  • 11. Data: 2002-04-19 13:33:23
    Temat: Re: J.Weiss rozmawia w radiu Zet o zaokragleniach przy liczeniu podatku
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    news:3cc0042c@news.vogel.pl...

    > juz proponowalem na tej liscie bankowi produkt nazywany
    > lokata overnight
    > przerobiony na antybelkowa lokate overnight.

    I pewnie wiele bankow sie nad tym zastanawia ;). Ale GD zwrocil kiedys uwage
    na...

    Ustawa Kodeks Cywilny

    Art. 58. § 1. Czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu
    obejście ustawy jest nieważna, chyba że właściwy przepis przewiduje inny
    skutek, w szczególności ten, iż na miejsce nieważnych postanowień czynności
    prawnej wchodzą odpowiednie przepisy ustawy.

    Maciej

    --
    FAQ news://pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl

  • 12. Data: 2002-04-19 14:00:12
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Art. 58. § 1. Czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu
    > obejście ustawy jest nieważna,

    Ale smieszne.
    A ja myslalem, ze co nie jest zabronione jest dozwolone...
    :-(

    Echhh

    Michal.

  • 13. Data: 2002-04-19 14:00:50
    Od: "Mundek" <m...@p...onet.pl>

    a moze ma ktos to na mp3???

  • 14. Data: 2002-04-20 20:12:14
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "MK"
    > Art. 58. § 1. Czynność prawna sprzeczna z ustawą albo
    mająca na celu
    > obejście ustawy jest nieważna,

    predzej bym obstawial zmiane zarządzenia w sprawie
    zaokrągleń przy obliczaniu podstawy opodatkowania, bo to
    chyba nie bylo w ustawie a w zarzdzeniu.

    Mogą np. "uściślić" zarządzenie - ustalanie podstawy
    opodatkowania należy stosować od kwoty 1 zl, lub 10 zl a
    przy mniejszych kwotach należy do celów podatkowych obliczyć
    dokładny procent z pominięciem zakrągleń stosowanych przy
    ustalaniu "podstawy opodatkowania"

    i sprawy będą jasne :-))
    taką dziurę należy załatać i pewnie to zrobią
    *** blad ***