  • 11. Data: 2009-02-07 13:24:38
    Temat: Re: Inwestycja w dzialki budowlane
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "SlawcioD" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    news:gmk18o$2ql$1@news.onet.pl...
    > taki algorytm to niezbyt dobry pomysl (aczykolwiek nie znam lepszego).
    > niektorzy pisza cena za cala dzialke i trzeba przeliczyc per m2 a inni
    > pisza per m2. jak rozwiazujesz taki problem? jakie jest kryterium doboru
    > ofert?

    Ceny przeliczam na pln / m2.
    Nie ma algorytmu doboru ofert - spisuje 20 pierwszych.

  • 12. Data: 2009-02-07 13:27:40
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "x" <l...@p...fm> wrote in message
    > Jesli chodzi o nieruchomosci to lepiej jest je miec niz nie miec nawet gdy
    > ceny spadaja.

    poprawka:
    "Jesli chodzi o nieruchomosc (mieszkanie/dom) to lepiej jest ja miec niz nie
    miec nawet jest ceny spadaja".
    Nieruchomosc jako inwestycja jest zupelnie OKDR.

  • 13. Data: 2009-02-07 14:03:25
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Uzytkownik "Gonzo" <g...@n...net> napisal w wiadomosci
    > http://www.image-share.com/image.php?img=4/5.jpg
    >
    > Wykres pokazuje srednia cen za 1 mk. Dane za ostatnie 3 kwartaly,
    > gratuluje Ynvestorom.

    Ja tez

  • 14. Data: 2009-02-07 14:08:29
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "x" <l...@p...fm> wrote in message

    > Jesli chodzi o nieruchomosci to lepiej jest je miec niz nie miec nawet gdy
    > ceny spadaja.

    no chyba że na kredyt... tu bym sie zastanowił....

  • 15. Data: 2009-02-07 18:56:39
    Od: Zbyszek <zbign@naserwerze_o2.pl>

    Dnia 07-02-2009 o 14:24:38 Gonzo <g...@n...net> napisał(a):

    > Ceny przeliczam na pln / m2.
    > Nie ma algorytmu doboru ofert - spisuje 20 pierwszych.

    w takim razie ryzykujesz duże odchyłki, które pomimo aproksymacji mogą
    mieć związek z
    np. rozwojem allegro albo wysypem działek w lokacjach tańszych.

    Z.

  • 16. Data: 2009-02-07 19:36:30
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "Zbyszek" <zbign@naserwerze_o2.pl> wrote in message

    > w takim razie ryzykujesz duże odchyłki
    Odchylenie standardowe to 16% wartosci

    > np. rozwojem allegro
    Mozesz wyjasnic zwiazek miedzy cenami dzialek a rozwojem allegro?

    >albo wysypem działek w lokacjach tańszych.
    No coz, wykres pokazuje srednia cene ofertowa za m2. Mam nie liczyc dzialki
    bo za tania?

  • 17. Data: 2009-02-07 20:58:18
    Od: Piotr Pytlarz <p...@g...com>

    Dla potencjalu biznesowego, jaki tkwi w tym watku, nie ma znaczenia,
    ze zaproponowana metoda jest statystycznie prymitywna.

    Mysle, ze informacja o przestrzennym zroznicowaniu cen nieruchomosci w
    Polsce jest dużo warta. Jest to rynek na którym nie tylko duzo sie
    dzieje po 1989 ale w ktory warto inwestować niezaleznie od
    koniunktury, ponieważ zwrot jest pewny, czasami nie wiadomo jedynie,
    kiedy;)

    Zreszta, zostawmy spekulantow - nawet Ci, którzy kupuja nieruchomosc
    docelowo, a nie są przywiązani do konkretnej lokalizacji, będą chcieli
    porównać ceny w regionach spełniających np. podobne kryteria
    krajobrazowe.

    Dorzucmy do tego czas - niech dane beda pobierane regularnie, by
    umozliwić uzytkownikom serwisu (internet jest wlasciwym miejscem na
    ten biznes)
    prognozowanie. Pamietajmy, ze z obrotem towarami o duzej wartosci (a
    nieruchomosc do takich należy) wiaze się możliwość dużych marz dla
    posredników.

    Całą tą marżę zabierają biura nieruchomości, których model biznesu
    sprowadza się do założenia firmy, ogłaszania się, robienia zdjęć,
    wpisywania danych do bazy, odbierania telefonow, przeszukiwania bazy,
    zatrudniania agentów, wysyłania agentów na spotkania z klientem,
    podpisywania umow i liczenia zyskow. Proste, prawda?

    Wnioskowanie statystyczne polega na tym, że jesteśmy w stanie
    wnioskować o cechach populacji z bardzo dużym prawdopodobieństwem
    powodzenia na podstawie bardzo małej proby. Przy dobrej automatyzacji
    pracy, można pobierac nawet większe proby. Wazne, zeby nie ograniczyc
    się jedynie do Allegro (Allegrowicz Działkowicz nie rowna sie
    Dzialkowicz)

    Przykladowe narzedzie: ChickenFoot

    Co dalej?

    1. Trzeba przygotować niedziałającą makietę
    2. Trzeba przygotować działający prototyp (ChickenFoot)
    3. Trzeba zrobic tanie badania rynku i przedyskutowac temat z jak
    najwieksza iloscia osob
    4. Zebrac zespol (wystarczy 2 osobowy na początek) i wybrac kogos, kto
    bedzie pilnował terminow
    5. Pomyslec nad zrodłami finansowania i innymi aspektami zakładania
    startupu. Patrz np. prezentacje na stronie
    www.cambridgepython.pl
    6. Nie bac sie zlodzieji pomyslow, lecz wylapywac i kolaborowac,
    doceniajac nieprzecietna intuicje

    PP

  • 18. Data: 2009-02-08 14:17:15
    Od: Zbyszek <zbign@naserwerze_o2.pl>

    Dnia 07-02-2009 o 20:36:30 Gonzo <g...@n...net> napisał(a):

    > Mozesz wyjasnic zwiazek miedzy cenami dzialek a rozwojem allegro?

    nie twierdze że taki związek istnieje, ale mozna taką hipotezę postawić.
    Dział nieruchomości na allegro jest młody i poczatkowo było bardzo mało
    ofert,
    do tej pory większość to biura. A biura maja to do siebie że wchodzą z
    droższą ofertą.

    > No coz, wykres pokazuje srednia cene ofertowa za m2. Mam nie liczyc
    > dzialki bo za tania?

    tego nie mówie. Ale może sprawdzać konkretne tereny?

    BTW nie traktuj tego jako krytyki pracy bo podziwiam cierpliwość w
    tworzeniu wykresu.
    Twoje podejscie zapewnia pewien obiektywizm w ocenie sytuacji, czego nie
    da sie powiedziec
    o biurach.

    Z.

  • 19. Data: 2009-02-09 09:36:29
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

    > Wykres pokazuje srednia cen za 1 mk. Dane za ostatnie 3 kwartaly,
    > gratuluje Ynvestorom.

    Ceny dzialek osiagnely absurdalny poziom. O ile ceny mieszkan przez ostanie
    kilka lat wzrosly duzo, bo kilkakrotnie to ceny dzialek jeszcze duzo, duzo
    wiecej.
    O ile wzrost cen mieszkan jest jakos uzasadniony, bo chociazby jest ich
    mniej niz chetnych to ziemi poki co nie brakuje. Mnostwo stoi odlogiem i
    mnostwo jest ziemi ornej przy granicy z miastami. Dlatego bawi mnie to jak
    ktos sprzedajac w sumie mala, beznadziejna dzialke 20 km od miasta,
    nieuzbrojona, bez dobrego dojazdu chce zostac milionerem. Ale ceny jak widac
    spadaja i niedlugo jak ktos bedzie faktycznie chcial sprzedac to bedzie
    musial zejsc z cen kosmicznych do rozsadnego poziomu.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 20. Data: 2009-02-09 11:01:38
    Od: "Duch" <n...@n...com>

    "DJ" <d...@p...onet.pl> wrote in message

    > O ile wzrost cen mieszkan jest jakos uzasadniony, bo chociazby jest ich
    > mniej niz chetnych to ziemi poki co nie brakuje. Mnostwo stoi odlogiem i
    > mnostwo jest ziemi ornej przy granicy z miastami.

    Dokladnie. Jest jednak jeden problem - nie ma planow zagospodarowania tej
    ziemi i cena jest sztucznie podbijana, przez dziwne przepisy.
    Byl projekt zeby uwolnic ceny dzialek, jednak prezydent nie podpisal :(
    Dlaczego? Developerzy by padli. Oraz rozsweczyloby to tych ktorzy
    kupili grunty zbyt drogo. No i zahwialoby rynkiem nieruchomosci.

    Marzy mi sie ten kraj gdzie grunty sa uwolnione.

    Duch