  • 1. Data: 2010-04-19 11:43:30
    Temat: Jak oblizycz optymalną zyskowność
    Od: "sam jestem" <j...@v...pl>

    Niedawno w jenym z wątków dotyczących OFi lokaty optymalnej półrocznej
    (5,65%) ktoś podał, że największy uzysk jest przy zdeponowaniu 549pln
    i kilkunastu groszy (nie pamiętam końcówki).

    Czy mogę poprosić mądrzejszych ode mnie o podanie wzoru pozwalajacego
    w przyszlości na podobne obliczenia?
    Na wypadek gdyby zmieniła się wielkość oprocentowania lub był inny
    czas lokaty - do jakiego wzoru wstawiać oprocentowania i dni trwania
    depozytu?

    Dziękuje
    Sj

  • 2. Data: 2010-04-19 11:54:15
    Temat: Re: Jak oblizycz optymalną zyskowność
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "sam jestem" <j...@v...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Na wypadek gdyby zmieniła się wielkość oprocentowania lub był inny czas
    > lokaty - do jakiego wzoru wstawiać oprocentowania i dni trwania depozytu?

    Jest to zagadnienie optymalizacyjne, które zasadniczo rozwiązuje się
    numerycznie i nie istnieje ogólny wzór, do którego można by sobie wstawić
    dane.

  • 3. Data: 2010-04-19 12:46:44
    Od: "Damian Niusy" <a...@w...pl>

    > Jest to zagadnienie optymalizacyjne, które zasadniczo rozwiązuje się
    > numerycznie i nie istnieje ogólny wzór, do którego można by sobie wstawić
    > dane.

    Jak to nie:

    0,085/5,65%*365=549,12
    0,085/5,50%*365=564,10 lub
    0,075/5,50%*365=497,73 => 500 min

    Damian

  • 4. Data: 2010-04-19 13:13:41
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Damian Niusy" <a...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Jak to nie:
    >
    > 0,085/5,65%*365=549,12
    > 0,085/5,50%*365=564,10 lub
    > 0,075/5,50%*365=497,73 => 500 min
    >
    > Damian

    OK, masz rację. :)

  • 5. Data: 2010-04-19 13:26:35
    Od: krzysiek <a...@m...net>

    > 0,085/5,65%*365=549,12
    > 0,085/5,50%*365=564,10 lub
    > 0,075/5,50%*365=497,73 => 500 min

    skąd wziąłeś te wartości: 0,085 i 0,075?

  • 6. Data: 2010-04-19 13:50:40
    Od: "Damian Niusy" <a...@w...pl>

    Użytkownik "krzysiek" <a...@m...net> napisał w wiadomości

    > skąd wziąłeś te wartości: 0,085 i 0,075?

    przecież aby otrzymać 9 gr. odsetek to wystarczy że system naliczy 8,5 gr. i
    musi zaokrąglić do pełnych groszy :)

  • 7. Data: 2010-04-19 17:59:32
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    On 19.04.2010 14:46, Damian Niusy wrote:

    > Jak to nie:
    >
    > 0,085/5,65%*365=549,12
    > 0,085/5,50%*365=564,10 lub
    > 0,075/5,50%*365=497,73 => 500 min

    Marek ma rację. Zagadnienie nie jest rozwiązywalne analitycznie w
    ogólnym przypadku. Tutaj działa, ale tylko dlatego, że okres lokowania,
    nawet 365 dni, to zbyt krótki czas żeby wejść w niekorzystne rejony
    zaokrąglenia. Generalnie, trzeba przeprowadzić obliczenia dla wszystkich
    kwot uwzględniając przy tym ilość odnowień.