O tym nie pisales wczesniej, tylko o dobrych kursach i niskich
    kosztach przewalutowan (w multibanku nie ma takich na przyklad - dla
    platnosci w walucie rozliczeniowej)...

    Pzdr.
    Lack

  • 7. Data: 2005-04-23 18:14:05
    Od: janusz <b...@n...pl>

    Użytkownik K.N. napisał:

    > O tym nie pisales wczesniej, tylko o dobrych kursach i niskich
    > kosztach przewalutowan (w multibanku nie ma takich na przyklad - dla
> [...]

    Tak sobie tylko czytam Wasza wymiane mysli...
    Ja akurat jestem uzytkownikiem obydwu kart, tj KK Multibanku i
    Millennium. Bardziej uniwersalna przy platnosciach w obcych walutach
    jest karta Millennium ( rozliczenia w euro na poziomie bardzo zblizonym
    do Multibanku, w strefie $ - zdecydowanie korzystniej).
    Aktualna oferta KK Economic z Millennium i faktycznie niskie koszty
    dodatkowe ( np. promocyjne oprocentowanie czy sposob naliczania odsetek
    dla niesplacajacych zadluzenia w calosci) jest bardziej korzystny dla
    "inicjatora" watku. Roczna oplata za uzytkowanie karty rowniez nizsza.
    Ale ... co kto lubi...
    Janek

  • 8. Data: 2005-04-23 19:33:23
    Od: K.N. <l...@o...pl>

> [...]
    >dla niesplacajacych zadluzenia w calosci) jest bardziej korzystny dla
    >"inicjatora" watku. Roczna oplata za uzytkowanie karty rowniez nizsza.

    Calkiem mozliwe, ja tylko mowie, ze kursy walutowe nie sa az takie
    znowu "najlepsze".

    Pzdr.
    Lack

  • 9. Data: 2005-04-24 18:16:53
    Od: "Michał" <i...@p...onet.pl>

    pośpieszyłem się i przed przeczytaniem tego zamówiłem karte w ING Banku
    Śląskim wydawała mi się najlepsza, jest darmowa, system internetowy i
    telefoniczny można założyć. Nie wiem czy dobrze zrobiłem ? proszę o komentarze
    na ten temat, najczęściej bede robił transakcje w Wielkiej Brytanii czyli w
    walucie GBP (funt brytyjski).

    Pozdrawiam
    Michał