  • 1. Data: 2006-03-22 09:28:16
    Temat: Jaka KK?
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Obecnie mam KK mbanku Visa Classic (limit 3K PLN), ale kończy mi się termin
    ważności i nie mam zamiaru im płacić za przedłużanie (obrót miesięczny
    ~1000 zł, więc nie umorzą opłaty). Gdzie mógłbym dostać kartę o poniższych
    właściowościach (najlepiej przez przeniesienenie z mBanku, ale
    niekoniecznie):
    - wypukła
    - opłata za wydanie i użytkowanie w 1. roku 0 zł
    - koszt ubezpiecznia od kradzieży 0 zł
    - miesięczny / roczny koszt użytkowania karty 0 zł
    - możliwość zrezygnowania z jakichkolwiek płatnych ubezpieczeń
    - podgląd przez Net (jeśli wymaga założenia konta, to musi być ono darmowe)
    - oprocentowanie nieistotne
    - opcjonalnie możliwość umieszczenia zdjęcia
    - preferowanana weryfikacja podpisem

    Dla sceptycznych dodam, że karta mbanku w pierwszym roku spełniała
    wszystkie powyższe założenia (w promocji z darmowym wydaniem), więc
    wymagania nie są nierealne.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 2. Data: 2006-03-22 10:05:41
    Temat: Re: Jaka KK?
    Od: "cienislaw" <c...@c...pvravfynj>

    W artykule news:140imkhc5fvvi$.dlg@damga.net,
    niejaki(a): Michał Dąbrowski napisał(a):

    > Dla sceptycznych dodam, że karta mbanku w pierwszym roku spełniała
    > wszystkie powyższe założenia (w promocji z darmowym wydaniem), więc
    > wymagania nie są nierealne.

    zastanawia mnie jedno - ze tez ludziom sie chce dla oszczednosci 38zl (bo
    tyle bedzie Cie teraz kosztowalo wznowienie kk w mBanku), cudowac ze zmiana
    kk... moze leniwy jestem czy co, albo poprostu rozrzutny, ale w grudniu nie
    mam zamiaru tracic czasu na szukanie innej kk - poprostu zaplace bankowi te
    38zl i bede mial swiety spokoj.

    --
    cienislaw

  • 3. Data: 2006-03-22 10:25:47
    Od: Marcin Marski <m...@o...pl_BEZTEGO>

    cienislaw napisał(a):

    > zastanawia mnie jedno - ze tez ludziom sie chce dla oszczednosci 38zl (bo
    > tyle bedzie Cie teraz kosztowalo wznowienie kk w mBanku), cudowac ze zmiana
    > kk...

    Wlasnie - ale z kolei znam typy zmieniajace tel kom co 3 m-ce bo jest
    gdzie lepsza oferta na karte...
    Z drugiej strony - multibank kasuje 70pln za odnowienie, ale jak pomysle
    o ilosci palowania sie ze zmiana to mi sie odechciewa. A tak to
    przynajmniej jako staly klient mam czasem mozliwosc poproszenia o cos.
    Ostatnio musialem wyplacic gotowke z karty debetowej powyzej limitu,
    zadzwonilem i jednorazowo pani mi podniosla limit.
    To mi sie podoba i dlatego w ramach lojalnosci zaplace im te 70pln jak
    co roku.

    Marcin Marski

  • 4. Data: 2006-03-22 10:48:22
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 22 Mar 2006 11:05:41 +0100, cienislaw napisał(a):

> [...]
    > mam zamiaru tracic czasu na szukanie innej kk - poprostu zaplace bankowi te

    Jeszcze niedawno kwota ta nie wynosiła 38 zł, tylko więcej. Jakiś czas temu
    było jeszcze dorżej (wogóle na tynku, nie tylko w mBanku). Dlaczego? Bo sa
    tacy, którzy szukają tańszych ofert. Jeśli każdy by płacił bankom tyle, ile
    one chcą, to po co banki miałyby obniżać ceny? A na karcie kredytowej bank
    i tak sporo zarobi nawet jeśli mi za darmo ją by wznowili.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 5. Data: 2006-03-22 11:30:37
    Od: "cienislaw" <c...@c...pvravfynj>

    W artykule news:3zv00af660p2.dlg@damga.net,
    niejaki(a): Michał Dąbrowski napisał(a):

    > Jeszcze niedawno kwota ta nie wynosiła 38 zł, tylko więcej. Jakiś czas

    bylo, ale teraz jest taniej.

    > temu było jeszcze dorżej (wogóle na tynku, nie tylko w mBanku). Dlaczego?

    coz, konkurencja rosnie, supermarkety wydaja swoje 'kk', ludzie staja sie
    wybredni, trzeba wiec do nich dotrzec, a jak widac jedna z najwazniejszych
    rzeczy jest cena uslugi, wiec ja obnizaja.

    > Bo sa tacy, którzy szukają tańszych ofert. Jeśli każdy by płacił bankom
    > tyle, ile one chcą, to po co banki miałyby obniżać ceny? A na karcie
    > kredytowej bank i tak sporo zarobi nawet jeśli mi za darmo ją by wznowili.

    wlasnie po to, zeby klient od nich nie odchodzil, a i zlapac nowych
    klientow. nie mowie, ze szukanie tanszych ofert jest zle, ale uwazanie ze
    trzeba miec wszystko za darmo, bo i tak bank zarabia jak ja place kk, jest
    lekko przegiete. ale kazdy zrobi jak chce, mi sie poprostu nie bedzie
    chcialo dla 38zl robic sobie problemu (otworzenie nowego konta np,
    papierkowa robota w zwiazku z wydaniem nowej karty ect). a juz na pewno nie
    bede staral sie za wszelka cene nakrecic 18k obrotu do konca roku, zeby dali
    mi ja za darmoche;-)

    --
    cienislaw

  • 6. Data: 2006-03-22 11:46:42
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...pl>

    cienislaw <c...@c...pvravfynj> napisał(a):

> [...]
    > mam zamiaru tracic czasu na szukanie innej kk - poprostu zaplace bankowi te

    Pomimo, że w tej konkretnej sytuacji pewnie też dałbym sobie spokój, to ja
    jednak doceniam tych, którym się chce poszukać lepszych warunków, bo
    głosując nogami za lepszą ofertą powodują, że banki dostosowują się do
    warunków rynkowych.

    Miłego dnia
    Tomek

  • 7. Data: 2006-03-22 12:48:35
    Od: Marcin Lubojański <marcin.lubojanski.usun_to@i_to.tez.gmail.com>

    Michał Dąbrowski napisał(a):
> [...]
    >
    > Dla sceptycznych dodam, że karta mbanku w pierwszym roku spełniała
    > wszystkie powyższe założenia (w promocji z darmowym wydaniem), więc

    Jak się do tego ma karta Fortisa?
    http://www.idealnakarta.pl/
    Też się zastanawiam nad zmianą z mBanku na coś innego. Z racji dosyć
    niskiego limitu nie wyrobię 18kzł/rok obrotu na karcie.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 8. Data: 2006-03-22 12:54:13
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    Michał Dąbrowski napisał(a):
    > Gdzie mógłbym dostać kartę o poniższych właściowościach

    ING?

    > (najlepiej przez przeniesienenie z mBanku, ale niekoniecznie):

    Mają procedurę przenosin karty (a przynajmniej mieli w październiku).

    > - wypukła

    Tak.

    > - opłata za wydanie i użytkowanie w 1. roku 0 zł

    Pod warunkiem wykonania w ciągu 3 miesięcy transakcji bezgotówkowych na
    kwotę min. 1500 (7500 dla kart Gold). Opłata roczna również 0zł, jeśli
    wykonasz transakcje bezgotówkowe na kwotę min. 12000 (24000 dla Gold).
    Jeśli są wydane karty dodatkowe, liczy się suma transakcji wszystkimi
    kartami (nie tak, jak w BPH).

    > - koszt ubezpiecznia od kradzieży 0 zł

    Tak. Darmowy "Pakiet Bezpieczny" to ubezpieczenie od rabunku gotówki,
    karty, dokumentów, nieupoważnionego użycia karty.

    > - miesięczny / roczny koszt użytkowania karty 0 zł

    Roczny: patrz wyżej. Miesięczny: brak obowiązkowych ubezpieczeń itd.
    Czyli koszt 0zł.

    > - możliwość zrezygnowania z jakichkolwiek płatnych ubezpieczeń

    Brak takowych (albo są, ale niezbyt nachalnie reklamowane).

    > - podgląd przez Net (jeśli wymaga założenia konta, to musi być ono darmowe)

    Jest, pod warunkiem otworzenia konta, np. OKO (darmowe). Brak rozbicia
    kwoty środków zablokowanych na poszczególne transakcje (takie coś ma
    chyba tylko mBank, Multi i BPH).

    > - oprocentowanie nieistotne

    17%. Jedno z niższych na rynku ;)

    > - opcjonalnie możliwość umieszczenia zdjęcia

    Nie ma takiej opcji niestety.

    > - preferowanana weryfikacja podpisem

    Jak najbardziej. Karta nie ma chipa, więc jest "na podpis".

    > Dla sceptycznych dodam, że karta mbanku w pierwszym roku spełniała
    > wszystkie powyższe założenia (w promocji z darmowym wydaniem), więc
    > wymagania nie są nierealne.

    Brakuje tylko zdjęcia ;-)

    Marek

  • 9. Data: 2006-03-22 13:06:54
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Wed, 22 Mar 2006 13:54:13 +0100, MarekM napisał(a):

    > ING?
    > Brakuje tylko zdjęcia ;-)

    Jakoś przeżyję. Całość brzmi ok. Pamiętam tylko coś niejasno, że kiedyś się
    nią interesowałem i w warunkach ubezpieczenia wyczytałem cos o tym, że nie
    działa ono w przypadku transakcji wykonanych bez fizycznego przedstawienia
    karty (czyli m.in. przez net). Cos się zmieniło w tej kwestii? A może źle
    pamiętam?

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 10. Data: 2006-03-22 23:15:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marcin Marski napisał(a):

    > To mi sie podoba i dlatego w ramach lojalnosci zaplace im te 70pln jak
    > co roku.

    Jak masz na karcie jakies w miare obroty to idz do oddzialu i powiedz,
    ze chcesz obnizenia oplaty za odnowienie karty. Jest duza szansa, iz uda
    sie cos zdzialac.

    --
    pozdrawiam
    Mithos