    From: "Feromon" <f...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak FM Bank "rąbie" klientów? (dłuuugie)
    Date: Thu, 27 Oct 2011 22:34:55 +0200

    ----------
> [...]
    > od dnia 1.01.2012r. do konca Lokaty.
    >
    > I to wszystko potwierdzone "bezpiecznym podpisem elektronicznym".
    > I tak 3 razy to samo.
    >
    > Na czym polega "rąbanie klienta"?
    >
    > 1. Pieniądze wysłane 25.10.2011 pierwszym eliksirem, czyli dotarły przed
    > godz.14.00
    > 2. Mimo tego lokaty zawarte z datą 27.10.2011, czyli o dwa dni za późno.
    > 3. Oprocentowanie lokaty zawartej w dniu 27.10.2011 wynosi 15.88%, a
    > powinno wg daty zawarcia wynosić 16,36%..
    > 4.Raz jestem rąbany o dwa dni na dacie zawarcia umowy lokaty.
    > 5.Dodatkowo jestem rąbany na oprocentowaniu.

    27 ma być 16.36%
    25 byłoby 15.88%
    więc chyba zgodnie z ofertą?

    Chyba nie zrozumiałeś zasady nabijania w butelkę.
    Policz, ile dostaniez odsetek za pół roku i porównaj z innymi "produktami"
    bo tak teraz się to nazywa. Pamiętaj, że od stycznia oprocentowanie jest
    praktycznie zero.
    Ergo: 10000 zł "leży" przez 3 dni października o 61 dni listopada i grudnia
    na 16.36% ROCZNIE,
    co daje 64 dni po 16,36/365=0,04482% dziennie czyli po 64 dniach 10290,94
    zł.

    Pół roku to 360/2=180 dni. Od 10000 zł otrzymamy 291 zł odsetek, rocznie to
    około 582 zł.
    Czyli 5,82%.

    Nie wiem, dużo to czy mało? Ale nie każdy umie policzyć i skusi się na te
    teoretycznie 16%.

    Pozdrawiam
    Feromon