  • 1. Data: 2011-10-27 16:02:18
    Temat: Jak FM Bank "rąbie" klientów? (dłuuugie)
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Skusiła mnie oferta FM Banku "Lokata kapitalnie zyskowna".
    Na czym to polega? Na uniknięciu "podatku Belki" poprzez naliczanie na lokacie
    6-miesięcznej podwyższonych odsetek tylko do końca roku, a od 1 stycznia
    bezodsetkowo. Znamy takie lokaty z GO, Opena i IB.

    Oto zasady.
    1) Jeżeli środki pieniężne wpłyną na rachunek wskazany przez Bank w Dniu
    roboczym do godz. 14.00,
    Umowa Lokaty zostaje zawarta w tym samym dniu,
    2) Jeżeli środki pieniężne wpłyną na rachunek wskazany przez Bank po godz. 14.00
    wówczas Umowa
    Lokaty zostaje zawarta w najbliższym Dniu roboczym.

    Oprocentowanie lokat zawartych w dniu:
    2011-10-24 wynosi 15.65%
    2011-10-25 wynosi 15.88%
    2011-10-26 wynosi 16.12%
    2011-10-27 wynosi 16.36%
    2011-10-28 wynosi 16.79%
    I jest stałe do 31.12.2011r. w wysokości uzależnionej od dnia wpływu środków; a
    od dnia 1.01.2012r.
    wynosi 0,01% do dnia końca Lokaty.
    ----------
    A tak wygląda realizacja:
    Dnia 25.10.2011 wysyłam pieniążki 1 sesją eliksir na trzy lokaty. Lokaty powinny
    zostać założone z dniem 25.10 z oprocentowaniem 15,88%. Oczywiście nie
    wykluczam, że w wyniku jakiegoś zbiegu okoliczności, lokata zostanie założona
    dzień później, ale wtedy oprocentowanie powinno wynieść 16,12%.

    Dziś tj. 27.10. dostaję "Potwierdzenia warunków lokaty terminowej".

    FM Bank S.A.. potwierdza, ze w dniu 27.10.2011 zgodnie z Dyspozycja nr. zawarta
    została Umowa terminowej lokaty oszczednosciowej na nastepujacych warunkach:
    Rodzaj Lokaty: Lokata Kapitalnie Zyskowna
    Kwota Lokaty: 5000.00 PLN
    Okres umowny: 6 miesiecy
    Oprocentowanie rachunku Lokaty w skali roku wynosi: 15.88% do dnia 31.12.2011r.,
    0,01%
    od dnia 1.01.2012r. do konca Lokaty.

    I to wszystko potwierdzone "bezpiecznym podpisem elektronicznym".
    I tak 3 razy to samo.

    Na czym polega "rąbanie klienta"?

    1. Pieniądze wysłane 25.10.2011 pierwszym eliksirem, czyli dotarły przed
    godz.14.00
    2. Mimo tego lokaty zawarte z datą 27.10.2011, czyli o dwa dni za późno.
    3. Oprocentowanie lokaty zawartej w dniu 27.10.2011 wynosi 15.88%, a powinno wg
    daty zawarcia wynosić 16,36%..
    4.Raz jestem rąbany o dwa dni na dacie zawarcia umowy lokaty.
    5.Dodatkowo jestem rąbany na oprocentowaniu.

    Zadzwoniłem na infolinię. "Interfejs białkowy" poinformował mnie, ze nie można
    wygenerowac i wysłać mi skorygowanych PDF-ów. Ze oni w systemie mają inaczej, a
    moje PDF-y podają nieprawdziwe dane. Ale tak ma być i kropka. Nowych PDF
    wygenerować i wysłać "niedasię".

    Zlikwidowałem te wszystkie lokaty w tym ŚMIESZNYM banku i nikomu nie polecam.

  • 2. Data: 2011-10-27 19:40:49
    Temat: Re: Jak FM Bank "rąbie" klientów? (dłuuugie)
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > 4.Raz jestem rąbany o dwa dni na dacie zawarcia umowy lokaty.
    > 5.Dodatkowo jestem rąbany na oprocentowaniu.

    Ja tez wyslalem 25 tak jak Ty rano - choc nie mam gwarancji
    ze doszlo do FM do godz. 12-tej bo GOL czasami w gumy leci ;)
    Dzis dostalem pdf-a ze zalozono 27-ego z oprocentowaniem 16,12
    - wiec ni w pipe ni w oko nie pasuje ;P
    a wg. wykazu powyzej wynikaloby ze jednak zostala zalozona 26-tego

  • 3. Data: 2011-10-27 19:42:37
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 27.10.2011 18:02, wiatrak pisze:
    > Na czym polega "rąbanie klienta"?
    >
    > 1. Pieniądze wysłane 25.10.2011 pierwszym eliksirem, czyli dotarły przed
    > godz.14.00
    > 2. Mimo tego lokaty zawarte z datą 27.10.2011, czyli o dwa dni za późno.

    A piszecie tutaj, ze alior rąbie. Dzis o 8:30 zalozylem 3 lokaty 100
    dni, przelalem pieniadze i o 13:00 byly zalozone...

  • 4. Data: 2011-10-27 19:55:04
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

    > A piszecie tutaj, ze alior rąbie. Dzis o 8:30 zalozylem 3 lokaty 100 dni,
    > przelalem pieniadze i o 13:00 byly zalozone...

    A bywa za rabie ... zlozylem i oplacilem 4 wnioski
    3 sie zalozyly a 4 przepadl w czelusciach wyzszej kultury na 3 dni
    pojawil sie dopiero po monicie na czynnik bialkowy ;)
    Nauczkowany, wole teraz jednak zadzwonic
    a za kilka minut sprawdzic i zapomniec o sprawie

  • 5. Data: 2011-10-27 20:04:05
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości
    > A piszecie tutaj, ze alior rąbie. Dzis o 8:30 zalozylem 3 lokaty 100 dni,
    > przelalem pieniadze i o 13:00 byly zalozone...

    Potwierdzam, w Aliorze sie poprawiło. Zarówno wczoraj, jak i dziś lokaty
    założone w dniu dokonania przelewu i to z zewnętrznego banku.. Uczą się i za to
    mają plus u mnie.

    Natomiast FM Bank to totalna amatorszczyzna. Mniej więcej miesiąc temu pisałem,
    ze założyli mi lokatę z datą o jeden dzien wcześniejszą niż data przelewu z
    Lukasa. To dopiero wybryk natury :)

    Dzisiaj dobili mnie na infolinii stwierdzeniem, że oni w systemie mają po
    swojemu, a to co jest w przesłanym mi potwierdzeniu załozenia lokaty, ich nie
    interesuje.. Korygować PDFów nie zamierzają ( albo system tego nie przewiduje).
    I dlatego stwierdziłem, ze jest to niepoważne.
    Jutro mam dostac zwrot kasy na konto. Wk...ili mni po prostu. Trudno "coś
    takiego" jak FM, nazwać bankiem.

    wiatrak

  • 6. Data: 2011-10-27 20:34:55
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > 4.Raz jestem rąbany o dwa dni na dacie zawarcia umowy lokaty.
    > 5.Dodatkowo jestem rąbany na oprocentowaniu.

    27 ma być 16.36%
    25 byłoby 15.88%
    więc chyba zgodnie z ofertą?

    Chyba nie zrozumiałeś zasady nabijania w butelkę.
    Policz, ile dostaniez odsetek za pół roku i porównaj z innymi "produktami"
    bo tak teraz się to nazywa. Pamiętaj, że od stycznia oprocentowanie jest
    praktycznie zero.
    Ergo: 10000 zł "leży" przez 3 dni października o 61 dni listopada i grudnia
    na 16.36% ROCZNIE,
    co daje 64 dni po 16,36/365=0,04482% dziennie czyli po 64 dniach 10290,94
    zł.

    Pół roku to 360/2=180 dni. Od 10000 zł otrzymamy 291 zł odsetek, rocznie to
    około 582 zł.
    Czyli 5,82%.

    Nie wiem, dużo to czy mało? Ale nie każdy umie policzyć i skusi się na te
    teoretycznie 16%.

    Pozdrawiam
    Feromon

  • 7. Data: 2011-10-27 22:06:30
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli 5,82%.
    >
    > Nie wiem, dużo to czy mało? Ale nie każdy umie policzyć i skusi się na te
    > teoretycznie 16%.

    Ojtam, na 16% z lokaty to chyba tylko
    totalny lajkonik moglby sie łasić ;P

    Ale IMO na dzis calkiem nienajgorzej
    a nawet gdyby zostalo po staremu i nie weszla "nowa belka"
    - inni "daja" 6,03 do max 6,11