  • 1. Data: 2003-02-05 18:55:05
    Temat: Jak zabezpieczyć się przed wzrostem ceny $?
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>

    Jeśli ktoś mógłby odpowiedzieć na pytanie zamieszczone w temacie, będę
    wdzięczny. Dodam, że zakup waluty nie wchodzi w grę, ze względu na
    zbyt duże koszty przewalutowania (czeka mnie płatność w PLN - jako
    równowartości pewnej sumy USD).

    Pozdrawiam,
    --
    Amnesiac

  • 2. Data: 2003-02-05 19:24:43
    Temat: Re: Jak zabezpieczyć się przed wzrostem ceny $?
    Od: "RysioPysio" <a...@t...pl>

    Użytkownik "Amnesiac" <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:a9n24v0h6659uf2c6d9fr8q2uf72tppva4@4ax.com...
> [...]
    > wdzięczny. Dodam, że zakup waluty nie wchodzi w grę, ze względu na
    > zbyt duże koszty przewalutowania (czeka mnie płatność w PLN - jako

    Kup opcje na $

    Rysiek

  • 3. Data: 2003-02-05 19:35:32
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    Witam

    > Kup opcje na $
    >
    > Rysiek

    Raczej nie doradzalbym opcji. Dla celow zabezpieczenia najlepiej kupic
    forwarda ( transakcje z data przyszla ). Rozliczenie nastepuje w przyszlej
    dacie, w dniu zawarcia transakcji wplaca sie tylko depozyt. Proste, czyste,
    plynne i mierzalne.

    Pzdr
    wkg

  • 4. Data: 2003-02-06 07:58:33
    Od: "exxon" <j...@f...id.pl>

    ma je fortis jednak dla duzych "nominalow"

    PZDR

  • 5. Data: 2003-02-06 08:21:37
    Od: s...@o...pl

    > ma je fortis jednak dla duzych "nominalow"
    >
    > PZDR

    nie przesadzajmy - trzeba mieć tylko 10% zabezpieczenia (duzi klienci nawet
    mniej) czyli 1000$

  • 6. Data: 2003-02-06 08:58:48
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > dacie, w dniu zawarcia transakcji wplaca sie tylko depozyt. Proste, czyste,

    A na jaki najdluzszy okres mozna kupic forwarda? Na stronie fortisa widzialem
    ze to tylko 3 miesiace. A co w przypadku roku lub 2 lat?

    Pozdr.

    pazyl

  • 7. Data: 2003-02-06 09:33:40
    Od: p...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Amnesiac" <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:a9n24v0h6659uf2c6d9fr8q2uf72tppva4@4ax.com...
    > >
    > Kup opcje na $
    >
    > Rysiek

    A gdzie w Polsce można kupić opcje na $ ?
    Ciekawym, bo na GPW niestety nie ma takiej możliwości (podobno opcje
    mają być wprowadzone jeszcze w tym roku).

    Może zamiast opcji kontrakty terminowe na $ ? Tylko do tego potrzebny
    jest rachunek inwestycyjny oraz wniesienie depozytu zabezpieczającego
    w gotówce lub papierach wartościowych.

    Pozdrawia
    Soren

  • 8. Data: 2003-02-06 10:02:51
    Od: s...@o...pl

    > A na jaki najdluzszy okres mozna kupic forwarda? Na stronie fortisa widzialem
    > ze to tylko 3 miesiace. A co w przypadku roku lub 2 lat?
    >
    > Pozdr.
    >
    > pazyl

    Też się da - trzeba to jednak załatwić indywidualnie

  • 9. Data: 2003-02-06 12:23:56
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl>

    > Może zamiast opcji kontrakty terminowe na $ ? Tylko do tego potrzebny
    > jest rachunek inwestycyjny oraz wniesienie depozytu zabezpieczającego
> [...]
    Futy walutowe sa do kitu. Malo plynne na GPW. Duze spready. Duze depozyty.
    Tylko forwardy z bankiem. W zaleznosci od terminu i nominalu depozyt od 3-5
    %.
    Problemem jest wielkosc nominalu, ale o tym kolega nie pisze.

    pzdr
    wkg

  • 10. Data: 2003-02-06 12:36:40
    Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl>

    On Thu, 6 Feb 2003 13:23:56 +0100, "wkg" <w...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >%.
    >Problemem jest wielkosc nominalu, ale o tym kolega nie pisze.

    Dzięki wszystkim za wypowiedzi. Chyba czeka mnie "powtórka" z rynków
    finansowych. Heh, kiedyś się o tym uczyłem, ale pozapominałem... :-(

    Pozdrawiam,
    --
    Amnesiac