  • 1. Data: 2009-02-06 12:49:32
    Temat: jesli OPCJE to tez nietrafione notowania spolek, wpisywac zyczenia do sejmu
    Od: k...@p...onet.pl

    - Jeśli z powodu opcji padnie dziś kilkaset firm w Polsce to jest bardzo
    niebezpieczne dla gospodarki. Zastanawiałem się nad tym, czy rząd polski byłby
    w stanie unieważnić wszystkie opcje asymetryczne, czyli typowo spekulacyjne -
    powiedział Jakubas.

    PROPOZYCJA b ciekawa:
    1) proponuje wpisac akcje na ktorych sejm usunie spekulacyjne wyniki notowan,
    2) proponuje dla dobra gospodarki odtworzyc stan funduszy i filarow-nareszcie
    szjm zrobi cos dla wyborcow....

    pan Jakubas ma jak zwykle nosa dla dobra innych co mu sie chwali,

    prosze o wpisy poparcia-

    pewnie trzeba kolo 19 tys wpisow???

    mamy tu paru specjalistow...

    kroovka

  • 2. Data: 2009-02-06 13:03:10
    Od: k...@p...onet.pl

    dla uzypelnienia watku:

    Do sukcesów Sobolewskiego można zaliczyć zapewne debiuty zagranicznych spółek
    na GPW, uruchomienie i rozwinięcie (pomimo bessy) rynku dla spółek
    innowacyjnych NewConnect, utrzymanie wysokiej pozycji GPW w Europie, jeśli
    chodzi o liczbę debiutów spółek i obroty na rynku instrumentów pochodnych.

    zatem te pochodne sa tutaj tez ale mysle iz wspolne dzialania z Panem Cersantu
    dadza nam wszystkim satysfakcje, a kryzys bedzie tylko w bajkach...

    kroovka

  • 3. Data: 2009-02-06 14:04:58
    Od: "Bob" <b...@p...onet.pl>

    > dla uzypelnienia watku:
    >
    > Do sukcesów Sobolewskiego można zaliczyć (...)

    ----------------
    nie dostrzegam zadnych sukcesow obecnego prezia

    ad rem:
    zaden posel nie rozumie czym jest opcja, wiekszosc w ogole nie slyszala
    tej nazwy i kojarzy im sie z opcja na prawo lub lewo w zaleznosci od koniunktury
    politycznej i potrzeby zmiany partii wobec zblizajacego sie konca kadencji(a
    obecnie moze rozpadu przedwczesnego koalicji i wyborow)

    odpowiedz jest prosta, albo liderzy partyjni nakaza glosowac swoim kolegom tak a
    tak(przy czym musi byc wiekszosc w parlamencie) albo ...pozostana wieloletnie
    procesy z bankami i zdychanie firm. dodac musze ze to banki maja pieniadze i
    szalenie silne lobby.
    Bob

  • 4. Data: 2009-02-06 17:07:48
    Od: "dino" <d...@f...zoo>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl>

    ostatnie szanse na to utoneły wraz z podpisem czyli brakiem Leszka "veto"

  • 5. Data: 2009-02-06 17:49:28
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

> [...]
    > byłby
    > w stanie unieważnić wszystkie opcje asymetryczne, czyli typowo

    Ciekawe czy rząd jest w stanie unieważnić pozycje skorelowane otwarte za
    granicą , jezeli nie to zamiast kilkuset firm padnie kilka banków być może z
    jeszcze gorszymi skutkami, także dla firm które nie wystawiały opcji.

    Anatol

  • 6. Data: 2009-02-06 22:44:25
    Od: "arek_w" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anatol" <c...@u...pl> napisał

> [...]
    jezeli nie to zamiast kilkuset firm padnie
    > kilka banków być może z jeszcze gorszymi skutkami, także dla firm które nie

    Skoro niektóre banki były źle zarządzane to upadną
    i chyba nie należy (nie wolno) utrzymywać nierentowych biznesów, inwestycji.
    Chciejstwo i rozpasanie tak się kończy w firmach, bankach, etc.
    Pożyczymy pieniądze na biznes za granicą, nie widzę tu problemu.
    Już teraz np: banki duńskie zwęszyły temat i proponują preferencyjne kredyty
    dla polskich firm.

    P.S.
    Dlaczego w europie, usa robi się wszystko żeby jak najmniej odbywało się kosztem
    podatnika a u nas odwrotnie ?, .. banki, spółki państwowe, Ofe, etc. musi
    ratować rząd (czyt. podatnik) ? .. w d...e mam taki układ, co ja jestem jakiś wół
    roboczy ?,
    trochę szacunku ze strony włodarzy byłoby wskazane ..
    Mam wrażenie, że to pokuta komuny "dręczy" rządzących i blokuje im myślenie.

  • 7. Data: 2009-02-06 22:49:33
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Cyt.: "Dlaczego w europie, usa robi się wszystko żeby jak najmniej odbywało
    się kosztem
    podatnika a u nas odwrotnie ?, .. banki, spółki państwowe, Ofe, etc. musi
    ratować rząd (czyt. podatnik) ? "

    Odp. Nie wiem czy ogladasz TV od paru miesiecy ale USA i UE pakuja obecnie
    biliony USD w firmy i tamtejsze prywatne banki.

    D.

  • 8. Data: 2009-02-06 22:50:11
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "arek_w" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Skoro niektóre banki były źle zarządzane to upadną

    W tym przypadku upadłyby od siły wyższej w postaci ustawy działającej
    wstecz.

> [...]
    > jakiś wół roboczy ?,
    > trochę szacunku ze strony włodarzy byłoby wskazane ..

    W przypadku banków cały biznes opiera się na zaufaniu. Pozwól zbankrutować
    kilku dużym bankom w Polsce a zobaczysz co się stanie z resztą.

    Anatol

  • 9. Data: 2009-02-06 23:13:51
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    arek_w wrote:

> [...]
    > jestem jakiś wół roboczy ?, trochę szacunku ze strony włodarzy byłoby
    > wskazane .. Mam wrażenie, że to pokuta komuny "dręczy" rządzących i

    Też przeżywałem te frustracje. Ponieważ większość w Polsce chce żyć kosztem
    mniejszości to należy zrobić wszystko co możliwe żeby nie płacić podatków.
    Na pewno w przypadku podatków bezpośrednich da się to zrobić. Jeżeli ma się
    otwartą firmę to można uniknąć dużej części podatków pośrednich. Pozostali
    niech się kiszą we własnym sosie. Ideałem by było by etatowi i urzędnicy
    rozdzielali miedzy siebie ściągnięte z siebie podatki. Trzeba mieć coś z
    głową, żeby utrzymywać ponad 100 tysięcy ludzi do zarządzania własnymi
    pieniędzmi. Demokracja ma same wady. Ma tylko jedną przewagę. Rządzi
    aktywna większość czyli niezadowolonych jest mniejszość. Taki układ prawie
    eliminuje krwawe przejęcie władzy. Miejsza liczebnie część nie rzuci
    rękawicy większości. Układ jest weryfikowany z urzędu co cztery lata albo
    gdy rządzący się zorientują, że nie mają większości. Uciekają przed toporem
    z własnej woli jak było w przypadku ostatnich wyborów.
    PS
    Przejaskrawiam celowo.

  • 10. Data: 2009-02-07 10:09:58
    Od: SlawcioD <s...@p...onet.pl>

    k...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > szjm zrobi cos dla wyborcow....
    >
    > pan Jakubas ma jak zwykle nosa dla dobra innych co mu sie chwali,

    www.wirtualnyburdel.pl :D
    www.wirtualnyburdel.com.pl :D
    i na deser:
    www.brzdac.net ;D