  • 1. Data: 2003-08-02 21:57:11
    Temat: Jak obliczyc srednie miesieczne saldo na koncie??
    Od: "SaturnV" <n...@p...onet.pl>

    Jak w temacie.
    Czy jest to srednia arytmetycza??
    Mateusz

  • 2. Data: 2003-08-02 22:29:23
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "SaturnV" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3f2c33be$1@news.vogel.pl...
    > Jak w temacie.
    > Czy jest to srednia arytmetycza??
    > --

    Dodajesz do siebie saldo na koniec kazdego dnia miesiaca i dzielisz przez
    liczbe dni w miesiacu.

    Pozdr. Michal

  • 3. Data: 2003-08-03 07:47:25
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Michał Witkowski napisal/a:

    > Dodajesz do siebie saldo na koniec kazdego dnia miesiaca i dzielisz
    > przez liczbe dni w miesiacu.

    niedokładnie, bo jeżeli w dniach 1-30 na koncie nic nie było, a 31-ego
    wpłaciłbyś X zł, to wg Twojego wzroru saldo wyjdzie X, a powinno X/31.
    Moja formuła: należy dodać saldo dzienne na koniec każdego dnia, a na
    zakończenie miesiąca podzielić tę "całkę" przez liczbę dni w miesiącu.

    Zbig.

  • 4. Data: 2003-08-03 07:53:41
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Michał Witkowski napisal/a:

    > Dodajesz do siebie saldo na koniec kazdego dnia miesiaca i dzielisz
    > przez liczbe dni w miesiacu.

    Właśnie obok napisałem krytykę Twojego sposobu liczenia, a jako przykład
    zaserwowałem wyjątek, który potwierdza Twój sposób ;))

    A jeżeli miałem przez pół miesiąca 10.000 a przez drugie pół - zero?
    Wtedy średnie miesięczne saldo powinno wyjść 5.000 a wg Twojego wzoru
    wyjdzie 0,-

    Należy dodać salda cząstkowe na zakończenie każdego dnia, a następnie tę
    sumę podzielić przez liczbę dni w miesiącu.

    Zbig.

  • 5. Data: 2003-08-04 10:33:04
    Od: Kuba <j...@y...com>

    > Dodajesz do siebie saldo na koniec kazdego dnia miesiaca i dzielisz przez
    > liczbe dni w miesiacu.

    Na pewno?

    Bo u mnie np. jest tak:

    01.MM.YYYY - pewna całkiem spora sumka (bo świeża pensja) :)
    31.MM.YYYY - debet

    Czy znaczy to że średnie saldo mam uważać za ujemne??

  • 6. Data: 2003-08-04 10:41:10
    Od: "Michał Witkowski" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Kuba" <j...@y...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > 31.MM.YYYY - debet
    >
    > Czy znaczy to że średnie saldo mam uważać za ujemne??

    Nie, sumujesz salda na koniec kazdego dnia miesiaca, czyli:

    01 + 02 + 03 + ... + 29 + 30 + 31
    ------------------------------------
    liczba dni w miesiacu

    Pozdr. Michal

  • 7. Data: 2003-08-04 10:42:12
    Od: "" <b...@p...onet.pl>

    Jezeli:
    1) miesiąc już minął
    2) w trakcie miesiąca nie było zmian w oprocentowaniu wkładów
    3) znasz oprocentowanie w danym miesiącu

    to wystarczy podzielic naliczone odsetki przez oprocentowanie oszczędności.

    Krzysztof