    From: "wiatrak" <w...@y...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Jak FM Bank "rąbie" klientów? (dłuuugie)
    Date: Thu, 27 Oct 2011 18:02:18 +0200

    Skusiła mnie oferta FM Banku "Lokata kapitalnie zyskowna".
    Na czym to polega? Na uniknięciu "podatku Belki" poprzez naliczanie na lokacie
    6-miesięcznej podwyższonych odsetek tylko do końca roku, a od 1 stycznia
    bezodsetkowo. Znamy takie lokaty z GO, Opena i IB.

    Oto zasady.
    1) Jeżeli środki pieniężne wpłyną na rachunek wskazany przez Bank w Dniu
    roboczym do godz. 14.00,
    Umowa Lokaty zostaje zawarta w tym samym dniu,
    2) Jeżeli środki pieniężne wpłyną na rachunek wskazany przez Bank po godz. 14.00
    wówczas Umowa
    Lokaty zostaje zawarta w najbliższym Dniu roboczym.

    Oprocentowanie lokat zawartych w dniu:
    2011-10-24 wynosi 15.65%
    2011-10-25 wynosi 15.88%
    2011-10-26 wynosi 16.12%
    2011-10-27 wynosi 16.36%
    2011-10-28 wynosi 16.79%
    I jest stałe do 31.12.2011r. w wysokości uzależnionej od dnia wpływu środków; a
    od dnia 1.01.2012r.
    wynosi 0,01% do dnia końca Lokaty.
    ----------
    A tak wygląda realizacja:
    Dnia 25.10.2011 wysyłam pieniążki 1 sesją eliksir na trzy lokaty. Lokaty powinny
    zostać założone z dniem 25.10 z oprocentowaniem 15,88%. Oczywiście nie
    wykluczam, że w wyniku jakiegoś zbiegu okoliczności, lokata zostanie założona
    dzień później, ale wtedy oprocentowanie powinno wynieść 16,12%.

    Dziś tj. 27.10. dostaję "Potwierdzenia warunków lokaty terminowej".

    FM Bank S.A.. potwierdza, ze w dniu 27.10.2011 zgodnie z Dyspozycja nr. zawarta
    została Umowa terminowej lokaty oszczednosciowej na nastepujacych warunkach:
    Rodzaj Lokaty: Lokata Kapitalnie Zyskowna
    Kwota Lokaty: 5000.00 PLN
    Okres umowny: 6 miesiecy
    Oprocentowanie rachunku Lokaty w skali roku wynosi: 15.88% do dnia 31.12.2011r.,
    0,01%
    od dnia 1.01.2012r. do konca Lokaty.

    I to wszystko potwierdzone "bezpiecznym podpisem elektronicznym".
    I tak 3 razy to samo.

    Na czym polega "rąbanie klienta"?

    1. Pieniądze wysłane 25.10.2011 pierwszym eliksirem, czyli dotarły przed
    godz.14.00
    2. Mimo tego lokaty zawarte z datą 27.10.2011, czyli o dwa dni za późno.
    3. Oprocentowanie lokaty zawartej w dniu 27.10.2011 wynosi 15.88%, a powinno wg
    daty zawarcia wynosić 16,36%..
    4.Raz jestem rąbany o dwa dni na dacie zawarcia umowy lokaty.
    5.Dodatkowo jestem rąbany na oprocentowaniu.

    Zadzwoniłem na infolinię. "Interfejs białkowy" poinformował mnie, ze nie można
    wygenerowac i wysłać mi skorygowanych PDF-ów. Ze oni w systemie mają inaczej, a
    moje PDF-y podają nieprawdziwe dane. Ale tak ma być i kropka. Nowych PDF
    wygenerować i wysłać "niedasię".

    Zlikwidowałem te wszystkie lokaty w tym ŚMIESZNYM banku i nikomu nie polecam.